Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hlje
rysken skrev:
Montago skrev:Efter lidt privat snak har jeg valgt at oprette en tråd hvor vi kan dele erfaringer omkring Samsung JU7005 serien.

Til at starte med vil jeg lige dele den kalibrering som jeg fik fra butikken (Power), som alternativ til den man kan finde under 55JU7505 anmeldelsen.

Standard profil:
- Backlight 10
- Contrast 90
- Brightness 32
- Sharpness 50
- Color 50
- tint G50 R50
Adv settings:
- Dyn Con: off
- Black: off
- Flesh: 0
- RGB off
- Gamma: 0
White Balance (2 point):
R 5
G -2
B -14
RG 8
GG 4
BG -15

Har fundet disse "alternative forslag" til optimale indstillinger:
http://reviews.lcdtvbuyingguide.com/sam ... tings.html
http://www.rtings.com/tv/reviews/by-bra ... 0/settings

Som nævnt i anmeldelsen er der lidt små problemer med at billedet hakker hvis man aktivere Smooth Motion. Jeg har dog erfaret at 24p materiale IKKE hakker og at det kommer helt an på video'en man ser om Motion-funktionerne virker korrekt.

Samsung Smart View
http://www.samsung.com/us/apps/smart-view-2/
Montago# hvilke indstillinger foretrækker du nu efter at du har haft tvet et stykke tid? Måske man kunne lokke dig til opdatere dine preferencer :-)
Vil også meget gerne have en opdateret udgave :D
Af Schenene
Hvordan skifter man fra tv mode til spil mode? Og omvendt?
Der står i flatpanels analyse af ju7005 at det er dybt inde i indstillingerne, og jeg kan ikke lige finde det.

Når jeg åbner Netflix appen direkte på fjernsynet, synes jeg filmene kører bedre, og mere flydende, end når jeg kører Netflix via pc hdmi. Det er vel fordi den skifter profil til pc, hvor tv profilen er bedre til film? Eller hvad kan det være?
Synes ikke jeg havde problemet på mit forrige Sony Bravia, der kørte de flydende via hdmi.

Nogen der kan hjælpe?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan også skyldes frekvensforvirring. Hvilken frekvens spytter din PC ud? Netflix's film er jo oftest i 24 fps, så hvis du smider 60 Hz over fra din PC, så vil det gå galt.
Af Schenene
Ja det må være 60 hz. Men det fungerede fint med mit forrige Sony Bravia. Var helt smooth, uden problemer. Samme pc og det hele
Af digitalt.tv
Schenene skrev:Hvordan skifter man fra tv mode til spil mode? Og omvendt?
Der står i flatpanels analyse af ju7005 at det er dybt inde i indstillingerne, og jeg kan ikke lige finde det.

Nogen der kan hjælpe?
Det er under System > Generelt
Af knudsen4ever
Jeg har lige købt et 55ju7005 tv. Har fumlet meget med indstillingerne på billedet og har fundet en rigtig god en til film og almindelig tv programmer. Men er der nogen der ligger inde med en god opsætning til sport så man får det mest flydende? :)
Af nakah
Hej Samsung JU7005 ejer....

Jeg har godt nok været uheldig med mit tv. Jeg får nu for 3. gang besøg af tekniker i denne uge, som skal kikke på et nyt problem. Problemet er at jeg har begrænset menuvalg - Nulstilling af TV, softwareopdatering selv diagnose, kanal søgning ikke bruges (slået fra) selvom min "Source" står på TV :(

I går dukkede teknikkeren op, og skifte mainboard (igen) og HDMI boks (mini boks). Alt virker fint.
PS: Fik også skiftet smart remote mellem Jul og Nytår fra Power, da der var raslelyd.

Når jeg kikker tilbage fra Oktober 2015, hvor jeg købte fjernsynet med 3 teknikerbesøg, er der tegn på et produkt som ikke er 100 % udviklet til salg.....
Senest rettet af nakah 07 jan 2016, 08:22, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Montago
Schenene skrev:Ja det må være 60 hz. Men det fungerede fint med mit forrige Sony Bravia. Var helt smooth, uden problemer. Samme pc og det hele
JU7005'eren skal modtage 24p for at "200hz" funktionen fungere optimalt. 24p som er lavet om til 60hz som skal laves om til "200hz" bliver noget hø.
Selv helt korrekt 60hz via Antenne/Kabel som laves om til 200hz bliver noget hø..

vil foreslå at slå funktionen helt fra (Smart Motion)
Brugeravatar
Af Montago
knudsen4ever skrev:Jeg har lige købt et 55ju7005 tv. Har fumlet meget med indstillingerne på billedet og har fundet en rigtig god en til film og almindelig tv programmer. Men er der nogen der ligger inde med en god opsætning til sport så man får det mest flydende? :)
TV'et har en Sport funktion som du finder i top-menuen som popper frem når du bruger smart-musen.

funktionen er kun lavet til at TV i solskindsvejr og er ganske forfærdelig ellers :D

prøv dig frem med Smart Motion on/off ...
Brugeravatar
Af Montago
rysken skrev: Montago# hvilke indstillinger foretrækker du nu efter at du har haft tvet et stykke tid? Måske man kunne lokke dig til opdatere dine preferencer :-)
hlje skrev: også meget gerne have en opdateret udgave :D
opdateret:

Picture
- Mode: Movie
- Backlight: 12
- Contrast: 90
- Brightness: 45
- Sharpness: 15
- Colour: 50
- Tint: R50
Advanced Settings
- Dynamic contrast: Medium (giver en bedre sort)
- Black Tone: OFF
- Flesh: 0
- Color space: Auto
- Gamma: 1
Picture Options
- Colour Tone: Warm2
- Digital Clean View: Auto
- Mpeg Noise: Auto
- Film Mode: OFF
- SMART LED: HIgh
Auto Motion Plus
-- Custom
-- Blur: 8
-- Judder: 0
-- LED Clear: OFF

Det meste er meget ens med hvad Flatpanels er kommet frem til, men jeg har tilføjet mere dynamisk kontrast og Smart LED da det giver en meget dybere sort... med Flatpanels indstillinger er det hele mudret og gråt / kedeligt.

Jeg har leget en HEL DEL med Auto Motion Plus og endt med at deaktivere funktionen og savner den ikke. i kun MEGET FÅ tilfælde virker den optimalt, men jeg bliver idiot af når den engang imellem fejler alligevel eller når den fejler konstant med ikke optimale video kilder.... Man spilder enormt meget tid med at slå det til og fra og det er ikke det værd i sidste ende.
Af pimp66
Hej alle sammen jeg håber i kan hjælpe mig med mit problem jeg fik købt 55Ju7005 til 6999 i Bilka I lørdags da jeg så fik den med hjem, havde pakket den ud og fik sat den op så opdaget jeg, at der var et problem når jeg ser tv'et kan man se 2 cm fra ram, hvor displayet lyser mere end resten af tv'et og det er hele vejen rundt men nu nå Ju7005 er bagbelyst så kan jeg ikke forstår hvorfor sku den lyse meget mere ud i kanterne?
Kan den være defekt? Mvh
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9