Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ausfart
Hej flatpanels.
Jeg er ny på forum og skal til at have nyt tv. Mit gamle er et 32" Samsung som efterhånden er 8 år gammelt. Jeg har efter meget søgen fundet ud af at Samsung JU7005 nok er det jeg skal have men er i tvivl om størrelsen skal være 40" eller 48". Er der nogle retningslinjer for den slags eller er det bare go big. Jeg har 2,5 meter fra siddeposition til tv'et. Jeg har læst at for at få udnytte af 4K/UHD skal det være over 46", er der noget om det?
Håber i kan hjælpe og på forhånd tak.
Af Ausfart
55" kommer nok til at knibe pga andre fysiske forhold i stuen da det ikke er en ret bred væg det skal hænge på. :)
Af Grandahl
Snup det største du kan proppe ind i den stue.. Jo større det er, jo bedre oplevelse vil du også have med 4K på Netflix f.eks.
Af Krikee
Hvis det kan være der, kan det ikke bliver for stort - Lige i den her situation betyder størrelse altså noget ;)
Af Supergris
Det eneste, du skal bekymre dig om, er om der er fysiske begrænsninger, der gør, at du må gå ned i størrelse.
55", er det nye "normale",
Skærme over denne størrelse, er som regel en del dyrere, så her vil økonomien komme til at betyde en del, men du ville sagtens kunne gå over denne størrelse...
Senest rettet af Supergris 21 dec 2015, 12:00, rettet i alt 1 gang.