Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har ikke de bedste erfaringer med at ordne elektronik ting selv, desværre. Det lyder heldigvis til at det er en relativt billig ting at få ordnet, hvis det er det som i mistænker. Nogen bud på gode/billige teknikere i Århus området?

Mvh Jens
huxi skrev:
Det lyder heldigvis til at det er en relativt billig ting at få ordnet, hvis det er det som i mistænker.
Nej.Det er det ikke hvis en prof skal udskifte kondensator.Og det er ikke sikkert det kun er kondensator der er defekt.Derfor få et gratis tilbud på rep,så kan du se om det kan betale sig.
En defekt strømforsyning vil typisk medføre at man ikke kan tænde eller at tv'et slukker periodisk. Men jeg tvivler MEGET på at det er strømforsyningen når tv'et TÆNDER af sig selv. For hvis tv'et skal tænde så skal strømforsyningen have besked på at den skal gøre det og det vil typisk komme fra et "hovedprint". Som det allerførste så prøv at skifte batteri i din fjernbetjening bare for at udelukke den (eller også bare blokere IR modtager på tv'et med en pude til at sikre at det er selve tv'et som gør dette og ikke noget udefra). Det er sjældent men det kan ske at den sender signaler pga. lav strøm. Jeg vil ikke udelukke strømforsyning 100%...men tæt på. Held og lykke med det
Der blev tidligere i tråden nævnt at elektronikteknikere ofte giver gratis tilbud på reparation. Jeg kan umiddelbart kun finde kontaktinformation til elektronik-reparatører som tager minimum 500kr for et reparationsoverslag. Hvis der er nogen der kender nogen, vil i så være så venlige at dele kontaktinformation med mig i en privat besked?

God aften.

Mvh Jens
Jeg har oplevet et tilfælde på Samsung B855 hvor det var plasticrammen som pressede mod tænd/sluk og lyd op/ned knapperne på fronten og derfor fik TV'et til at lave lignende unoder. Ved at vride rammen lidt kan du tjekke om du har samme problem.