Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Det er dem der er meget højtråbende når samsung hænger lidt i bremsen med opdateringer.

Det er dem der uden at blinke anbefaler japanske produkter, fordi fejl-kvoten er så lav, og byggekvaliteten er i top....

Det er dem der beskriver hvor fantastisk en kundeservice Sony har, de få gange der er problemer med et tv.

(Jeg mener ikke dig)
Jeg synes iøvrigt i burde opdatere anmeldelsen, og beskrive med fed skrift at sony nu for 3 eller 4 gang har udskudt opdateringen af tv'et.

Jeg synes heller ikke I burde anbefale tv'et, når det ikke lever op til specifikationerne.
Enig i, at disclaimeren i slutningen skal opdateres. TV'et er dog anmeldt uden dual-tuner og de opdateringer den har fået udbalancerer så og sige den stadige mangel på den ekstra tuner, så med de kriterier vi lægger mest vægt på, så vil scoren være uændret.

Anbefalingen er dog ikke givet med forbehold for, at der tilføjes en ekstra tuner eller at optage-funktionen er funktionel. Den er givet på baggrund af det TV vi så på dengang og Sony har trods alt ikke gjort TV'et ringere siden da.
I har givet samsung 7505, 66 point i features scoren.
Sony X8505 har i givet 72 point. - Uden twin tuner, uden usb-optagelse.

Sony 55X8505C har været til salg (i følge pricerunner) siden slutningen af April måned 2015. Sony's nyeste udmelding er at det måske bliver fikset inden slutningen af februar. Det er !!!!! 10 !!!!!!!!! måneder, uden at få styr på den funktion.

Jeg synes i negligerer problemet ved at skrive: "Opdateringen med dual-tuner/optagefunktion er pt. udskudt til februar 2016, så hvis denne funktion er vigtig for dig, så se evt. på et TV fra en anden producent."

Jeg tror det er få mennesker der i 2015 vil købe et 9.000+ kroners smart-tv uden optagefunktion. Og når hverken sony eller forhandlerne gider at gøre en indsats for at orientere kunderne (f.eks. ved at opdatere specifikationerne), så ville det være god stil at i gjorde det. "pt udskudt for fjerde gang" er måske vigtig at få med. Så er man klar over at der kan blive en 5 og 6 gang. Jeg forventede at tv'et ville blive klar til 24 december, da de har haft lang tid siden den udmelding kom. Det bliver jo så ikke tilfældet.

Men nu vil jeg heller ikke bruge mere tid på det tv - Det bliver formentlig et samung 7005 eller 8005 i stedet.
De ekstra point dækker over Chromecast og en langt bedre app til styring af TV'et. Samsungs PIP eksisterer godt nok, men er meget bøvlet at bruge. Til gengæld kan den optage.

Jeg har rettet specifikations-tabellen, så det fremgår, at der ikke er 2 tunere endnu.
Nu skuffer Sony igen

USB recording er nu udskudt til 29 februar 2016.
Det er fandme ringe.

Det siges det er fordi de vil priotere stabiliteten i android i deres tv.

De har stadig ikke løst m problem med skærmen under 3D skeiver skærmformat fuld som en slags pop up under hele filmen. Er også opdaget under normal kabeltv. Fandme irriterende. Det siges også at problemer også er i england og usa. Der er lidt tvivl om dette problem skyldes software eller hardware. men iorden er det sgu ikke.
efter en måneds tid med mine tv..

så står jeg tilbage med en underlig dårlig smag i munden.

Jeg vil så gerne elske det her tv, JA det er ikke tyndt, men snyder lidt med den måde tv´et er designet på, men det er dejligt anonymt fra fronten, det ser ok ud..

Billede kvaliteten for de 7999kr jeg har givet er OK... har lidt uniformitet i farverne, og en minimal smule clouding og ingen DSE..

men funktionelt så burde TV´et SLET ikke være udgivet, og ja jeg har prøvet ting med SAMSUNG, men ikke et direkte til tider UBRUGELIGT tv.

for mig burde det automatisk gøre tv´et til en NO BUY anbefaling, så vi kan få den branche til at begynde at fokusere på at lave produkter, der rent faktisk kan bruges.

man burde egentligt køre Smart tv´et mere som et OVERLAY end integreret i tv´et så brutalt som det er ved det her SONY tv, det gør jo at ustabiliteten på smart platformen rammer en konstant..

