Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg vil inden længe købe mig et nyt tv på 55"
Jeg prøver at begrænse mig lidt, for at undgå at blive alt for forvirret, når jeg skal ud og kigge i butikkerne. Jeg har dog været ude og kigge lidt.
Jeg modtager tv signal fra DR og boxer via antenne. Jeg har en Nvidia Shield Atv til smart tv delen. Jeg har ikke det store behov for 4k opløsning. Udover Sony 55x8505c, panasonic 55 700 serien og Samsung 55js8005. Har LG eg910v fanget min opmærksomhed. Men hvad skal jeg være opmærksom på? Den lidt dyrere end de andre og så er den buet. Jeg kan måske se lidt accepterer det, da den skal hænge på en ende væg og den altid vil blive betragtet fra skærm siden. Min nuværendes skærm rager 14 cm ud fra væggen. Er der fejl som tint og burn in man skal være opmærksom på ved nyeste generation?
Var lige i Elgiganten, hvor jeg legede lidt med en LG 55eg910v. Billedet havde lidt mere dynamik end led-modellerne og det var generelt et fint tv. Der var dog en smule rødlig tint i venstre side, som man bemærker, hvis der ensartet hvid baggrund eller sort/hvid billede på skærmen. Er det et generelt problem på led skærme? Og er det bare et spørgsmål om man er uheldig, lige som med clouding på led skærme.
Kan ikke rigtigt beslutte mig om jeg skal gå efter LG Oled med Tintin risiko. Eller risikere ujævn belysning ved Sony's x85c eller Panasonic 7 serie.
Lidt ærgerligt. Jeg syntes billedet er meget bedre på LGeg910v i forhold til f.eks Sony led, som kan virke lidt udvasket i forhold til Oled skærmen. Er det selve teknologien eller er det kun deres billig modeller der har problemet.
Jeg har i dag været i elgiganten og bilka for at kigge på tv. Jeg havde kig på lg 55eg910v inden jeg tog afsted. Og jeg må sige at jeg mildest talt blev skuffet da jeg stod i butikken. Billedet var meget udvasket, selv på de klip som de kørte på usb for at vise tv'et frem. Det samme galte det for eg950v til 56.000kr. som stod lige ved siden af. Det samme med deres tv visning. Det hakkede og youtube var dårlig opløsning.

Jeg besluttede mig derfor for at tage tv'et med hjem da alle andres topmodeller har samme problemer i forretningen. Jeg kunne virkelig ikke vurdere tv'et da alt som blev vist var af ringe kvalitet. Men hold fast hvor er det altså et lækkert tv. Med en stabil internet forbindelse bliver youtube, Netflix osv. super lækkert og hurtigt. Jeg har set to bluray film på min ps4 og kalibreret tv'et efter anvisning fra forum. Billedet slår virkelig benene væk under mig. Blurring i billedet er langt mindre end hvad jeg havde forestillet mig efter at have læst om oled. Og Tint har jeg intet af. Dog er det et kendt problem med tint. Jeg tester eg910v med alt hvad jeg kan smide efter den, de næste 14 dage. Men efter de 2 film og lidt tv og jeg blæst væk! Mit råd er at tage det med hjem om prøv det, da jeg selv ikke kunne vurdere tv'et i butikkerne.
Hej igen tak hjælpen.
Jeg har selv købt det nu. Og du har ret i at det er et lækkert billede. Jeg har en anelse tint i venstre side men det er kun o enkelte situationer Jeg bemærker det. Kan du huske om din er en oktober model?
Af KBW
Tint-problemerne er vist et design problem, dvs det skulle først være væk fra og med 2015-modeller, de har så til gengæld de gule pis-problemer (som de bliver kaldt på de engelske sider).

Tinten ændrer sig også med betragtningsvinklen.
Nogen der har sammenlignet LG55eg910v med Sony 55x8505c eller lignende. Det er lidt svært når skærmene hænger langt fra hinanden. Jeg har stadigvæk lidt over en uge tilbage, og det er selvfølgelig ikke på alt materiale at jeg oplever tint. Men så en hockey kamp hvor banen er rødlig nederste venstre halvdel og grønlig i midten. Så ligeledes en håndbold kamp , hvor trægulvet havde rødligt skær i venstre 4. del af banen. Men når tinten ikke ses , er det et utroligt godt billede.