Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa
Har netop købt en Samsung UE55JU7505 fladskærm og en Henon Deos Playbar. Efter få dage kunne jeg kun etablere lyden med arc-forbindelsen ved at afbryde strømmen og så starte igen og til sidst kom der bare ikke lyd mere. Har fået fjernsupport i 2 spritstive timer fra Samsung-supportere og ombyttet Play-baren en gang i HIFI Klubben uden resultat - dog er vi nu kommet så langt at lyden kan etableres gennem den optiske lydforbindelse - meeen det er konen jo altså langt fra tilfreds med - "hun vil f..... ikke sidde og skrue op og ned for lyden på en app" - så skulle der være en barmhjertig sjæl derude der kunne have et godt bud? Jeg har hørt noget om et digitalt handshake problem - men de fleste har det vel sådan at nyt grej - det skal s.. bare fungere !!
Af LBC
Jeg mener at der var en tidligere, der havde et lign. problem. Noget med kompatibilitets problem fra tv til soundbar. Hvis jeg ikke husker helt forkert, var det noget med at løsningen var en eller anden boks der skulle sættes imellem tv, og soundbar sådan at kabel skulle gå fra:

TV ---> boks ---> soundbar
Til orm02 - kablet er skiftet - desværre uden resultat. Og hvad angår den lille boks LBC så er Samsung jo udstyret med sådan en boks - så arc-forbindelsen er trukket mellem Boks og Playbar. O_O
Jeg har et tilsvarende problem. Har et Panasonic tx-l47dt50y TV og en HEOS soundbar forbundet via HDMI ARC. Når jeg tænder mit TV om morgenen er der slet ingen lyd på. Derefter slukker og tænder jeg for TV. Nu kommer TVets egne højttalere i brug. Derefter slukker og tænder jeg igen. NU kommer soundbar'en på!
Nu kører TV fint resten af dagen. Næste morgen gentager problemerne sig.

Jeg har sat TV til at bruge "biograf højttalere". Dette er nødvendigt ellers virker det slet ikke. Har ikke snakket med HI FI klubben endnu.
Det der også er mærkeligt er, at systemet kørte fint i starten. Problemerne er opstået efter flere ugers brug.
Soundbar'en fungerer fint hvis jeg via app'en bruger radio eller TIDAL. Det er altså kun TV-delen der driller.
Jeg kan da lige tilføje at ud over fjernsupport fra Samsung i et par timer har der i dag været en service-tekniker for at kigge på problemet. Heller ikke han kunne løse det - så Heos Playbaren er sendt på værksted til test.
Endelig konklusion. HiFi-klubben måtte i dag strække våben. Der er formodentligt et handshake problem mellem lige netop min Samsung model UE55JU7505 og Heos Denon Playbar. Jeg kører nu optisk lyd med IR-styring og håber på en opdatering i den nære fremtid vil kunne etablere en ARC-forbindelse.
Det har ikke været mulig at finde en speciel HDMI-indstilling på min Samsung model - men har i dag modtaget en mail fra Denon-support UK, hvor de skriver at der vil være nyt firmware klar til min Samsung model i løbet af kort tid.