Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Har købt et 55UF772V og er i syv sind. Vil sige at billedet er ok og hermed kun ok efter hvad man kan forvente af et nyt tv. Mit gl. Sony 40X2000 er på ingen måde dårligere mhs. til billedet og det skuffer at 10års udvikling ikke har flyttet mere. Ok nyt LG i 55" koster 11999,- og det gl. 40" Sony kostede 31999,-!!! Men det er jo udviklingen.

Mhs. Til smart tv delen er jeg mildest talt u-imponeret ! Hvis det er hvad man i dag betragter som det ypperste indenfor bruger venlighed og navigering af apps med mere. Så vil jeg da ikke vide hvad andre kan byde på!! På dette tv er det Webos 2.0 som jo efter sigende skulle være hurtigt!! På mit eksemplar er det ikke tilfældet. 4 ud af 10 gange låser tv'et og du kan trykke 10 gange eller mere!! uden der sker noget! 4K virker ikke i Youtube app'en. Hvilket LG blot siger ikke har noget med dem at gøre!! Til det skal det nævnes at det dog virker i Netflix appen. LG siger der er ingen garanti for at det virker i Youtube!! Undskyld mig lige, men LG reklamere med et 4K tv som de siger "du kan ikke regne med det virker i youtube" Det er appen det er glat med..... Men det er nok mainboard som der er fejl på hvis deres egen software ikke køre hurtigt!! Som jeg ser det, hvis der er fejl på et mainboard, kan det ligeså vel være skyld i andre ting ikke virker.

Mhs. til den medfølgende magic remote. Som efter MIN menig er elendig. Bl.a når man vælger kanal oversigt (Den lille) (I relation til Webos) i højre top hjørne tager det over 5-10 sekunder at indlæse 6 kanaler! i den lille app er det kun oversigt over nuværende kanaler som kommer frem. Når man så har valgt kanal man vil se med magic remoten skal man igen trykke på billedet for at kanal listen forsvinder! Altså det burde jo være åbenlyst at man vil se den kanal man lige har valgt og så burde kanal listen forsvinde af sig selv med det samme. Det samme gælder for curser prikken på skærmen som også bliver stående i 10 sekunder!!! Efter man også har trykket på skærmbilledet! Simpelthen pisse irreterende.

Den eneste grund til at det endnu ikke er leveret retur er at jeg egentligt godt kan leve med billedet og at jeg godt kan lide størrelsen som passer rigtig godt i vores stue.

I øvrigt vil jeg sige at jeg faktisk var positivt overrasket over lyden!! Det er selvfølgelig ikke diskotek lyd men ret godt taget dagens standarder i betragtning. Men lyden er så stadig ikke ligeså god som på det gl. Sony!! Som har ordentlige højttalere indbygget.

Hvis jeg havde mulighed for det ville jeg foretrække en OLED skærm uden tunere eller noget andet. Så jeg kunne bruge min Panasonic blu-ray optager som tuner. Det er ikke det ville smart tv set-up men menuer virker hurtigt og kanalskift sker med det samme. Det er det setup jeg har kørt med på det gl. Sony da det jo naturligvis ikke har de digitale tunere som skal bruges i dag.

Sorry for det lange indlæg. Men tror jeg bliver nød til at levere tv'et tilbage! Tror simpelthen ikke at jeg kan leve med de fejl som "Jeg" mener det har.
Jeg kan sådan set godt følge dig i det du skriver. Selvom dit sony er 10 år gammelt, så er der stadig et fantastisk billede på det, og sikkert et der matcher det LG ganske fint, men i dag synes jeg nu også at de fleste fjernsyn bliver lavet for billigt så man kan få et 55" til ingen penge, så skal man heller ikke forvente at få vildt godt billede synes jeg - for så meget er prisen på fladskærme heller ikke faldet, topmodellerne koster stadig penge.

Fx. er en af de første Blu-Ray afspillere stadig den dag i dag langt bedre end en ny til 1000,- selvom de er noget langsommere godt nok… Men det er ligesom om at når teknologien har været der i noget tid, så stopper man med at lave tingene ordentligt fordi det ikke må koste penge, og kun topmodellerne bliver produceret i et god kvalitet.

Jeg har selv et Pioneer plasma med en DVB-C boks, og selvom det er omkring 7 år gammelt, så viser det stadig et pænere billede end et nyt Samsung LG Smart bla bla whatever TV.

