Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Halløj Gutter,
Jeg er lidt ud og se på diverse TV'er og er faldet lidt for 2015 sony modellerne med Android TV men det er ikke et must.

Sagen er jeg lægger lidt vægt på Smart TV delen med henblik på at kunne benytte mig af Kodi(xbmc) + Netflix samt lidt diverse leg.

Kan se man sagtens kan installere kodi på TV'er med android TV indbygget men performance er meget variarende. Jeg afspiller 720p & 1080p mkv filer med embedded subs som nogle siger kan være lidt tunge på TV siden.

Ville det være optimalt at invistere i et TV og se fuldstændig bort fra smart delen og bare gå efter billede/hardware og købe et shield ved siden af, i nogle tilfælde ville det endda være billigere tror jeg :P Eller er android delen som er indbygget i tv'erne ok? Nogen med lidt erfaring eller input?
Jeg har en kammerat som har et X8505C, og kodi afvikler fint 1080p materiale på hans TV, selvom X8505C processor er svagere end den i Nvidia Shield.

Jeg har selv et 2014 X8505B og har netop købt en Nvidia Shield. Kodi fungerer også ganske fint, bortset fra at 7.1 surround som DTS-HD og Dolby TrueHD ikke virker i Kodi på Nvidia Shield endnu. Jeg er ikke sikker på om det også er tilfældet i X8505C, men det virker ikke i nvidia shields Kodi app. Kodi udviklerne er klar over dette og det er et WIP, work-in-progress, forventes kodet i Kodi 17, da Kodi 16 er i beta nu. Det er vist et problem med, at Nvidia's nylige implementation af HD audio på Shield er gjort på en besværlig "non-standard" måde sammenlignet med andre Android enheder. Udover det så har jeg brugt Kodi's "Key remapper" add-on til at få de funktioner som ikke er standard understøttet mapped til mit TV's remote. Jeg har lagt "update video library" på den grønne knap, "codec info" på rød knap og sat "film info" til i+ tasten.

Netflix virker fint på mit X8505B (non-android tv), men af en eller anden grund, virker 5.1 surround som er kodet i DD+ (EAC3) format i Netflix ikke fra nvidia shield direkte via HDMI til mit TV. Pudsidt nok virker 5.1 fint hvis jeg bruger TV'ets egen Netflix. Så jeg mistænker det for at være et problem med 5.1 eller mere spefikt EAC3 decode fra eksterne enheder på mit TV. Jeg har haft en Marantz NR1603 receiver imellem Shield og TV, men den har jeg netop solgt i dag. Jeg mener at kunne huske at den godt kunne dekode lyden til 5.1 fra Shield's Netflix, men jeg er ikke sikker. Jeg regner med at købe mig en Denon AVR-X2200W i morgen, for at få 4K passthrough, og regner bestemt med at den kan dekode Shield Netflix's 5.1 DD+. Det SKAL den simpelthen kunne.

Undskyld denne "wall of text" men det er mine foreløbige erfaringer med Sony TV og Nvidia Shield samt deres evner hvad angår Kodi og Netflix.
Har du prøvet at deaktivere passthrough inden du starter videoen. Kodi kan bitstreame HD lydformaterne.
Shield er en dyr løsning , hvis man kun ønsker en 1080p kodi funktion. Et Raspberry pi 2 setup kan klare dette.