Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.
Har et LG 55UF772V med webos2.0 som jo skulle være det bedste!! Ok måske ikke det bedste :-)

Kunne godt bruge nogle input fra andre brugere af LG's webos2.0 og ikke mindst almindelig bruger oplevelse af bl.a. brug af kanal guide, 4K matriale i youtube, magic remote osv.

Mine egne oplevelse er desværre ikke så gode. Så tænker om det er mit tv som har problemer.

Her er nogle af mine erfaringer:

Da jeg jo har købt et 55UF772V og i bedste fald er i syv sind. Vil sige at billedet er ok og hermed kun ok efter hvad man kan forvente af et nyt tv. Mit gl. Sony 40X2000 er på ingen måde dårligere mhs. til billedet og det skuffer at 10års udvikling ikke har flyttet mere. Ok nyt LG i 55" koster 11999,- og det gl. 40" Sony kostede 31999,-!!! Men det er jo udviklingen.

Mhs. Til smart tv delen er jeg mildest talt u-imponeret ! Hvis det er hvad man i dag betragter som det ypperste indenfor bruger venlighed og navigering af apps med mere. Så vil jeg da ikke vide hvad andre kan byde på!! På dette tv er det Webos 2.0 som jo efter sigende skulle være hurtigt!! På mit eksemplar er det ikke tilfældet. 4 ud af 10 gange låser tv'et og du kan trykke 10 gange eller mere!! uden der sker noget! 4K virker ikke i Youtube app'en. Hvilket LG blot siger ikke har noget med dem at gøre!! Til det skal det nævnes at det dog virker i Netflix appen. LG siger der er ingen garanti for at det virker i Youtube!! Undskyld mig lige, men LG reklamere med et 4K tv som de siger "du kan ikke regne med det virker i youtube" Det er appen det er galt med..... Men men iflg. LG "Men det er nok mainboard som der er fejl på hvis vores egen software ikke køre hurtigt!!" Som jeg ser det, hvis der er fejl på et mainboard, kan det ligeså vel være skyld i andre ting ikke virker.

Mhs. til den medfølgende magic remote. Som efter MIN menig er elendig. Bl.a når man vælger kanal oversigt (Den lille) (I relation til Webos) i højre top hjørne tager det mellem 5-10 sekunder at indlæse 6 kanaler! (Tættest på 10 sekunder) i den lille app er det kun oversigt over nuværende kanaler som kommer frem. Når man så har valgt den kanal man vil se med magic remoten, skal man igen trykke på billedet for at kanal listen forsvinder! Altså det burde jo være åbenlyst at man vil se den kanal man lige har valgt og så burde kanal listen forsvinde af sig selv med det samme. Det samme gælder for curser prikken på skærmen som også bliver stående i 10 sekunder!!! Efter man også har trykket på skærmbilledet! Simpelthen p.... irreterende.

Den eneste grund til at det endnu ikke er leveret retur er at jeg egentligt godt kan leve med billedet og at jeg godt kan lide størrelsen som passer rigtig godt i vores stue.

I øvrigt vil jeg sige at jeg faktisk var positivt overrasket over lyden!! Det er selvfølgelig ikke diskotek lyd men ret godt taget dagens standarder i betragtning. Men lyden er så stadig ikke ligeså god som på det gl. Sony!! Som har ordentlige højttalere indbygget.

Hvis jeg havde mulighed for det ville jeg foretrække en OLED skærm uden tunere eller noget andet. Så jeg kunne bruge min Panasonic blu-ray optager som tuner. Det er ikke det ville smart tv set-up men menuer virker hurtigt og kanalskift sker med det samme. Det er det setup jeg har kørt med på det gl. Sony da det jo naturligvis ikke har de digitale tunere som skal bruges i dag.

Håber i har nogle bruger input som kan ændre min opfattelse. Ellers er det nok desværre nød til at retur. :(
Hurtig input, når du vil fjerne den lille markør hurtigt på skærmbilledet, skal du bare trykke pil venstre i den runde.

Når du ser tv, kan du trykke pil op for info om udsendelsen og tryk igen og det forsvinder, pil ned giver mulighed for optagelse, tryk igen og den forsvinder.

Du skal lære systemet at kende, jeg har leget i en uge, og jeg kender det ikke, det er en helt anden måde at styre menuer på, og jeg har fundet ud af mange ting er meget hurtigere.

Når systemet er starte op, sker skiftet imellem apps som Netflix, Youtube, Viaplay som at skifte over på kanal, ingen ventetid.

Hos mig kører Netflix i 4K, Youtube i 4K uden problemer, mit er et LG 55UF950V.

Du skal give dig selv tid til at lære systemet at kende inden du opgiver, det er jo ikke som at tænde for en kaffemaskine. ;-)

Du har opdateret til nyeste firmware, jeg kan se at det er Version 03.03.57 du kan tjekket det på dit tv, hvilken version der er på tvet.