Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Hajric
Hej,

Her d. 1 januar ligger jeg og ser tv i stuen og bemærker et sort felt i venstre øverste side på vores TV. Det ligner en lille papirflap som er bøjet ned over skærmens kant og den er helt sort. Jeg har prøvet at slukke og tænde tv'et uden held og skifte kanal hvilket heller ikke har hjulpet. Derfor vil jeg høre om det er en pixelfejl eller hvordan griber jeg det an? Vil Samsung gå ind og dække denne? Se vedhæftede billede.

Fjernsynet er et Samsung 55F9005.
Vedhæftede filer
Pixelfejl
Pixelfejl
image.jpeg (94.48 KiB) Vist 4995 gange
Senest rettet af Hajric 01 jan 2016, 12:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det ligner jo en fejl i pixelene, da det er savtakket ligesom pixels er. Jeg ville prøve at tage kontakt til Samsung, da det jo liiiige er på grænsen af de 2 år.
Brugeravatar
Af Hajric
@Torben, tak for råd. Jeg prøver at fange dem på mandag og se om jeg er heldig.

@PeterD, jeg skriver herinde når jeg ved mere.
Brugeravatar
Af Hajric
Så er der "nyt" i sagen.

Jeg kontaktede Samsung Support, og de ville ikke så meget som tage et kig på billedet som jeg har lagt herinde. Jeg forklarede dem at jeg også har haft en anden skærm fra Samsung hvor jeg oplevede fejl i skærmen, dog inden for garantiperioden, men de ville ikke så meget som høre om det.

Jeg synes det er urimeligt. Jeg er klar over at min reklamationsret er udløbet og at jeg står med reparationen for "egen" regning. Men jeg synes virkelig det er irriterende og føler mig røvrendt med så dyrt et fjernsyn. Jeg har også læst at Samsung har været i medierne hvor forbrugerne har klaget over at de netop oplever fejl lige som garantiperioden er udløbet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har ikke tilfældigvis en indboforsikring, som dækker elektronik? I mit forsikringsselskab har jeg en tillægsforsikring, som giver udvidet garanti på elektronik på 4 år (hos Tryg).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ærgerligt. Man kan jo næsten ikke tillade sig at være tvær, da reklamationsretten ikke længere gælder, men come on... det er et spørgsmål om dage siden den udløb. Det er jo bestemt ikke umuligt at få skiftet panelet, så jeg forstår ikke helt, at Samsung slet ikke ville tale med dig.
Brugeravatar
Af Hajric
@Torben, jeg sidder nøjagtigt med samme tanke og mening.

Jeg har en kammerat, han har haft nøjagtigt samme problem (ikke lige den samme pixel-fejl men noget der mindede om) dog på et andet Samsung fjernsyn. Hans var gået 10 dage over hans ret til reklamation, og han fik det godkendt og udskiftet panelet. Så nu har jeg lige modtaget hans mail-korrespondance og skrevet pænt til dem om de ikke er venlige at kigge på sagen. Nu må jeg se hvad der sker.
Brugeravatar
Af Hajric
Nyt i sagen.

Efter et par mail korrespondancer mellem Samsung, Samsung VOC og Samsungs reparationspartner, Servicecentergruppen her i Danmark - har Samsung bevilliget et goodwill i denne sag. Servicecentergruppen var så venlige at komme med udspecificeret bud på hvad fejlen kunne være, og har skrevet følgende:

Hej,

Det ser ud som en mekanisk/fysisk afblænding som er gledet ned og ” skygger ” for baggrundsbelysningen
så der ikke kan slippe baggrundsbelysning igennem.
Fejlen kan du ikke være skyld i og det kan heller ikke relateres til forkert brug.

Jeg tror at deres vurdering har medvirket til at Samsung er gået med til at udskifte panelet uden omkostninger for. De henter skærmen på tirsdag :)
Af PeterD
Gad vide hvordan de får en/flere servicebil/er til at suse rundt på de danske veje og yde gratis service? Hmm..Nogen skal jo betale deres løn og benzin..

Anyway:

Hvor ER det klasse!- Tillykke.

Og så er der vel kvittering på for deres arbejde og, går jeg ud fra: Ikke mindst, 2 års garanti på det nye panel?

:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PeterD skrev:Gad vide hvordan de får en/flere servicebil/er til at suse rundt på de danske veje og yde gratis service? Hmm..Nogen skal jo betale deres løn og benzin..
Så du går ind for at et firma går ind og ekstraordinært dækker en fejl, men du forsøger at få det til at lyde mistænkeligt, at de så skal sende nogen ud og hente varen?!?