Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Keelfrizer
Hej allesammen

Jeg kunne tænke mig at vide hvilke modeller som vil dukke op inden for det næste stykke tid og om det er muligt at vurdere hvorvidt de vil kunne konkurrere med de skærme vi allerede har på markedet. Her tænker jeg også prismæssigt - hvordan nye skærme ligger i pris og hvor lang tide der går før de falder..?
-----------------------------------------------------
Sådan et spørgsmål kommer selvfølgelig af at jeg (ligesom de fleste andre) ønsker lidt hjælp til at finde et par kandidater som kan kæmpe om "alter"-pladsen på min væg! :D

Hvis I læsere ikke allerede er stået pga. udsigten til endnu flere dumme spørgsmål af den slags som kommer her i forummet hver dag; vil jeg lægge ud med lidt forhistorie. (NB der kommer et ganske interessant spørgsmål lige om lidt)

Det sidste stykke tid har jeg sørget for at der er blevet ret lækkert her hvor jeg bor - jeg stræber efter en loungeinspireret stil - og derfor ønskede jeg at få mit Beovision MX2000 op at hænge i et hjørne for at opnå det ultimative!
Men sådan et ophæng koster 2000 bobs,- :(( og tv'et går sikkert i stykker i morgen så jeg besluttede mig for at det ikke kunne betale sig.

Hellere købe fladt og blive flad ;;) men desværre har jeg kun haft én WAUW oplevelse med flade tv og det var i Expert i Kerteminde for et ½ årstid siden hvor jeg så et KÆMPEtv og billedet var simpelthen så flot, jeg kunne bare ikke finde ud af hvilken producent som stod bag.. måske kan nogen herinde svare på det?
-----------------------------------------------------
For at det her ikke skal blive for langt kan jeg starte med at fortælle at jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal have plasma eller LCD..

Mit primære behov er film på tv og min PS3 OG jeg vil selvfølgelig have mindst én af de to til at være en oplevelse hver gang jeg sætter mig i sofaen :)

Jeg er kræsen og derfor ville jeg ALDRIG have købt fladskærm før tvsignalet bliver digitalt, men nu har tingene ændret sig lidt som i kan læse.

Jeg skal bruge et tv til et lille rum, siddeplads højst 3m fra skærmen, men der må stadig gerne være lidt volumen i apparatet hvilket vil sige omkring de 40". Budgettet vil helst heller ikke over de 10.000,- men jeg ser heldigvis mange spændende skærme ligge i det leje.

PLASMA SKAL være over 50" for at være godt? Jeg har kigget på Panasonic TH42PX70E. Generelt er jeg ikke vild med plasma (og deres fejl). Men hvis nogen kan henvise til en tilsvarende skærm vil jeg meget gerne høre om den!

LCD synes jeg er mere tricky da jeg fornemmer at de enten er gode til det ene eller det andet! Og almindeligt antennesignal er de ikke gode til!??
De som der bliver henvist til i Købsanbefalingen svarer de til mit behov og kan de levere WAUW oplevelser eller ligger de for lavt i pris?

Jeg tænker på:
Samsung M87 serien
Samsung LE-46F71B
Sharp XD1E serien

Nu har jeg desværre ikke tid til at komme ud og kigge på skærmene så det må vente til på mandag og så håber jeg også at nogen er kommet helt herned og har lyst til at smide nogle bud på andre modeller jeg kan kigge efter især SONY. Husk også at jeg startede med at spørge hvilke modeller som kommer?
Senest rettet af Keelfrizer 05 aug 2007, 12:00, rettet i alt 1 gang.
Af x-303
Hej, din tekst lød lidt bekendt ...

Hvis du kigger her Lcd tv til ps3

Og finder KDL 40x2000 så er det måske den sammen skærm du så ?
Der så så godt ud, at det var værd at overveje at købe en lcd skærm...

Undskyld at jeg er så doven, at jeg ikke skriver det igen her O_O
Af Keelfrizer
Hej igen og tusind tak for svaret :) jeg er glad for at nogen kom igennem :p

Det indlæg du henviser til har nogle lækre links og der er et par tv som jeg vil følge op på!

Mht. min WAUW oplevelse i Kerteminde så var det ikke bare et stort og flot tv, men ENORMT stort og flot! Jeg vil skyde på 80" uden at have noget grundlag for sammenligning.. og jeg skulle så tæt som 30cm fra skærmen før jeg kunne se pixels! En rigtig HD-oplevelse 8)
Senest rettet af Keelfrizer 05 aug 2007, 12:00, rettet i alt 1 gang.
Af jonasvs
Halløjsa. NEJ, du har ikke ret. Plasma skal ikke være over 50" for at være god.

