Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ab_kallenbach
Håber jeg kan nå det endnu...

Jeg vil klart anbefale 32PFL9632D - det er en nyere generation, har lidt bedre data og accepterer 1080p, selvom det jo (som 9731 nedskalerer 1080i) bliver nedskaleret til skærmens opløsning på 1366x768 pixels.
Desuden har det 100Hz-teknologi, som giver bedre billeder uden slør ved hurtige scener (action-film og sport fx fodbold).
Af la
Der er en prisforskel på 500,- på nettet, men butiksprisen er højere på 9731D, lidt underligt.

Tror jeg venter, også tager jeg ind og ser 32PFL9632D i action.

Har 32PFL9632D 1x1 pixelmapping?
Brugeravatar
Af Montago
9632D er ankommet til de allerfleste Expert og Fona butikker (og fredgaard?... f-group)

jeg har set 32'eren i Fields og i Nørrebro centret hvis du bor i nærheden...

der er en del tvivl om pixel mapping på 9632D serien, men de skulle være langt bedre end 9731'erne som lavede overscan, medmindre man sætter dem til PC-MODE

en af mine venner har 32PF9731 og har længe brokket sig over hvor dårlig den er at connect til Mac - det skal siges han bruger DVI-HDMI som måske ikke er optimalt

Jeg læste på AVForums at 9632D i 37 tommer og op har 1080p pixel mapping... men om det ser godt ud ??? O-O
Af la
Regner bare med at købe det over nettet.. den findes til 10.000, hvor man i Fona giver ca. 12.999.

Overscan, hvad skal det sige?
Altså, jeg regner med at bruge skærmen som bl.a. mediacenter.
Hvorfor er det ikke optimalt med DVI-HDMI? Hvordan vil du så koble computer til TV?

Tager ned og kigger på det i morgen, ved det står i Fona, skal bare lige have specs på plads ;)
Brugeravatar
Af Montago
Overscan betyder at fx Windows på tv'et ikke viser de yderste kanter - fx ingen start-bjælke og top

men det hele afhænger af opløsningen...

typisk kan man få windows til at levere et signal som ligner et 720p signal, sådan at billedet fylder hele skærmen, og derfor ikke laver overscan...

Jeg siger bare at i hans tilfælde er DVI->HDMI ikke optimalt... ofte opnår man gode resultater med HDMI hvis tv'et understytter PC signaler, som LG LY95 gør på den ene HDMI port...

jeg kan desværre ikke huske alt jeg læste på www.avforums.com men søg forumet igennem efter 9632D og du vil få alting at vide :)
Af la
Jeg var inde og kigge på sagerne i dag.

Jeg har valgt at træde lidt op i prisrammen, og nu står valget mellem et 37PF9731D eller et 37" Samsung M86.

Jeg kan ikke helt finde ud af om 37" modellen 9731D nedskalere til 1080i? eller om det er full HD, som f.eks. M86. M86 kører også 100 hz.

Til gengæld har 9731D et flottere design (efter min mening) Og en masse funktioner der gøre fjernsynet bedre til bl.a. PC-tilslutning (PIP).
Af mikkel
Jeg har været inde og kigge på den nye philips pfl9632d og den gamle pf9731d i Fona på Frederiksberg.

Jeg har selv overvejet at erhverve et 9632d'er men er blevet i tvivl efter jeg har sammenlignet de to apparater side om side og med samme film.

Den "gamle" 9731d'er se ud til at være bedre på flere punkter. bla er de sorte nuancer mørkere og det se ud som om at billedet generelt giver et mere behageligt indtryk samt bedre farvekontraster.

Desuden er betragtningsvinklerne rimelig dårlige på 9632d'eren, jeg syntes at farverne meget let bliver matte samt giver et blåligt skær henover billedet.

Jeg mener dog, at på trods af dette, så er det nye pfl9632'er bedre end de konkurerende mærker i prisklassen, så som sony 3000d og samsung m86'eren.

Det ville være cool hvis der er nogle eksperter som kender til en magisk knap der kan indstille pfl9632d'eren så den er fuld på højde med den gamle pf9731d'er eller blot mener noget andet og vil give en kommentar.

vh Mikkel
"Train hard fight easy"
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Betragtningsvinklerne kan ikke ændres ved et tryk på en knap. Sortniveauet kan du måske justere dig ud af, men tag det ikke for givet.
Af mikkel
Tak for din kommentar. Da jeg er ny spiller i dette game, må jeg lige stille dig et spørgsmål..Når sortniveauet skal justeres kaldes det for kalibrering og kan jeg selv foretage sådan en på tv'et...uden måle instrumenter?
Brugeravatar
Af azrael
la skrev:Jeg har valgt at træde lidt op i prisrammen, og nu står valget mellem et 37PF9731D eller et 37" Samsung M86.
Husk på de store problemer, der har været netop med 37PF9731D. Der står side op og side ned om det over på recordere.dk.
Af la
Det blev et M86, jeg følger flokken ;) Utrolig lækkert TV!