Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg skal bruge et 55" TV og mit budget matcher nogenlunde hvad UE55JU6075 er på tilbud til i Bilka lige pt. (Nemlig 7500).

Jeg har prøvet at sammenligne modellen med andre Samsung modeller i 6 serien (6465), men jeg kan ikke umiddelbart se den store forskel pånær design.

Er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig med om dette er et klogt køb? Jeg har ikke de store krav til mit tv, men det skal være et Smart TV, UHD og gerne nogenlunde smart i designet (fladt).

https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... rodukter_1

Jeg har søgt efter anmelder her på forumet, men umiddelbart uden resultat.

På forhånd tak,
Kasper.
Samsungs 6-serie er svær at gennemskue fordi der findes så mange varianter. Generelt gælder det dog at det er mere eller mindre samme tv bare med +plus/minus et par funktioner eller nogle få designdetaljer. Grunden til at der findes så mange er så hver kæde kan få deres egen model. Det gør det svært at prissammenligne for forbrugerne.

Hvis du køber den, så giv gerne en tilbagemelding. Det er sjældent vi hører tilbage fra købere af mid-range-modellerne :)
Ja, jeg fornemmede godt at det var sådan det hang sammen. Det er virkelig belastende at det bliver så svært at sammenligne modellerne.

Jeg skal nok give en tilbagemelding hvis og når tv'et bliver købt.
Jeg har 65" købt til 7999 i Bilka mellem jul og nytår (De havde mindst 25 stk i min Bilka).

Er glad for det. Godt til prisen. Det er rigtigt at sortniveauet ikke er helt i top, men det er fint.

Jf. denne, så er viewing angle i den helt gode ende, kun overgået af OLED.
http://www.rtings.com/tv/reviews/by-tes ... wing-angle

Men jeg synes at der hurtigt sker et lille fald i kontrast, men billedet kan sagtens ses fra siden uden at være helt fladt. Hvis man står tæt på TV'et, 20 cm, så er der tydelig forskel på at se lige ud på den ene side, og se den anden side meget skævt på, men man kan sagtens se TV fra 45 graders vinkel.

Jeg har ingen problemer med Tizen. Det kører fint, dog lidt langsom opstart af apps ind imellem. Eneste issue er, at man ikke kan blande DVB-C og DVB-S kanaler i samme playliste. Man skal igennem system menuen for at skifte mellem de 2 tunere.

Vi ser det meste TV gennem Waoo boksen, da vi sjældent ser tingene når de sendes. Som regel altid forskudt så det passer med børnenes sengetid etc. Så start forfra er uundværlig, og lettere end timeshift.