Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

JS8005 er netop kåret af Jyllandsposten som årets TV.

Jeg har haft et JS9005 i en måned. Alt kører flot, hurtigt og præcist. Ingen fejl fundet i software eller i billede. Og heller ikke i billedtest.

Jeg havde et fladt F9005 men kan idag ikke ønske mig andet end dette kurvede.
Efter at have læst denne (og andre tråde), var jeg klar til at kaste 9.999 DKK efter Samsung UE55JS8005. Men jeg besøgte i dag Elgiganten, som havde en rigtig fin og vidende sælger. Han mener at LG 55UF840V er et bedre køb, da billedet er bedre (noget med to forskellige typer skærm paneler), bedre sort niveau og bedre farvegengivelse...

Hvad siger I?
brownie skrev:Efter at have læst denne (og andre tråde), var jeg klar til at kaste 9.999 DKK efter Samsung UE55JS8005. Men jeg besøgte i dag Elgiganten, som havde en rigtig fin og vidende sælger. Han mener at LG 55UF840V er et bedre køb, da billedet er bedre (noget med to forskellige typer skærm paneler), bedre sort niveau og bedre farvegengivelse...

Hvad siger I?
Jeg har i dag snakket med en der tidligere har været ansat i Elgiganten. Hun fortalte at man ikke skulle tro på hvad sælgerne sagde omkring tv'ene. For de bliver alle trænet til at sælge og anbefale de tv som giver den største avance. Deres bonus afhænger også af dette. Derfor ville de aldrig anbefale et Sony tv, da avancen på disse var meget lav. LG tv skulle de derimod være meget glade for... Det er lidt trist, men så fik jeg da et lille indblik i hvordan sådan en kæde fungerer.

Jeg siger dog på ingen måde at LG er dårligt. Her har jeg ingen præferencer, men man skal passe lidt på sælgerne.
Skal vi nu ikke blive enige om, at det ikke er I alle butikker, hvor medarbejderne går efter at få provision. Jeg har alle dage gået efter, at give kunden den bedste service, men vi bliver så heller ikke lønnet med provision ved at sælge et tv frem for et andet.
Angående sælgerens præmis vil jeg ikke mene han har ret. Afvent Samsung Js8005 til 8000 kr som jeg også gør.
Tak for tip om at vente til det når 8.000 DKK - det er nok det jeg ender med at gøre.

Jeg havde sagt til sælgeren at jeg intet ville købe, og jeg fik ham også til at foreslå Panasonic TV... Han virkede oprigtig og ærlig - but that's maybe part of the trick;-)

Jeg hæfter mig ved at der generelt er meget få der overvejer og/eller foreslår køb af LG tv. Er LG bare dårligere kvalitet?