Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mjenjen
Tak for en super site om fladskærme. Det er jo reelt set en videnskab at købe skærm - og efter gårsdagens oplevelse tør jeg ikke købe LCD - før i beroliger mig igen eller henviser til LCD TV som ikke har nedenstående problem ;o)

Jeg er først begyndt at kigge på fladskærme så jeg har ingen erfaringer at dele ud af - ville dog lige dele en forskrækkende oplevelse jeg havde i Fona i går.

Sælgeren fortalte netop om et Samsung LCD TVs fortræffeligheder da en stor genstand bevægede sig forbi kameraet. Resultatet var en meget hakkende bevægelse som helt klart ikke var en del af den oprindelige optagelse. Jeg husker dog desværre ikke model-nummeret. Sælgeren fortalte i anden sammenhæng at Fona primært bruger komponent indgangen - og et DVB-C kildesignal - men jeg checkede ikke om det var tilfældet for det nævnte TV da jeg nærmest var passiveret efter oplevelsen ;o)

Er det et de-interlacing problem jeg har været vidne til?

Mvh mjenjen
Af Rasmusdc
mit gæt er at det er et M86´er du har set, var også selv i fona og fik også dette chok, ligner movie jutter, til tider er det som om billedet er 2 steder på en gang.

det er fordi det fjernsyn har viser dig er et M86 med den gamle firmware (eller M87) hvor der er en feature der hedder movieplus der er slået til, selvom den er slået fra i menuen.

det er en kendt bug på tv med ældre firmware end 1013.. får man et p7 panel med 2000 firmware så er man helt fri for det, når man slår movie plus fra, og derudover får man også 24fps understøttelse med et tv produceret med 2000 firmware. godt for ps3 brugere.

Derfor vær ikke nervøs, jeg kunne bare ikke få en 2000 version hos Fona, det var desværre det største problem, dem de havde i udstilling hos Merlin til 13995 var firmware 2000 og slog man movie plus fra, så så det super ud
Af mjenjen
Ok, dvs hvis man skulle være så uheldig at få en forkert firmware så kan man opdatere det senere?

Mvh Michael
mjenjen skrev:
Er det et de-interlacing problem jeg har været vidne til?
Bare lige "for future reference", så giver de-interlacing fejl som sådan ikke hakkende billeder, det er to forskellige ting.