Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
Lyd & Billede har (endnu engang) testet 3 stk 55" 4Kskærme i et prisniveau omkring de 10.000 kr.

Her er resultatet:

3. Plads: LG 55" UF860V 4/6 stjerner.
PRIS: 12.000 kr. Elgiganten

2. Plads: Samsung U55JS8505 6/6 stjerner.
PRIS: 11.000 kr. Fona.
9700 kr. Wupti.com

"Billede med gode detaljer og nuancer"."Godt udvalg af Smarttjenester"

1. Plads: Panasonic 55CX700 6/6 stjerner.
PRIS: 8600 kr. Cinemagic.dk
9000 kr. Merlin.dk

"Godt sort niveau." "Jævn lysfordeling." "Naturtro farvegengivelse."

"Mest for pengene til prisen".

http://www.lydogbillede.dk/test/tv/stor ... 5-4k-tver/

PS. Husk stadigvæk at "ægte" 4K opløsning er stadig forbehold serier.

DR1 og TV2 er vel næppe samme høje opløsning og superskarpe billed.
Senest rettet af PeterD 19 dec 2015, 17:24, rettet i alt 1 gang.
Af Grandahl
Da jeg benyttede det link du har lavet, er det ikke det resultat jeg ser, der Sony 85 også. Og Samsungen får 6/6 stjerner?
Af PeterD
Rettet i teksten. Jeg har lige skulle opdatere priser også.

Samsung er faldet fra 12.999 kr til 11000 kr i Fona og til 9700 kr på Wupti.

LG koster vidst stadig 11.999 kr i Elgiganten

CX700 står stadig til ca. 9000 kr i Merlin og 8600 kr ved Cinemagic.dk
Af Ausfart
PeterD hvordan får du Panasonic på 1 plads når Samsung får flere stjerner I lydkvalitet, funktionalitet og brugervenlighed og har samme antal stjerner i billedekvalitet og kvalitetsindtryk?
Af thg
Nu er testen altså flere mdr. gammel og i øvrigt er det Samsung'en der udnævnes til testvinder og Panasonic til bedste køb! Derudover er der også et Sony med i testen, hvilket du ikke har nævnt?
Af Allan M.
Samsungen har jo iflg. testen en klar første plads. Panasonicen fik bedste køb fordi den kostede 6000 mindre en samsungen dengang. I dag må det forventes at med den smalle prisforskel på de 2 tv, så må samsungen løbe med både bedste køb og bedste tv. Jeg er forholdvis ny på dette forum og hjemmesiden. Men hold fast hvor dukker panasonicmanden tit op med noget værre propaganda...
Af PeterD
polski12 skrev:Fordi han er Panasonic mand derfor ..... Samsung laver den bedste tv slut så kommer Panasonic nr 2 og lg ligger på 3 plads
Kom nu ind i kampen..

Hvor er Sony??

Så bliver det igen "Samsung er det bedste, for det skal aldrig til reparation".. O_O

Derfor: KØB Philips og LG <B

PS. Ærgeligt at folks passion skinner så meget igennem for et mærke, når man alligevel får det smidt i nakken hos diverse elektronik butikker.

Prøv at holde diskusionen på et sobert og voksent niveau som er Flatpanels værdigt, tak. :)
Senest rettet af PeterD 20 dec 2015, 10:09, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
Det er åbenbart svært at finde en vinder kan jeg se, da det at vælge et TV mærke er mere end blot tvet. Det er blevet en hel livsstil..

Vi prøver at holde en sober juletone og ønsker bare at den skærm der ligger under træet fungerer..også efter 2-4 år.

For så bliver ALLE tilfredse. :)
Af thg
Måske, men i testen som der netop linkes til, er vinderen nu helt klar, så forstår ikke tanken bag at lave en tråd her hvor man oplyser en anden vinder, end i det link man laver til testen og forstår absolut heller ikke tanken bag ikke at rette sit indlæg, når nu man flere gange over flere dage er blevet gjort opmærksom på at det der er skrevet i indlægget, ikke er korrekt!