Jeg kan sådan set godt følge dig i det du skriver. Selvom dit sony er 10 år gammelt, så er der stadig et fantastisk billede på det, og sikkert et der matcher det LG ganske fint, men i dag synes jeg nu også at de fleste fjernsyn bliver lavet for billigt så man kan få et 55" til ingen penge, så skal man heller ikke forvente at få vildt godt billede synes jeg - for så meget er prisen på fladskærme heller ikke faldet, topmodellerne koster stadig penge.
Fx. er en af de første Blu-Ray afspillere stadig den dag i dag langt bedre end en ny til 1000,- selvom de er noget langsommere godt nok… Men det er ligesom om at når teknologien har været der i noget tid, så stopper man med at lave tingene ordentligt fordi det ikke må koste penge, og kun topmodellerne bliver produceret i et god kvalitet.
Jeg har selv et Pioneer plasma med en DVB-C boks, og selvom det er omkring 7 år gammelt, så viser det stadig et pænere billede end et nyt Samsung LG Smart bla bla whatever TV.
Vi er helt enige hvad smart tv angår, det kan få lov til at brænde op i helvede. Et apple tv eller en chromecast lammetæver alt smart tv alligevel.
Hvis man skal kunne mærke at man køber et nyt TV og man har et gammelt godt tv - som fx et 40x2000 (fantastisk TV!) så skal man sgu også ud og have fat i topmodellerne og ikke være nå nærig, et godt TV koster altså penge, men så holder det også i mange år.
Ja sorry, det have ikke så meget med dit spørgsmål at gøre. Jeg havde taget LG, men kun fordi det ikke er et Samsung

jeg har intet pænt at sige om samsung og kvaliteten af deres produkter.