alle disse fejl her rammer mig ved ALMINDELIG tv kiggeri (har 2 samme fejl på begge)

* Tv´et vil ikke skifte kanaler eller styre volume, det låser bare, nu har jeg lært ikke at "gå amok" ved at taste løs men lade tv´et få et par minutter.. men hvor fedt er det lige, HEY skat der er fodbold live, ahhh well venter lige 5 minutter på at skifte kanal
* Tv´et vil til tider ikke slukke, jo billede slukker men lyden fortsætter, og efter 10 minutter så HARD resetter tv´et og starter forfra med at loade android
* TV´et skal have fulde fabriks resets for at være stabilt, og så er det stabilt i en periode.. og så begynder det hele igen.
* den mest følsomme remote til tider, et tryk hurtigt giver 2-3 tastetryk, mine forældre der var forbi kan ikke taste kanaler eller bruge tekst tv pga. det.

Derudover så står jeg med en "tæt på" top model, som har væsentligt færre funktioner end mit sommerhus W828B, ting som PIP og PAP brugte jeg faktisk. teksttv, som ikke kan køre splitscreen, ingen PVR eller Dual tuner..

og kører jeg 4k 60hz YUV444 eller RGB på HDMI med enhanced HDMI så får jeg et underligt opdelt billede (også på begge) som om den bundler 2 porte med en lille gradient forskel mellem højre og venstre side af midten... FINT billede 4K60hz YUV420

Softwaremæssigt, virker det som om den bunke af Feedback apps og "google" apps der kører i baggrunden af tv, for at overvåge os, rent faktisk er dem der giver størst problemer, for efter jeg røg på 250/250 fiber igen, så løste det at tv´et nu istedet for at være låst 10 minutter kun er det et par minutter.. så det må være pga. baggrunds funktioner.

jeg VILLE så gerne anbefale dette tv, seriøst...

og får de rettet fejlene så er det faktisk et lækkert tv, jeg synes faktisk at Chromecast / Plex integrering i Android, hvor det også ligger oppe i "nyhedsbaren" reaktions tiden på apps når det kører godt (på nær tv guide) er lækkert..

Menu systemerne kører også fint.

HOLD jer fra android tv, hvis det her er normalen, ellers bare hold jer fra Sony på Android platformen, for det her er seriøst den største skuffelse af et tv jeg har haft, og det er nok igen fordi potentialet var det.
Spørgsmål vedr. kalibrerings indstillingerne fra Flatpanels test:

Der fremgår ikke hvad kontrast skal sættes på (står standard på 90)?

Der står man skal sætte "Reality Creation" til "Manuel" men i næste punkt skal man indstille "Opløsning" for denne som står til 20, men hvad skal den stå på?

Så er der under "Avanc. farvetemperatur" i indstilling af "Justeringsværdier for farvegamma" og 3 underpunkter, skal disse ændres?
Jeg rørte ikke ved kontrasten.

Jeg videregiver kun de indstillinger for gammakurven, som med god samvittighed kan videreføres. Det begrænser sig til de 2x3 håndtag jeg har angivet (RGB for hhv. høj og lav ende af kurven).
Vedr. indstilling af billedet er der et punkt der hedder "Automatisk Billedfunktion" hvor man kan vælge fra, auto eller auto (24p-synk.) - hvad skal man vælge der? (I øvrigt kun på Netflix det er muligt at ændre denne)

Nogen som ved om man kan bladre en hel side af gangen i EPG'en?

Nogen som ved hvorfor enkelte programmer i EPG'en er markeret lilla?

Kan man på X85C overføre kanallisten til USB og så redigere den i et program på pc (ligesom man kan på Samsung tv)? En nævnte "sideview app'en" men hvad er det og hvordan fungerer det?

Har installeret Plex (som jeg også har på min pc) problemet er bare at alle film kommer frem på tv'et i en stor blandet bunke, men på pc'en har jeg netop lagt dem i forskellige mapper. Kan jeg ikke få en oversigt på tv'et i den "mappe orden" som jeg har lavet på pc'en?

Kan man lave en genvej til Plex et eller andet sted, så man ligesom kan åbne det hurtigt og nemt, eller skal man vi Home-knappen og så scrolle ned for at finde Plex?

Kan man ændre farve på underteksterne i Plex på tv'et og placering på skærmen af underteksterne (det kunne jeg på mig LG fra 2012)?
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 102