Har netop selv investeret i den helt nye 8 generations 42" fra Pioneer, PDP 4280 XD - og nu er det på ingen måde WAUW til den nye VISTA. (hvilket det for øvrigt aldrig har været)
Med en kontrast på 1:16000 er sort skærm langt om længe blevet rigtig sort....

Og kombineret med en VOGELS EFW 6345 til vægophæng har jeg fået et helt nyt og fantastisk husalter.

Prøv det :)
Af Keelfrizer
Puha, det er lige før det giver hovedpine med alle de navne og produktbetegnelser! Dog skal det jo være sådan når man er på ny grund.

Jeg tror det hjælper hvis jeg kommer ud og kigger lidt i butikker når de åbner i morgen..

Kan i nævne andre specialbutikker end Hifi-klubben i Odense? Jeg kender ikke flere.
Brugeravatar
Af Montago
Der ligger da en rimelig stor Elgigant i odense ?... de plejer at have et rimeligt udbud af skærme hængende

Expert og Fona plejer at have lidt andre modeller

husk - jo længere man kigger efter skærme, desto mindre wow bliver det til... da man hele tiden finder fejl på de forskellige...

hvis det skal være LCD, skal du gå efter en som er god til at producere Sort, da man om aftenen vil undre sig over at sort ikke er så sort enda... om dagen med meget lys, vil sort dog være sort nok :p

håber ikke jeg snakker sort :D

Philips har Ambiligt i deres gode skærme, som vil snyde dine øjne om aftenen - med meget lys bag en skærm, vil sorte områder på skærmen blive mere mørke end de er - optisk illusion

hvis du skal side 3 meter fra skærmen, er 42" en god størrelse til store film og HD

med hensyn til at se normalt TV... er der stor variation på hvor godt billede man får på LCD - her vil Plasma være bedst
Af Keelfrizer
Sorte Montago skriver fornuftige ting - tak for det :p

Jeg noterer mig et par modeller og kigger i morgen.. hvorefter jeg vender stærkt tilbage og regner med at finde nogen her som vil drøfte mit endelige valg! :D
Af Keelfrizer
En lille uge med en masse research er nu gået og jeg har fået en masse lækre oplevelser i de Odenseanske tv-butikker. (Hvis nogen skal på kiggetur ligesom mig så spørg endelig hvor i bør gå hen - jeg har været der)

Personligt har jeg nu fundet ud af at jeg vægter kraftige farver meget sammen med skarpe kanter på billedet = LCD.
Mange steder så jeg den mest fantastiske reklamevideo fra Philips med damer, drinks og sydlandske strande
DET fører mig direkte til drømmeland :D

Og nu hvor jeg er ved navnene kan jeg passende komme ind på hvilke jeg har udpeget.

Første jeg så var Philips 9731D eller også var det 9631D men det er egentlig lige meget for i Merlin i Rosengårdcenteret var den stillet op mod Samsung LE-xxM86 og der var ingen tvivl om vinderen!! Hvorvidt de var kalibreret kan jeg ikke sige for jeg undersøgte det ikke.

BOTTOMLINE:
Hvis ingen svarer her, laver jeg en ny tråd :)

Jeg skal bruge at LCDtv til en rimelig penge hvor jeg kan trække al den kraft som min PS3 kan levere samtidig med at jeg kan se en smule film på tv uden at ørle på mit nye gulvtæppe.
Umiddelbart snakker vi 37" eller 40" og det skal være "fremtidssikret" til digitalt kabelsignal.

M87 synes jeg falder bedst i min egen smag, men Sony D3000 begynder at dukke frem rundt omkring - jeg har bare ikke set det! Skal jeg vurdere Sony'en før jeg investerer i et Samsung som står rigtig lækkert til min Playstation??
Af Tulipan
Keelfizer: Er du tilfældigvis stødt på et Toshiba 37c3000p på dine ture rundt i Odense? Jeg har tidligere set 32c3000p i Elgiganten, men de har ikke vist 37"-modellen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Keelfrizer skrev:BOTTOMLINE:
Hvis ingen svarer her, laver jeg en ny tråd :)
Yes yes... og gør du det, så slettes den igen for at undgå spam 8)