Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg har et Samsung PS51D6900. Jeg har haft det i et par år, og været rigtig glad for det. Men da jeg kom hjem fra skole i dag, stod det og tændte og slukkede konstant. Jeg har prøvet at tage strømstikket ud i noget tid, men når jeg sætter TV'et til stikkontakten igen, begynder det at tænde og slukke igen. Der går cirka 5 sekunder hvor TV'et kommer ind på det normale billede med en kanal, men jeg kan ikke skifte kanal eller noget som helst. Fjernbetjeningen reagerer på det jeg trykker på, og på selve TV'et reagerer den lille røde "dot", der skal indikere at den modtager det jeg trykker på fra fjernbetjeningen. Det er super frustrerende.
Er det noget nogen herinde har erfaring med, eller eventuelt kender nogen der har?

Mvh Jens
Jo, der er skam mange rapporter om Samsung TV, hvor strømforsyningen står af pga. dårlige elektrolytter. Årgangen passer også meget godt, så det kunne sagtens være en af de modeller, som har et uhensigtsmæssigt layout af power-boardet kombineret med nogle dårlige elektrolytter.
Det print-kort som strømforsyningen sidder på har en masse komponenter, og Samsung har haft lidt problemer med, at visse af disse komponenter var en tand for billige. Dertil så sad de lidt uheldigt på printkortet ift. varmeudvikling, så de var under ekstra meget stress og havde en tendens til at gå i stykker. Der har været vist adskillige programmer i TV omhandlende problemet.

Dét at skifte sådan en komponent - HVIS det er den der er i stykker - koster ca. 10 øre for selve komponenten, men så skal du have en fagmand til at lodde den af først. Hvis det IKKE er de famøse elektrolytter, der er problemet, så vil det ikke kunne svare sig at reparere på den.
Det er desværre nok noget med at åbne TV'et og finde boardet med strømforsyningen og så lede efter elektrolytter, som er bulnede. Jeg har ikke et godt bud på hvem der ville kunne udføre sådan en fejlsøgning eller hvad det vil koste.