03 dec 2015, 09:41
efter en måneds tid med mine tv..
så står jeg tilbage med en underlig dårlig smag i munden.
Jeg vil så gerne elske det her tv, JA det er ikke tyndt, men snyder lidt med den måde tv´et er designet på, men det er dejligt anonymt fra fronten, det ser ok ud..
Billede kvaliteten for de 7999kr jeg har givet er OK... har lidt uniformitet i farverne, og en minimal smule clouding og ingen DSE..
men funktionelt så burde TV´et SLET ikke være udgivet, og ja jeg har prøvet ting med SAMSUNG, men ikke et direkte til tider UBRUGELIGT tv.
for mig burde det automatisk gøre tv´et til en NO BUY anbefaling, så vi kan få den branche til at begynde at fokusere på at lave produkter, der rent faktisk kan bruges.
man burde egentligt køre Smart tv´et mere som et OVERLAY end integreret i tv´et så brutalt som det er ved det her SONY tv, det gør jo at ustabiliteten på smart platformen rammer en konstant..
alle disse fejl her rammer mig ved ALMINDELIG tv kiggeri (har 2 samme fejl på begge)
* Tv´et vil ikke skifte kanaler eller styre volume, det låser bare, nu har jeg lært ikke at "gå amok" ved at taste løs men lade tv´et få et par minutter.. men hvor fedt er det lige, HEY skat der er fodbold live, ahhh well venter lige 5 minutter på at skifte kanal
* Tv´et vil til tider ikke slukke, jo billede slukker men lyden fortsætter, og efter 10 minutter så HARD resetter tv´et og starter forfra med at loade android
* TV´et skal have fulde fabriks resets for at være stabilt, og så er det stabilt i en periode.. og så begynder det hele igen.
* den mest følsomme remote til tider, et tryk hurtigt giver 2-3 tastetryk, mine forældre der var forbi kan ikke taste kanaler eller bruge tekst tv pga. det.
Derudover så står jeg med en "tæt på" top model, som har væsentligt færre funktioner end mit sommerhus W828B, ting som PIP og PAP brugte jeg faktisk. teksttv, som ikke kan køre splitscreen, ingen PVR eller Dual tuner..
og kører jeg 4k 60hz YUV444 eller RGB på HDMI med enhanced HDMI så får jeg et underligt opdelt billede (også på begge) som om den bundler 2 porte med en lille gradient forskel mellem højre og venstre side af midten... FINT billede 4K60hz YUV420
Softwaremæssigt, virker det som om den bunke af Feedback apps og "google" apps der kører i baggrunden af tv, for at overvåge os, rent faktisk er dem der giver størst problemer, for efter jeg røg på 250/250 fiber igen, så løste det at tv´et nu istedet for at være låst 10 minutter kun er det et par minutter.. så det må være pga. baggrunds funktioner.
jeg VILLE så gerne anbefale dette tv, seriøst...
og får de rettet fejlene så er det faktisk et lækkert tv, jeg synes faktisk at Chromecast / Plex integrering i Android, hvor det også ligger oppe i "nyhedsbaren" reaktions tiden på apps når det kører godt (på nær tv guide) er lækkert..
Menu systemerne kører også fint.
HOLD jer fra android tv, hvis det her er normalen, ellers bare hold jer fra Sony på Android platformen, for det her er seriøst den største skuffelse af et tv jeg har haft, og det er nok igen fordi potentialet var det.