Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kan man stoppe "Wi-Fi" strålerne fra Smart TV?

De moderne Smart TV har indbygget "Wi-Fi", som jeg gerne vil slå fra. Jeg er interesseret i Samsungs model nr. UE48JU7005, men andre mærker kunne overvejes, hvis de bedre kan overkomme mit ønske om at slukke for wi-fi, alternativt reducere sendestyrken.

Trådløst internet/Wi-Fi sender stråler for at kunne sende data mellem sende- og modtage enhed. En hel række TV apparater sælges i dag med funktionaliteten "wifi". Men da jeg vil forbinde mit TV med kablet internet forbindelse (LAN) og ikke ønsker at bruge trådløst internet for at se mit TV vil jeg gerne undgå de stråler, der følger med en sådan funktion. Jeg har slået Wi-Fi fra min router i kælderen. På min router i stuen har jeg sat sendestyrken ned til 5%, hvilket er alt rigeligt til at gå på internettet i hele huset. Jeg følger således de tyske myndigheders anbefaling om at begrænse risikoen ved trådløst sendeudstyr.

Jeg ønsker ikke at have et TV apparat stående i min stue, som sender stråler ud, hvorfor jeg gerne vil vide om man kan slå Wi-Fi fra alternativt reducere sendestyrken i ovennævnte Samsung TV, alternativt ved andre Smart TV.

Er der nogen, der kan hjælpe med konkrete oplysninger om at slå wi-fi fra (alternativt reducere sendestyrken)?
Tak Bent

Så regner jeg med at det er det samme for alle Samsungs TV.

Har du i øvrigt prøvet at have en iPhone til at søge efter netværk, og så se om der kommer en ny wifi til på listen, når du tænder for TV'et - Altså når der er valgt kablet forbindelse?
Senest rettet af Henrichard 30 dec 2015, 14:30, rettet i alt 1 gang.
Henrichard skrev:Tak Bent

Så regner jeg med at det er det samme for alle Samsungs TV.

Har du i øvrigt prøvet at have en iPhone til at søge efter netværk, og så se om der kommer en ny wifi til på listen, når du tænder for TV'et - Altså når der er valgt kablet forbindelse?
TVet fungerer jo ikke som hotspot, så du kan ikke se dets signal fra din telefon som et "netværk" du kan koble dig på.
Hej Torben. Tak for kommentaren. Det var bare for at få en ekstra sikkerhed for, at der ikke kom wi-fi stråler fra TV'et, når man havde valgt kablet internetforbindelse. Men så må vi vel stole på, at hvis man vælger kablet forbindelse, så kommer der ikke nogen wi-fi stråler.