Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jeplar
Hej alle,

Hvilken skærm vil I anbefale til at se fodbold i tv?
Jeg har en prisramme på max 15.000, gerne nærmere de 10.000.
Jeg vil gerne have et 65" tv. Sidder ca 4 meter fra mit tv ( har 42" plasma nu og det er for småt, men fin billede på fodboldkampe)

Det vigtigste for mig er et godt billede til at se fodbold. Altså ingen motion blurr eller andet der skader billedkvaliteten under en fodboldkamp.

Jeg har kigget på flatpanels købsanbefalinger, men jeg kan ikke lige gennemskue deres kvalitet i forhold til at se fodbold...

Jeg håber, I vil komme med jeres råd og erfaringer.
Af PeterD
Hvis du har plasma nu og det budget og ønsker er der stor risiko for at du vil blive skuffet på den lange bane..

10-15.000 kr for et 65" med god billedkvalitet og byggekvalitet?

Argh..Det er nok lige at stramme den for hårdt!

Du skal vel op på omkring de 20.000 kr hvis du vil have et udemærket 65" til sport og film..

Med mindre der kommer nogle gode tilbud til nytår eller du går ned i størrelse..

Du skriver jo selv "bedste skærm til fodbold så går jeg ud fra du mener på billedkvalitet og ikke pris"

Du kan jo også prøve at prutte om prisen hos Power, Fona og Elgiganten men der vil de nok sælge en "billig 65" " og så er spørgsmålet om du bliver tilfreds med det billede den kan levere..

Gå ned i størrelse eller op i pris så bliver du mest tilfreds. Dette råd er for din egen skyld..

Ligger søvnløs om natten, virkelig bange og meget nervøs for at du bliver (en smule) skuffet over billedet uanset hvad mærke du vælger..
Senest rettet af PeterD 11 dec 2015, 12:26, rettet i alt 2 gange.
Af Jeplar
Så der er ikke nogen af skærmene som flatpanels anbefaler, der ikke har problemer med at vise fodboldkampe uden slør?

Jeg synes det er ret vildt at vi i 2015 kan betale 15.000 kr for et tv, som ikke kan gengive en fodboldkamp uden blur/slør...
Brugeravatar
Af Johnhother
Naturligvis kan man få LED TV uden ret meget artefacts. Jeg har ikke set alle de forskellige 2015 LED TV modeller, men hvis du ser på high end modellerne fra Samsung, Sony og Panasonic, så kan du godt finde TV som er værd og se - også til fodbold. Men de koster lidt knapper. Dog kunne et Panasonic TX-55CX725 være et bud. Et TV jeg kender ret godt, og dem som jeg kender der ejer et sådant, er meget tilfredse.

Selv har jeg haft 55CX800E som havde så lidt artefacts, at det næsten ikke var værd at tale om. Nu har jeg så et 65CX800E - intet hvad angår artefacts.

Desværre er det sådan, at du kan være uheldig at få et panel, der uanset fabrikat kan have artefacts i et eller andet omfang. Mit råd til dig er at tage en DVD eller BD med foldbold når du kigger på et Tv.

Gå gerne efter et TV med fuld bagbelysning, det har typisk mindre artetfacts end et TV med kanbelysning.

Og et andet godt råd, kig ikke kun på Flatpanels test, der findes masser af andre gode tests rundt omkring, og som er mindst lige så seriøse som siden her. AVFORUMS eller HDTV kan være et bud.
Af GMP
Johnhother skrev:Naturligvis kan man få LED TV uden ret meget artefacts. Jeg har ikke set alle de forskellige 2015 LED TV modeller, men hvis du ser på high end modellerne fra Samsung, Sony og Panasonic, så kan du godt finde TV som er værd og se - også til fodbold. Men de koster lidt knapper. Dog kunne et Panasonic TX-55CX725 være et bud. Et TV jeg kender ret godt, og dem som jeg kender der ejer et sådant, er meget tilfredse.

Selv har jeg haft 55CX800E som havde så lidt artefacts, at det næsten ikke var værd at tale om. Nu har jeg så et 65CX800E - intet hvad angår artefacts.

Desværre er det sådan, at du kan være uheldig at få et panel, der uanset fabrikat kan have artefacts i et eller andet omfang. Mit råd til dig er at tage en DVD eller BD med foldbold når du kigger på et Tv.

Gå gerne efter et TV med fuld bagbelysning, det har typisk mindre artetfacts end et TV med kanbelysning.

Og et andet godt råd, kig ikke kun på Flatpanels test, der findes masser af andre gode tests rundt omkring, og som er mindst lige så seriøse som siden her. AVFORUMS eller HDTV kan være et bud.
Er det nu smart (TV) - ha, ha....)) at anbefale Panasonic TV nu hvor Firefox virker til/måske har en usikker fremtid som styresystem til Panasonic i fremtiden - jeg anbefaler som minimum at læse denne tråd inden man anbefaler Panasonic TV til andre eller selv overvejer at købe et sådan.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 4&start=10
mvh
Af PeterD
Rooolig nu.

En storm i et glas vand.

Mon ikke at billedet på et Panasonic godt kan hamle op med de fleste LG, Samsung og Sony'er.

Ellers må man jo læse nogle tests og ikke bare reklamer.

Hvad vil man helst have?

En skærm med et godt billede (hvis indstillet korrekt) eller en skærm der er hurtig med Smart delen og hvor man ser udbredt clouding hvergang man ser bold og film..?

Når det er sagt er jeg sikker på uanset mærke skal man nok blive tilfreds, hvis det indstilles rigtigt.
Af Krikee
GMP skrev:
Johnhother skrev:Naturligvis kan man få LED TV uden ret meget artefacts. Jeg har ikke set alle de forskellige 2015 LED TV modeller, men hvis du ser på high end modellerne fra Samsung, Sony og Panasonic, så kan du godt finde TV som er værd og se - også til fodbold. Men de koster lidt knapper. Dog kunne et Panasonic TX-55CX725 være et bud. Et TV jeg kender ret godt, og dem som jeg kender der ejer et sådant, er meget tilfredse.

Er det nu smart (TV) - ha, ha....)) at anbefale Panasonic TV nu hvor Firefox virker til/måske har en usikker fremtid som styresystem til Panasonic i fremtiden - jeg anbefaler som minimum at læse denne tråd inden man anbefaler Panasonic TV til andre eller selv overvejer at købe et sådan.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 4&start=10
mvh
Som jeg læser indlægget spørger brugeren til billedkvalitet og ikke til smart-tv delen og derfor kan Panasonic da sagtens være et relevant bud!

Det skal jo altså også lige nævnes, at det er FireFox OS til mobile enheder der er meldt ud omkring, og ikke hvad angår deres TV-OS
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
65" til det budget er svært, men JU7005 er på tilbud i næste uge i Power. Den er dog ikke den hurtigste i verden når det kommer til bevægelseshåndtering, hvilket vi også kritiserede i vores anmeldelse. Til prisen er det dog et godt TV.
Af Jeplar
Hvor meget skal jeg så opjustere budgettet for at finde et 65" der kan vise en fodboldkamp uden fejl? Og har du en ide til hvilket tv det i så fald kunne være?
Af Jeplar
Men ville jeg få mindre slør, hvis jeg fx betalte 20.000 for et tv, end dem jeg kan få til 15.000? Eller hvor højt skal jeg op i pris for at minimere risikoen for slør?

Hvilket tv ville du anbefale, hvis det netop er bevægelseshåndtering, der et det vigtigste kriterium?