Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle!

Jeg har ledt med lys og lygte igennem nettet, for at finde svar på mine spørgsmål. Men jeg er desværre ikke blevet klogere.

SÅ, jeg håber at det lykkedes herinde :)
Jeg er blevet den glade ejer af LG 55uf695.
Jeg er indvidere glad for fjernsynet, dog synes jeg, at der f.eks på visse kanaler ved hurtig panorering, opstår en form for "slør" i siderne. Jeg ved ikke om det giver mening?
Jeg har prøvet at følge alle råd vedr LG, ved at slukke for alle speciel billedeindstillinger osv. Men lige lidt hjælper det.

Kan det virkelig passe, at fjernsynet ikke kan optimeres mere? Hvis ja, hvad gør jeg så?

Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig.
På forhånd tak
Søg på Google på vertical banding og se billederne der, og hvis det er det samme du ser, må jeg desværre skuffe dig, for det hjælper ikke at ombytte skærmen, dette fænomen er noget der følger med LED teknologien.

Kantbelyst paneler er meget præget af det, men findes også med bagbelyst paneler, du kan slå diverse billede forbedringer fra og kalibrere billedet, så kan du opnå noget forbedring, men du kan ikke fjerne det helt, nogle mærker har måske mindre end andre.

Du skal over i OLED for at få bedre billede, og de skal være de nye generationer ellers får du bare andre problemer.

Skulle jeg give dig et råd, lev med det, eller forsøg at finde en skærm/mærke med mindre vertical banding, men så kan du også få andre problemer. LED har bare problemer generelt.
Tusind tak for dit uddybede svar.
Jeg kommer lige fra bilka af. Deres kundeservice klassificerede det ikke som en fejl på tvet. HELDIGVIS gjorde deres tv afdeling. Havde jeg ikke holdt fast på, at de skulle snakke med den afdeling (som jeg havde snakket med forinden) så var der intet at gøre.

Så nu har jeg 6000 igen til et tv. Jeg ved ikke,om jeg skal købe det samme (da jeg nu ved de klassificere vertical banding som fejl i Bilka). Eller om jeg skal købe tv et andet sted fra.

Er det en venlig sjæl der kan anbefale et?inden for samme prisklasse
Nu fik jeg det nye sat til. Og om ikke det gør det samme! Det virker så besynderligt. Jeg ved ikke, om det er den serie de har fået hjem, som har de udfordringer. For ud fra specifikationer mm. så burde det tv ikke gøre det. Selv med ps4 spil, så gør den det. Så jeg ved ikke hvad jeg gør. Jeg har ikke synderligt meget forstand på det. Jeg vil bare have et tv der virker!
Hvilken prisklasse taler vi om, jeg kan se Bilka har det til 6.000,- .?

Jeg vil anbefale at prøve et tv med bagbelyst panel og jeg kan se du skriver, at du bruger det til at spille på med PS4, så skal du også have et med lavt input lag.

Så det bedste ville være du skriver hvilke krav tvet skal opfylde, og bruges til, eks. om 4K er noget du vil have med, samt max. pris du vil give.
Altså prisen skal selvfølgelig afspejle kvalitet mm. Og jeg ved godt, at man ikke kan få alverdens meget for 6000. Men det er der smertegrænsen ligger.

Tvet skal selvfølgelig bruges til almindelig brug, med fokus på at spille ps4, se film og fodbold. At der er det her "flimmer" på skærmen irriterer mig grænseløst. Så det vil jeg selvfølgelig gerne være foruden.

Tvet behøver ikke nødvendigvis at være 4k, da jeg tænker, at det alligevel ikke er super relevant nu.
Minimum 48".

Jeg har kigget på dette, men jeg ved ikke om det er godt.
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... 65-uhd-tv/

Elgiganten har nogen tv til under 5000. Dog ikke 4k. Men full hd. De skulle egne sig til gaming og fodbold. Så jeg ved ikke, om de skal vælges.

Jeg er lidt i vildrede, og hælder mest til bare at lade være, og så beholde mit gamle tv. Tænk det skulle være så besværligt at få sig et nyt fjernsyn!
Det tv du linker til, er et bagbelyst panel, hvilket kan mindske vertical banding, spørg evt. inden køb til lag ved spil, hvor hurtig det er, og se om du kan se noget fodbold på det, det er især ved hurtig panorering at vertical banding, kan være synligt, så tag et kig på det i butikken.

Bliv medlem af HIFI klubben det er gratis og så får du 3 års reklamationsret. ;-)

4K på et 48" betyder ikke så meget hvis du sidder meget langt væk fra tvet, men det er med, så det er et +
Hvis jeg var dig ville jeg kigge nærmere på Panasonic TX-55CS620 - Jeg har solgt et par stykker og syntes generelt de ser rigtig fornuftige ud.

Ved dog ikke om den rammer lidt for meget over budget. Dog en rigtig god skærm til prisen hvis man ikke behøver 4K/UHD.