Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal bemærke, at indstillinger skal følges helt nøjagtigt - og, at der altså kan være forskel fra panel til panel, desuden kan hvid balancen afvige. Synes du at dit billede bliver ringere, jamen så er det bare tilbage til hvor du kom fra. Alle de viste indstillinger er ISF indstillinger.

50CX800E (se vidoen Settings):

https://www.avforums.com/review/panason ... view.11261

55C800E (se videoen settings):

https://www.avforums.com/review/panason ... view.11262

65CX800E, her er indstillingen mere besværlig end for de øvrige modeller, men indstillingen er lige i skabet. Du kan eventuelt samle lidt op på forståelsen ved at se videoerne som vist ovenfor:

professional1

backlight 23 (25 gives the 121 cd/m2 brightness)
contrast 92
brightness 0
colour 50
tint 0
sharpness is greyed out for this use
color temp warm2
vivid colour off
colour remaster off
adaptive backlight max (so far i prefer it)
c.a.t.s off
all the other "enhancements" are greyed out but i'd have them off even if they weren't

in the pro setting menu for w/b adjustment:

high r +3
high g -3
high b 0
low r 0
low g -1
low b -2

then in the more detail I made these adjustments which weren't needed (avg dE was 0.7 with the 2 point controls above) yet I decided to fine tune:

10 ire +4, 0, -2
40 ire 0, +2, 0
50 ire -2, +1, +3
60 ire 0, 0, +6
70 ire 0, 0, +4
80 ire 0, -1, -1
90 ire -2, +2, 0
100 ire -1, +3, 0

for gamma I have 2.4 as the preset and then in the more detail I made these adjustments which weren't really needed yet again, fine tuning:

10 ire +3
40 ire +3
50 ire +4
70 ire -2
80 ire -2

In the colour detail adjustment I have the following. I will list the numbers in the order (hue, saturation, luminance) of the menu:

red -1, +4, -4
green 0, +4, 0
blue -1, +8, -2
cyan 0, -5, 0
magenta -2, 0, 0
yellow 0, -2, 0

Dit TV fortjener de rigtige indstillinger, så brug lidt tid på det. Indstillingerne er afprøvet af flere forskellige som jeg kommunikere med, og med et rigtigt godt resultat-
Til dem der har 50" , her er mine kalibrerede tal.

Billedeprofil: True cinema

Backlight: 25, kan sættes højere hvis rummet er kraftigt belyst. Alt sat til off.

2 punkts justering:

High: R+9 , G0, B+2

Det var det, efter justering af high så faldt Low selv på plads.

Ny måling giver:
DE avg 0.56, max 1.18
Gamma 2.32
Contrast 4194:1
Black level 0.020

Kan sagtens finpudses, men er allerede godt nok.
Har haft ovennævnte 65" tv i en måned, det er det bedste køb jeg har gjort. Bliver mere og mere overrasket over de kvaliteter dette tv har. Det var 9000 kr. over mit budget da jeg købte, men har godt nok ikke fortrudt købet.
Har lagt ovennævnte farve indstillinger ind og tv'et fik lige en tand mere skarphed og farver blev også mere naturlige.
Indstillingen 1080p. Direct skal den være OFF ?
Og der nogle der kan forklare noget om den indstilling, fordele og ulemper :-)
Ellers Godt nytår til alle herinde på dette forum.
Her er min foretrukne indstilling til kabel/antenne/parabol tv på Panasonic tx-50cx800e.

billedindstilling: brugerdefineret - baggrundsbelysning: 40 aften ( 1 40 w pære tændt) dag 60 - kontrast: 70 - lys: 0 - farve: 50 - nuance: 0 - skarphed: 50 - farvetemperatur: varm 1 - levende farve: fra - colour remaster: minimum - adaptiv baglyskontrol: middel - omgivelsessensor: fra - støjreduktion: fra - mpg remaster: fra - resolution remaster: minimum - remaster m. dynamisk ræk.: til - intelligent frame creation: minimum. Avancerede indstillinger : kontrastregulering: brugerbestemt - kontrastindstilling: adaptiv gammaregulering: 7 - sort-udvidelse: 7 - klar hvid effekt: 0 - gamma: 2,4 - skærmindstillinger: 16:9 overscan: fra