Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
Hey,

Godt nytår!

Jeg har kikket efter et non curved oled det sidste ca. ½ år tid.

(Mit Panasonic plasma skal jeg tæve på med en gummi hammer hver gang jeg vil tænde det for at det vil tænde, nogen gange tager det 20 min. at få det tændt, ikke optimalt)

Jeg synes kun at kunne finde LG's 870 - er det rigtig det er det eneste non curved oled pt.?
Af Turbo
Tak for svaret :thumbs up:

Hmm, 38k for et tv synes jeg ikke rigtig jeg har løst til at betale - jeg har et Samsung led ue40es6715 i soveværelset, det var det første, eneste og sidste led tv jeg nogen sinde har købt. Led tv er MEGET langt fra et plasma billede i mine øjne.

Hvad gør man så?
Af KBW
Køber 870 med color cast, ellers er der 920 som er nyeste generation og kun er ganske svagt bøjet, slet ikke så meget som en Samsung.
Af -claus-
910v har samme bøjning som 920v og kunne forestille mig at 930v også har samme bøjning.
Af FlatBean
Kan godt forstå, at det skal være none curved, hvis det skal hænge fladt på en væg, men ellers synes jeg LG curved oled er til at leve med, og nærmest behagelig, hvis man ikke lige sidder midtfor tv'et. Idet den fjerne side af tv'et, føles behagelig pga. den lille bøjning.... :-) Vær opmærksom på, at curved på VA paneler giver en meget lille betragtningsvinkel, hvorimod du med oled, kan sidde, lige hvor du vil :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Buen på OLED ser jeg heller ikke som helt samme defekt, som på LCD-skærmene. Ja, det giver noget optisk forvrængning, men hvis alternativet er 40.000 kr. for en flad version, så kunne man nok sluge kamelen og leve med buen.
Af -claus-
Mit tv hænger for enden af stuen, hvor man nærmest kun ser den forfra. Jeg har desuden en vægmonteret hifi skænk med center højtaler oven på, samt højtalere på begge sider. Så der er en lille gevinst ved at få den så tæt til vægen som muligt.
Af KBW
Jeg var af samme holdning - det skulle være flat - og jeg har et flat LG 870, men nu overvejer 920.

Har set det og blev overrasket over for lidt curved det er, uproblematisk at leve med det.

Nok nemmest at gå ned og se det ::l