Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Efter den seneste opdatering som Sony lagde ud d 8 dec, og prøvet at slå fjern kontrol fra. Derefter har mit kørt meget stabil. Slut med at hive stikket hele tiden. Tænder/slukker som det skal. Når så man ser en god film, og billedet bare står som det gør så glemmer man alt det bøvl man har haft før hen med softwaren.
Så hvis du spørger mig, ja bare køb det. Et par opdateringer mere mon så ik den er ved at være hjemme for Android tv.
Mit slukker og tænder heller ikke af sig selv, og opfører sig forventeligt og pænt.
Alt i alt vil jeg heller ikke tøve med at anbefale tv'et, med det in mente at intet tv er fejlfrit.

Mit har også lidt lyseree kanter/hjørner - dig ikke i en grad der ødelægger tv-oplevelsen.

Jeg harvdog et issue som jeg forventer at kunne indstille mig ud af. Når jeg ser Film i mørklagt stue kan tv finde på i en scene at køre lyset op og ned med i intervaller af et par sekunder. Mørk / lys / mørk / lys til scenen er skiftet til noget andet.
Sker kun eller er kun synligt i mørke scener.
Har indstillet efter flatpanels indstillinger, men forsøger at lege ændre på billedprogrammerne for at se om det bliver anderledes / bedre.

Er der andre der oplever eller har set lignende og ved hvir der skal tweakes,
brr_dk skrev:Mit slukker og tænder heller ikke af sig selv, og opfører sig forventeligt og pænt.
Alt i alt vil jeg heller ikke tøve med at anbefale tv'et, med det in mente at intet tv er fejlfrit.

Mit har også lidt lyseree kanter/hjørner - dig ikke i en grad der ødelægger tv-oplevelsen.

Jeg harvdog et issue som jeg forventer at kunne indstille mig ud af. Når jeg ser Film i mørklagt stue kan tv finde på i en scene at køre lyset op og ned med i intervaller af et par sekunder. Mørk / lys / mørk / lys til scenen er skiftet til noget andet.
Sker kun eller er kun synligt i mørke scener.
Har indstillet efter flatpanels indstillinger, men forsøger at lege ændre på billedprogrammerne for at se om det bliver anderledes / bedre.

Er der andre der oplever eller har set lignende og ved hvir der skal tweakes,
Under Picture > Advanced settings > Brightness > Adv. contrast enhancer skal være Off hvis du helt vil undgå dette.
Torben Rasmussen skrev:Ja, det var at se på både test-modellen og også på den jeg selv senere købte, så det tror jeg du skal regne med er generelt.

For mig ligner det næsten en software-bug, da det ikke konsekvent er galt hele tiden.
Det er synligt når der er rolige mørke farver og hvid (tekst) på skærmen. Både på YouSee kanal 100 og PS3 loadskærme (fx PlayStation Store) ses lyse kanter. Det er, med al sandsynlighed, fordi baggrundsbelysningen skal skrues op for at vise hvid (tekst). Håber det er en software-ting, men eftersom der ikke er local dimming i tv'et, så har jeg svært ved at tro det kan reduceres væsentligt.

Model 65X8509C (kig efter i venstre og højre side af skærmen)
Vedhæftede filer
lyse_kanter.jpg
lyse_kanter.jpg (771.77 KiB) Vist 6008 gange
Torben Rasmussen skrev:Ja, det var at se på både test-modellen og også på den jeg selv senere købte, så det tror jeg du skal regne med er generelt.

For mig ligner det næsten en software-bug, da det ikke konsekvent er galt hele tiden.
Havde samme fejl på et Panasonic tv, det kunne tyde på et problem hos en underleverandør.

På mit tv blev højre side værre hvis man sad til venstre for skærmen, og pudsigt nok bedre hvis man sad en smule til højre fra midten, sad man centralt så var begge sider misfarvede, så det var helt klart afhængigt af vinklen.
Er der nogen her inde som har et 65X85C uden bleed problemet i hhv. venstre og højre side?

TV'et er jo bagbelyst så der skulle vel helst ikke komme lys igennem på denne måde?!?

Når jeg ser serier som f.eks. Orphan Black, Jessica Jones og Dare Devil på Netflix er fænomenet meget fremtrædende i de mørke/dystre scener.
Hej
Jeg har lige købt dette tv. Er der nogen der ved, hvordan man ændrer DNS-server? Jeg bruger unlocator så jeg kan skifte mellem forskellige Netflix regioner. Men dette kræver at man kan ændre DNS-server..
Lige nu får jeg en fejlmeddelelse når jeg prøver at åbne Netflix.
Jeg synes (fortsat) at dette TV har en ideel pris og kvalitet - hvis altså softwaren virkede så PIP fungere, så optage funktionen virkede og så TV'et ikke spontant slukker eller tænder. Hvis jeg kunne få en garanti for at de ting blev fikset, så ville jeg købe det. Den butik jeg var i i går (Fona) ville ikke give en sådan garanti og mente ikke det gav mening at prøve at få Sony til at give en garanti.

Dem af jer som har købt TV'et ... er i OK med at de ting ikke fungere ? Eller er i overbevist om at Sony faktisk får det løst?
Optageren skal de nok få til at virke på et tidspunkt, men hvor længe TVet vil få nye versioner af Android kan være svært at spå om, så om alle småfejlene bliver fikset før TVet er "forældet" er der nok ingen der ved. Selvom Google styrer en del af showet, så er det stadig Sony, der skal skubbe opdateringer ud. Husk dog på, at PIP ikke kommer til at virke med to kanaler samtidigt. Kun med TV+HDMI i hvert sit vindue.

Jeg har to gange oplevet at TVet tændte af sig selv, og 3-4 gange at den ikke ville slukke. Førstnævnte ser jeg som en noget værre fejl, og det virker som om den er kommet i en af de senere opdateringer.

TVet virker mere stabilt efter netværksfunktionen er slået fra i stand-by. Man da kan man ikke tænde TVet fra Sideview app'en eller via Cast, men sådan må det så være.
Torben Rasmussen skrev:Det er to forskellige paneler, så indstillingerne vil ikke kunne bruges 100%. Lad være med at justere på gråskalaen ud fra mine anbefalinger.
Og hvor gøres dette under indstillingerne? ;-) Generelt er jeg rigtig tilfreds med billedet ud fra indstillingerne fra anmeldelse, dog er det noget mørkt i de mørke scener, f.eks. I DareDevil.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 102