Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tobiaskarlsen
Jeg er blevet stillet til ansvar for mine forældre indkøb af fjernsyn, derfor ville jeg gøre dem den tjeneste at finde dem noget ordenligt.

Jeg er desværre faret lidt vild i denne jungle af fjernsyn, jeg har læst rundt omkring her på sitet, men er desværre ikke kommet frem til et konkret svar..

D3000 har som bekendt MotionFlow 100Hz .. men kun 1366x768 i opløsningen?
W2000 har tilgengæld Full HD (1920x1080) .. men ikke MotionFlow 100Hz?

desuden kommer W3000 snart?

Det jeg har svært ved at tage stilling til er:

Skal jeg vælge 100Hz(D3000) eller Full HD(W2000)? hvad har jeg mest gavn af...?
Eller burde man vente til W3000 kommer ud?

Hvis der derudover er nogen der har noget godt eller dårligt at sige om en af de tre LCD-fjernsyn, skal i være mere en velkomne :-)

på forhånd tak.
Af Beckham
Interessant emne. Jeg selv har i længere tid haft kig på W2000, men blev af en sælger i Ekspert gjort opmærksom på netop D3000 modellen, som alternativ til W2000. Er selv især i tvivl om hvor meget man får ud af Full-HD opløsningen som W2000 har? Skal primært se analogt tv + lidt dvd og XBOX 360. Er forskellen på Full-HD og resten virkelig noget man ligger mærket til i dagligdagen?
Af imdbdk
Nej, det er det ikke.

De har et indlæg på siden her omrking hvornår det kan betale sig at bruge FULL HD, dvs. hvornår man rent faktisk har brug for de flere pixels der er ved FULL HD. Medmindre du køber et fjernsyn over 50 tommer eller sidder under to meter fra skærmen er det svært at se forskel.
Det kommer selvfølgelig også an på, hvad fjernsynet skal bruges til.
Der er OVERHOVEDET ingen grund til at få FULL-HD, medmindre du skal slutte PC'en til fjernsynet eller har en PS3 eller X-Box (eller andre specielle afspillere). Ved normalt TV-kiggeri gør det ingen forskel, og heller ikke ved DVD.

Hvis man primært skal bruge fjernsynet til TV-kiggeri er CRT-skærmene stadig de bedste og derefter kommer plasma-skærmene. Der er LCD bagefter.
Prøv at kigge på de mange indlæg om gode Plasma-skærme, eller hvis valget står mellem D3000 og W2000, så vælg D3000, medmin.dre du er virkelig sikker i din sag, om at du har brug for FULL-HD
Af homeuser
Hej

Har selv stået i præcis samme situation som dig mht D eller W serien, dog i 46".
Jeg tog og kiggede på en KDL-40D3000 kontra en KDL-40W2000. (de havde ikke 46" hjemme)

Mht opløsningerne kunne mine øjne på ca. 3 mtr. afstand ikke se forskel om der blev vist 720P eller 1080P.
Derimod kunne jeg se forskellen når Motionflow systemet blev aktiveret.
Jeg har valgt D serien på baggrund af ovenstående.
Desuden er D serien også billigere.

Som jeg har forstået det kommer der følgende nye modeller:

D3000 har som bekendt MotionFlow 100Hz .. men kun 1366x768 i opløsningen?
W3000 har til gengæld Full HD (1920x1080) .. men ikke MotionFlow 100Hz? (kommer vist i starten af september)
V3000 har tilgengæld Full HD (1920x1080) .. og MotionFlow 100Hz?

Mit valg er som sagt D serien, som jeg er ved at få nogle ret gode priser hjem på. :)