Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har været ude og kigge efter et Panasonic 55" CX800 men fandt i El-giganten kun et 55" CX725 med samme type VA-panel som jeg forstår det. Bedst som jeg står derude og ser en demo-film som alle fladskærmene kører, så "hakker" billedet nogle gange på CX725, i forhold til f.eks. LG og Samsung i samme prisklasse der stod ved siden af (og i øvrigt ingen fejl på alle de andre kørende fladskærme).

Periodisk "hakkede" billedet vandret og periodisk nogle gange lodret. Det var sådan i meget små "ryk".

Personalet kørte så en anden film/test, direkte på fladskærmen og her var der ingen fejl.

Vi kunne ikke indstille noget "Motion-et-eller-andet" i menuerne, så det hele virkede underligt. Personalet undrede sig også - herunder en tilkaldt tekniker ...

Jeg har set "fænomenet" på et andet Panasonic i en anden butik, men kan ikke huske om det også var et VA-panel eller et CX750 med IPS-panel. Det var en alm. TV2 udsendelse der viste fejlen.

Er der problemer med CX725 og CX800 ved nogle bestemte film/udsendelser (det samme med CX750)?
Hmm.

Og det er ikke fordi Elgiganten hellere vil sælge et LG eller Samsung?

Selvfølgelig kan der være en fejl, men HVIS der er fejl under det mig at det ikke er nævnt i de utallige tests, både herhjemme og i udlandt,der har været af CX725 og CX800..

Selvfølgelig: Ingen skærm er perfekt, men billedet skal naturligvis være i orden uanset om man køber det ene eller andet.
Hvis signalet var sendt ved en forkert frekvens ift indholdet, hvilket sagtens kunne være tilfældet hvis man bruger en splitter til signalet, så vil det pr. default hakke. Du bør koncentrere dig om hvordan filen blev afspillet direkte på TVet.
PeterD skrev:Hmm.

Og det er ikke fordi Elgiganten hellere vil sælge et LG eller Samsung?

Selvfølgelig kan der være en fejl, men HVIS der er fejl under det mig at det ikke er nævnt i de utallige tests, både herhjemme og i udlandt,der har været af CX725 og CX800..

Selvfølgelig: Ingen skærm er perfekt, men billedet skal naturligvis være i orden uanset om man køber det ene eller andet.
Argh Peter D. den er lidt langhåret den der :)

Jeg har selv kigget rigtig meget på CX725 og holdte den op imod Samsungs JU7005, På billede kvaliteten lå de to meget lige syntes jeg, valgte dog JU7005 grundet smart delen virkede bedre optimeret og ikke mindst Panasonics håbløse EPG og fjernbetjening.
Er du sikker på ifc var off? Jeg kan ikke benytte ifc på et tv signal. Så hakker det nemlig hvert halve minut. Minder mest om at skærmen ikke kan levere et stabil hz niveau.
Det forekommer ikke på film eller andre eksterne kilder.
Desværre vil cinemagic umiddelbart ikke vedkende det som en fejl. Har ellers haft det til service en gang tidligere.
Havde teknikker ude fra Yousee som kunne konstatere at mit signal ikke fejlede noget, så det er uden tvivl mit cx700 der er problemet.
Det er sgu herligt med et nyt tv, hvor man rent faktisk ikke kan bruge nogle funktioner i det.
(Iøvrigt en proces hvor jeg bestemt ikke er tilfreds med cinemagic. Jeg har lånt en skærm af dem jeg ikke engang kan få "lov" at aflevere. Har bedt om returlabel og løsning på mit problem. Efter 4-6 dage for man så et svar om at det skal til service. Alternativt kan jeg måske optage problemet så værkstedet kan se det og først her kan vi begynde at snakke om ombytning).
Men at optage et hz issue med et kamera er umuligt eller dvs at det fremgår ikke ret tydeligt optaget, men skal egentlig ses live. Det kan jeg ikke forklare åbenbart - eller jo det kan komme til service igen, men vil sgu ikke undvære igen på så nyt et tv
Tjo. Kan godt være den er lidt langhåret men se på deres konkurrencer. F.eks deres julekonkurrence:

"Vær med i Elgigantens julekalender! Vi har 24 fantastiske præmier fra Samsung. Tilmeld dig nu, så påminder vi dig når første låge kan åbnes (smile-humørikon) :-)
Hvad vil du helst vinde af Samsungs produkter?"

Sjovt de sjældent har det med Philips og japanerne, men det bliver en helt anden diskussion.. :)
Tja, der er flere muligheder. Hvis du smutter ud og ser igen, så bed dem om at afspille en Blu-Ray disc. Sker det ikke her, kan det tidligere viste billedemateriale der halter - eller, TV´et er indstillet forkert. Normalt er der ikke "Hak" ved CX725. Skift evt. til billedprofil THX Cinema, her bør ikke være så mange problemer.

Pokkers at det skal være så svært at se på et TV! :(
Jeg kan ikke besvare hvad det skyldes, men oplevede nu samme hakkende oplevelse på andre TV i den Elgiganten jeg var i. Torbens forklaring lyder nu meget sandsynlig.

Hvad synes du om billeder/synsviklerne/sortniveau på CX725 sammenlignet med CX750? :)
Elgiganten er eksperter i at få gode TV til at fremstå helt forfærdelige. Jeg har set topmodeller, der har haft dårligere billede end deres billigste model. Ved ikke hvad der foregår i den butik.... ;)
Har ikke nogen idé om hvad er er skyld i det du har set - men husk på at TV (jeg kan kun tale for Panasonics) starter med at spørge om de står i udstilling eller stuen. Det vil sige initielt justere de på opsætningen afhængig af det svar - den simple grund er at der i udstillinger er andre behov for lys/kontrast osv - men mon ikke det er årsagen til at de TV vi ser udstillet ikke matcher det vi ser derhjemme ?

Hvis du har muligheden så tag det med hjem og returner det igen hvis du ikke er tilfreds.

Dan
CHrist et skod tv.. Jeg har idag opdateret til nyeste opdatering. Med en hvis skepsis inden trykket på "ok". Med rette. Mit tv hakker nu mere end nogensinde.
Har ellers haft 2 rolige uger , hvor jeg troede jeg havde fundet ud af at fejlkilden var IFC.
Med det er off og nu er det så træls at man igen ikke gider glo på sport igen. Selv fruen er stået af..

Hvad fae... stiller man op med det?
Jeg magter ikke at skulle indsende og pakke et tv ned og ud igen og igen og ikke mindst undvære et en længere periode