Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

LG UF680 og Panasonic CX750 vil være ret ens i billedkvaliteten, da de begge er baseret på IPS-paneler. Panasonic vil dog nok have en fordel når det kommer til billedbehandlingen af især dårligere SD-kanaler.

JU7505 har et VA panel og vil have et synligt bedre sortniveau ift. de to ovenstående.
I min mening håndterer CX7 bevægelse en anelse bedre end JU7 gør, og LG's modeller har tendens til at have lidt for mange artefakter i billedet hvis man aktiverer deres TruMotion.

Den helt store forskel ligger dog i:
- styresystemerne. De er ret forskellige og det bør du prøve på egen krop!
- Paneltypen. CX750 og UF680 bruger IPS og JU7505 bruger VA. De to første har brede betragtningsvinkler, men et dårligt sortniveau og sidstnævnte har det modsatte.
Jeg har fundet det her i dit link grandahl.. Nogen der kan fortælle mig hvad det er... For megen af grunden til jeg køber ny tv er 2tunere til optagelse.. Her er det så. ..

Topmodellerne fra Samsung har igen i år twin-tuner, så du kan optage en tv-kanal imens du ser en anden. Du skal tilslutte en USB-harddisk på bagsiden af skærmen for at komme i gang, men når det er gjort, kan du også sætte direkte tv-udsendelser på pause og planlægge fremtidige optagelser, selvom tv’et er slukket.