Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mogensen
Jeg er liiige på nippet til at købe den i emnet nævnte skærm (og ja den er selvfølgelig brugt).
Googlede lidt fordi jeg undrede mig over at jeg kun fandt 50" og 60" test her i flatpanels, men 42" er så åbenbart først kommet på markedet nogle måneder senere.

Faldt over denne test:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 110913.htm

Kan det virkeligt passe at denne skærm ikke skulle være god at game på?
Noget med at input lag er på 47ms imod normalen på 16ms... at man skal slå 3D til for at få input lag ned, men at det så går udover billedkvaliteten? Kan dette virkeligt være rigtigt? :o

Min gamle TX-P42G20 (fra samme årgang) var fantastisk med både PS3 og PS4...
Af Mogensen
Hej Rasmus - tak for hurtigt svar!
Det var jo lige før jeg lå søvnløs i nat og grublede, og så sendte min bror link til 2 andre alternativer på nye skærme som ikke bliver så meget dyrere...
* Sony W805C set på tilbud til 3.999,-
* Panasonic TX-40CS520 set på tilbud til ca. 3500,-
Jeg er ret ligeglad med 3D så derfor sparede jeg gerne de 500,- men W8C'eren er så på jeres anbefalelsesliste til bl.a. gaming og sort-niveau der, når det nævnes, vel kommer tæt på min gamle plasma G20.
Det var ikke for at pludselig radikalt ændre på tråden, men tænker at jeg nok bare ender med at sidde og bekymre mig over hvornår strømforsyningen eller andet futter af på en 5 år gammel plasma :)
Sony W8C ender nok med at blive en mellemstation indtil OLED (eller lign) er til at betale :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
G20 er fra en af generationerne før den tid, hvor Panasonic kom helt ned i de laveste sortniveauer, så W8C vil levere nogenlunde det samme sortniveau (så længe du sidder lige for). Men som på alle LCD'er så er der risiko for ujævnt lys (clouding/bleeding). Det er stadig lidt et lotteri.

Jeg har ikke erfaring med Panasonic'en, så jeg kan ikke kommentere på den. Sony'en er dog kommet på listen fordi den giver meget billedkvalitet for pengene og fordi den har relativt lavt input lag. Men du skal naturligvis forberede dig på nogle andre fordele/ulemper ift. dit plasma-tv.