Vi er helt enige hvad smart tv angår, det kan få lov til at brænde op i helvede. Et apple tv eller en chromecast lammetæver alt smart tv alligevel.

Hvis man skal kunne mærke at man køber et nyt TV og man har et gammelt godt tv - som fx et 40x2000 (fantastisk TV!) så skal man sgu også ud og have fat i topmodellerne og ikke være nå nærig, et godt TV koster altså penge, men så holder det også i mange år.

Ja sorry, det have ikke så meget med dit spørgsmål at gøre. Jeg havde taget LG, men kun fordi det ikke er et Samsung ;) jeg har intet pænt at sige om samsung og kvaliteten af deres produkter.
Ville klart snuppe Samsung-modellen. LG-modellen er med et IPS-panel, hvilket giver bedre betragtningsvinkler men også et markant dårligere sort-niveau. Derudover er input-lag relativt højt på LG-modellen, hvilket er noget lort, hvis du skal bruge det til PS4, eksempelvis.
Om den generelle kvalitet er bedre hos LG end Samsung ved jeg ikke noget om, og vil derfor ikke kommentere på det :)
Jeg vil fravælge Samsung til hver tid, de laver ikke noget i god kvalitet, og deres fejlrate er stor, kundeservicen er meget ringe ved fejl.

Jeg har absolut INTET godt at sige om Samsungs produkter og jeg har haft en del af dem tilbage i tiden og de har fejlet, 24" PC skærm som jeg gav 3.300,- for nogle år siden, panel og strømforsyning stod af, en anden Samsung PC skærm røg afbryderknappen og noget strømstyring, 2 HD som stod af, en Samsung 55" 8005 som havde tordenfluer.

Så jeg udtaler mig pga. personlig erfaring vedr. Samsung. Hellere undvære et tv end at have/købe et Samsung. 8-)

Har lige købt et LG 55UF950V så jeg har ikke den store erfaring med LG, men de kan ikke være lige så dårlig som Samsung, det er umuligt. ::l De er godt nok begge koreanske firmaer. :D
Mfede skrev:Hej Jan
Kan du henvise til noget materiale ang. at Samsung skulle have en højere fejlrate end LG og andre mærker? Har ikke selv haft held med at finde noget, som ikke blot var rygtebaseret.
Det bliver svært, da Samsung tidligere haft/har en politik om, at de ikke oplyser fejlprocenter, jeg tror det er med god grund.

Men generelt findes der let noget, søg og du vil finde rigtig meget, det ville da være dejlig hvis hver producent løbende skulle offentliggøre fejlprocenter på deres produkter, men det ville skade deres forretning helt vildt, så der kommer vi nok aldrig til at se.

Men generelt har der været meget negativ omtale af Samsungs produkter de sidste mange år, og jeg har selv personligt givet mit bidrag på fejlrate ved en forbruger, at så mange ting går i stykker siger vel alt, jeg har aldrig haft så ringe produkter.

Hvem ville købe et produkt hvis man vidste pga. fejlprocenten var på 8-10% klart det skal være hemmeligt pga. indtjeningen.

https://dk.trustpilot.com/review/www.samsung.dk

Læs om forbrugere på Flatpanels, på Recordere, diverse artikler på nettet.
Jeg har læst en del om folk med problemer, men jeg synes det er svært at gennemskue om det er pga. at Samsung reelt laver produkter af en dårligere kvalitet end konkurrenterne eller om det er fordi de sælger flere produkter, hvilket jo også må føre til flere sager.
ALLE tal vedr dette skulle offentliggøres.

Præcis som tal der viser om nogle butikker får særlige "rabataftaler" fra leverandører, men det får vi aldrig 100% opklaret, da det hele er sovset ind i hinanden.

Uanset hvor meget de største sælger skal de så fratrække deres globale reklame omkostninger og evt.reklamationssager/ ombytning, så kan resultatet på bundlinjen se noget anderledes ud end "kun salg".

Det er jo en skrue uden ende.

Bare billedet indstilles korrekt og du er tilfreds med købet samt at du ikke oplever problemer med skærmen så er det vel lige meget om det er det ene eller andet..

Hardcore fans vil jo sjældent indrømme hvis de ikke er 100% tilfredse med skærmen og køber du ovenikøbet til en god pris, måske lavere end Pricerunner, så er det jo glædeligt. :)