Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PBL
Jazzperson skrev:Nogen der ved om der er muligt midlertidigt at vælge en anden airplay højttaler når man er inde i en app?
Hvis man fx er i gang med at se en video Netflix, kan man swipe ned og så vælge højttalere under Lyd. Om man kan vælge højttalere i et spil ved jeg ikke.
Af Jazzperson
Takker :) Det har jeg også bemærket - i f.eks. DR Appen. Dog er det mere specifikt en radio-app som jeg mangler funktionen i, og jeg har endnu ikke fundet én der har denne funktion ::l
Af Jazzperson
Nogen der ved, om der der én eller flere af internet tv udbyderne der har planer om en app til Apple TV 4? Dvs: Telia, TDC, Full Rate, Waoo, Boxer etc. Vi har hårdt brug for at kunne tilgå, lave start forfra og pause på alle vores kanaler på Apple TV'en :)
Af bromberg
De nægter kategorisk at komme med en app til Apple tv - for nu.
Jeg tror de ombestemmer sig lige så snart de populæreste streaming tjenester kommer i AppStore.
Elgato har en software til kabel tv på Mac, som i appform kører ganske godt på iPad iPhone. Men endnu er der ikke nogen til Apple tv. Jeg tror bestemt det kommer dog.
De laver også en boks, du sætter antenne kablet og så kan du tilgå signal på dit wifinet. Men igen - ikke på Apple tv endnu.
Jeg venter også:) - det er tæt på den største nyhed der kunne lande i vores hjem ihvertfald
Af Jazzperson
Øv, men ja, det skal nok komme. Jeg har købt en HDhomerun, så må jeg se om APP'en Channels er til noget. Er dog ikke noget der understøtter start forfra og pause for nu, hvilket egentlig er dét jeg mangler mest..
Af Jazzperson
Ja, appen hedder "Channels - Live TV" og koster 119 kr., og kræver at man har en HDhomerun-boks. Har lige købt én til formålet, og skal nok melde tilbage om det virker, når jeg har fået sat det op.
Af Jazzperson
Jazzperson skrev:Ja, appen hedder "Channels - Live TV" og koster 119 kr., og kræver at man har en HDhomerun-boks. Har lige købt én til formålet, og skal nok melde tilbage om det virker, når jeg har fået sat det op.
Har ikke haft det store held med min opsætning endnu. Kan godt finde kanaler, men der er fuldstændig kuk i kanalernes titler og guide data. Hvis jeg f.eks. tror at jeg åbner DR1 - fordi at title og guide data er fra DR1 - så er kanalbilledet der spiller istedet fra Uptown musikkanalen :(

Kunne heller ikke vælge "Glentevejens Antenne" forening under "TV-provider", hvor de store danske leverandører dog var repræsenteret.. Man kunne håbe at det er her problemet ligger. Har i hvert fald sendt dem (http://www.getchannels.com) en mail med frekvens, symbolrate, QAM etc. for Glentevejens.. Der skulle også være en stor opdatering på vej, så om ikke andet dét måske løser noget :)

Sådan: https://www.youtube.com/watch?v=FsqpleEkoFs skulle det have set ud - og gør det også i vid udstrækning, og så alligevel ikke helt ;;)

Ikke særligt brugbart for mit vedkommende p.t. - er der nogen der har været mere heldige?
Af Han den anden
Ja, har lige fået det bekræftet af DR selv i en mail. :)
Af kbaggen
Jazzperson skrev:
Har ikke haft det store held med min opsætning endnu. Kan godt finde kanaler, men der er fuldstændig kuk i kanalernes titler og guide data. Hvis jeg f.eks. tror at jeg åbner DR1 - fordi at title og guide data er fra DR1 - så er kanalbilledet der spiller istedet fra Uptown musikkanalen :(

Kunne heller ikke vælge "Glentevejens Antenne" forening under "TV-provider", hvor de store danske leverandører dog var repræsenteret.. Man kunne håbe at det er her problemet ligger. Har i hvert fald sendt dem (http://www.getchannels.com) en mail med frekvens, symbolrate, QAM etc. for Glentevejens.. Der skulle også være en stor opdatering på vej, så om ikke andet dét måske løser noget :)

Sådan: https://www.youtube.com/watch?v=FsqpleEkoFs skulle det have set ud - og gør det også i vid udstrækning, og så alligevel ikke helt ;;)

Ikke særligt brugbart for mit vedkommende p.t. - er der nogen der har været mere heldige?
Jeg er også ved at købe en brugt HDhomerun til samme formål. Men jeg tror altså ikke getchannels har noget med kanalstying at gøre, det bør du helt og aldels dette styre indenfra HDhomerun opsætningsprogram? Vil mene du skal kigge derinde, og at der er bøvl men mapping af kanaler og så guide data derinde?

Jeg er også på Glenten(Vindinge afdelen), og bruger idag mediaportal på 2 stk. Cynerigy DVB-C pci kort, men vi må se om jeg kan komme et skridt videre med getchannels om et par dage når jeg får den brugte HDhomerun!

KBN
Af Jazzperson
kbaggen skrev:
Jazzperson skrev:

Jeg er også ved at købe en brugt HDhomerun til samme formål. Men jeg tror altså ikke getchannels har noget med kanalstying at gøre, det bør du helt og aldels dette styre indenfra HDhomerun opsætningsprogram? Vil mene du skal kigge derinde, og at der er bøvl men mapping af kanaler og så guide data derinde?

Jeg er også på Glenten(Vindinge afdelen), og bruger idag mediaportal på 2 stk. Cynerigy DVB-C pci kort, men vi må se om jeg kan komme et skridt videre med getchannels om et par dage når jeg får den brugte HDhomerun!

KBN
Kanalsøgningen sker lige netop i Channels App'en, ligesom at app'en også er istand til at opdatere firmwaren på din HDhomerun. Mig orienteret bliver kanallister og indstillinger ikke bliver gemt på HDHomeRun'en (det troede jeg også først). Den er bare et dumt stykke hardware forbundet til netværket. Som grundregel skal man finde og indstille alle kanaler på hver eneste enhed der skal bruge HDhomerun'en. Desværre er der hverken mulighed for manuelt at indstille QAM, frekvens eller symbolrate i Channels, men udelukkende en automatisk søgning og valg af TV-provider (ved ikke hvilken indflydelse sidstnævnte har).

Hvis nogen ved at jeg ikke har ret i overstående, så korriger mig endelig!

Glæder mig over at der er endnu én fra samme antenneforening med samme projekt. Lad mig endelig høre om det fungerer for dig, og hvordan du i så fald har gjort :)
Af Han den anden
Har i øvrigt lige tilføjet BBC iPlayer til min ATV4. Super fedt med 4 engelske kanaler og adgang til en masse BBC serier - hvis man er til det ;)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 38