Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har skiftet min Samsung 7505, 46" ud med et Panasonic cx800 65".
Lækker tv flotte billeder, men når jeg sætter min Mac Mini med Kodi på som kører igennem AVRen, kommer fint billed men ingen lyd, under lydindstil. på Mac Mini kan den ikke se Hdmi der er kun default lyd ?
Det samme når jeg kobler min BlueRay afspiller Oppo 103 ingen lyd og billed har cyan farve ?
Når der køres tv programmer er der ingen problemer, lyden går fint tilbage til AVRen og ud i mit surround-anlæg ?
På fjernbetjeningen til AVRen kan man få en menu op på tv'ets skærm, hvor man kan se alle indstillinger for AVRen.
Det kan man ikke på Panasonic skærmen ? Det virker kun på den gamle Samsung.
Har prøvet at bytte rundt på alle HDMI kabler ingen forskel.
Når Blueray afspiller kobles til Panasonic'en direkte på Hdmi 3 indgang er der det fineste billed og lyd på tv'et ?
Men det virker som sagt ikke igennem AVR'en.
Det skal siges at når jeg kobler Samsung tv'et til igen kører alt perfekt ?
Rigtig gode råd søges, det er mit første Panasonic tv så jeg er godt nok ked af at have givet så mange penge for et fjernsyn der kan køre tv-programmer. :-(
Senest rettet af persen61 30 nov 2015, 15:16, rettet i alt 1 gang.
persen61 skrev:Har skiftet min Samsung 7505, 46" ud med et Panasonic cx800 65".
Lækker tv flotte billeder, men når jeg sætter min Mac Mini med Kodi på som kører igennem AVRen, kommer fint billed men ingen lyd, under lydindstil. på Mac Mini kan den ikke se Hdmi der er kun default lyd ?
Det samme når jeg kobler min BlueRay afspiller Oppo 103 ingen lyd og billed har cyan farve ?
Når der køres tv programmer er der ingen problemer, lyden går fint tilbage til AVRen og ud i mit surround-anlæg ?
På fjernbetjeningen til AVRen kan man få en menu op på tv'ets skærm, hvor man kan se alle indstillinger for AVRen.
Det kan man ikke på Panasonic skærmen ? Det virker kun på den gamle Samsung.
Har prøvet at bytte rundt på alle HDMI kabler ingen forskel.
Når Blueray afspiller kobles til Panasonic'en direkte på Hdmi 3 indgang er der det fineste billed og lyd på tv'et ?
Men det virker som sagt ikke igennem AVR'en.
Det skal siges at når jeg kobler Samsung tv'et til igen kører alt perfekt ?
Rigtig gode råd søges, det er mit første Panasonic tv så jeg er godt nok ked af at have givet så mange penge for et fjernsyn der kan køre tv-programmer. :-(
Fik løst problemet efter nogen timer, ved at gå ind i Indstillinger: HDCP-indstillinger: Valgte 1.4 i stedet for Auto.
Gik ind i HDMI auto-indstillinger: Valgte Tilstand 1 i stedet for Tilstand 2.
Herefter kørte alt som en drøm, og nu kunne jeg nyde mit nye Panasonic for fuld udblæsning :-)
Det er en nydelse at kører igennem menuerne på Tv'et.