Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg mangler en indgang i mit fladskærms tv til min xbox360 som kører over VGA tilslutning, da min pc sidder i vga indgangen.

Jeg har dog en hdmi indgang i overskd på tv'et sååå...

Eksisterer der vga-hdmi convertere? for jeg har ledt og ledt men kan ikke finde skyggen af noget lignende, så er der nogen der kan svare på mit spørgsmål? :s
Brugeravatar
Af azrael
Det kan ikke lade sige gøre, da HDMI er ren digital, mens VGA jo som bekendt er analog. Har (grafikkortet i) din pc ikke en DVI udgang, der ikke anvendes? I så fald burde koble den til HDMI-indgangen, da HDMI er bagudkompatibel med DVI.
Af imdbdk
Jo, der findes da VGA til HDMI convertere. Man skal ganske givet bare have en VGA til DVI converter og så en DVI til HDMI converter. Men det giver ikke lyd ud af højtalerne på dit fjernsyn.
Brugeravatar
Af azrael
Hvad er det, du forsøger at bilde manden ind? Du kan ikke konvertere et analogt (VGA) signal til et digitalt med et par adaptere. At du kan hive VGA ud af en DVI-udgang skyldes lige præcis én ting, nemlig at de fleste DVI-udgange på grafikkort er af type DVI-I, der både har et digitalt signal og et analogt signal. HDMI er bagudkompatibel til den digitale del af DVI, nemlig DVI-D. Den analoge del, DVI-A, spiller på ingen måde ind.
Af Otto J
Det er dog muligt med en aktiv box, der foretager en egentlig A/D konvertering, men det ligger i en prisklasse hvor det nok er sjovere at købe et component kabel til X-boxen, forudsat at der er et stik ledigt i tv'et.
Brugeravatar
Af azrael
Ja, det er selvfølgelig et alternativ, og det strejfede også mine tanker, men som Otto siger (omend i andre mere diplomatiske vendinger :)) så koster sådan en aktiv konverter det hvide ud af øjnene. Derfor valgte jeg ikke at nævne muligheden.