Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kjeldahl
Hej

Jeg har købt et samsung suhd 65" 9005 tv hvor der er en del light bleeding.

Jeg har lavet en reklamation over tv'et fordi jeg syntes, det er meget mere end man kan forvente af et tv til 24000kr

Svaret fra værkstedet er at den ligger inden for normen.

Må jeg høre jeres mening, skal man bare lære at leve med det??
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (173.71 KiB) Vist 2088 gange
Af Waqas
Edge bleeding er et problem for de fleste producenter, nogle har bare strengere fejl tolerance end andre.

Hvad hed værkstedet? Har du haft fat i Samsung?

Har været i gennem et lignende forløb med et Panasonic tv, det blev også afvist af værkstedet i første omgang, men så tog jeg fat i Panasonic Danmark, og det endte med en ombytning, da Panasonic ikke mente at det var normalt.
Af kjeldahl
Skærmen er købt gennem hifiklubben.

Det er Samsung der har sagt at den er indenfor deres specifikationer.

Må heller for en god ordens skyld sige at jeg først skal ned og snakke med hifiklubben på mandag, og at det er derfor jeg gerne vil vide hvad andre har gjort i ligende situationer.
Vedhæftede filer
Svar fra værkstedet.
Svar fra værkstedet.
image.jpeg (59.02 KiB) Vist 1999 gange
Af FrankieBoy80
Det ser ikke værre ud end de fleste andre med edge led. Det kunne sagtens se meget værre ud, har før købt et 7 serie LG og det var helt forfærdeligt, så byttede det igen. Kan du ikke tage et billede hvor der næsten kun er sort?
Af kjeldahl
Som sagt så kommer skærmen tilbage fra "rep" på mandag så kan ikke tage nye billeder, men har et par andre billeder til at ligge.
Vedhæftede filer
Det bliver kun værre hvis det er sort baggrund.
Det bliver kun værre hvis det er sort baggrund.
image.jpeg (341.11 KiB) Vist 1885 gange
Af FrankieBoy80
Tror ikke du skal forvente at det bliver bedre af at få byttet til en anden, bedste alternativ ville være et OLED tv men de er pænt dyre i den størrelse...
Af kjeldahl
Det endte med jeg fik mine penge for skærmen retur.

Næste spørgsmål er om jeg undgår det, hvis jeg køber et samsung 9505 som er bagbelyst??
Af Grandahl
Du man altid risikere det med et LCD tv.. Men med et bagbelyst tv, vil du ihvertfald minimere risikoen en del, da lysfordelingen her er mere jævn