Log ind med sociale netværk
25 nov 2015, 12:48
Hvorfor ikke starte med "Hvad er budgettet"? 16-18-20.000 kr?
Lyd og Billede skriver:
"Samsung-skærmen er kendetegnet ved ujævn baggrundsbelysning: Der opstår lyse pletter på mørk baggrund, også kendt som clouding."
Og videre: "Det nye Tizen operativsystem byder på lynhurtige apps og god betjeningskomfort. Alligevel er der noget, vi savner i forhold til konkurrenterne – for ikke at nævne Samsungs egne SUHD-topmodeller – nemlig noget wow-faktor over billedkvaliteten.
65JU7005 ikke har den samme pangstærke kontrast, og farvenuancerne skinner ikke så frisk, som vi ved de kan. Derudover oplevede vi tydelige lyspletter på vores testeksemplar, som trækker helhedsindtrykket ned på et ellers flot tv."
Flatpanels supplerer: Tizen lider dog lidt under, at JU7505 (buet version af 7005) “kun” har en quadcore processor, som virker underdimensioneret til styresystemet...."Der er også stadig små-bugs i interfacet, som Samsung skal have luset ud, men ikke noget graverende".
Angående Samsung OneConnect boks:
"Selv Sonys kiksede multi-kabel-extension-tingest, som vi så på X9005B var smartere end dét Samsung har leveret her." og videre: "Hvor LG har inkluderet et scroll-hjul på deres MagicRemote, så har Samsungs nye remote dog ikke noget i dén dur, så jeg fandt mig ofte i situationer, hvor jeg skiftede til knapperne for at scrolle i eks. EPG eller Netflix. Enkelte gange gik cursoren også i udu og ville ikke rigtigt forblive på skærmen'
"Det var dermed ikke imponerende at se DVD’er eller SD-TV udsendelser, så hvis det meste af det du ser i dagligdagen er af denne type, så er JU7505 nok ikke det rigtige at smide penge efter, da dit kildemateriale ganske enkelt ikke er i orden"
"Vi oplevede desværre nogle små-hak i billedet, som typisk fremkommer ved sceneskift. Det lader til at være en effekt af Motion-systemet, og det har været til stede på de fleste Samsung-modeller gennem tiderne, men det var ikke rigtigt til at slippe udenom uanset hvad vi gjorde med MotionPlus. Og her kommer vi så til en anden skavank ved JU7505, for deaktiveres MotionPlus helt, så må du leve med en bevægelsesopløsning i den helt lave ende af skalaen."
Mange citater men du kan så forhåbentlig danne dig et billede udfra dette og ikke hvad sælgerne siger i butikken.
Lyd og Billede skriver:
"Samsung-skærmen er kendetegnet ved ujævn baggrundsbelysning: Der opstår lyse pletter på mørk baggrund, også kendt som clouding."
Og videre: "Det nye Tizen operativsystem byder på lynhurtige apps og god betjeningskomfort. Alligevel er der noget, vi savner i forhold til konkurrenterne – for ikke at nævne Samsungs egne SUHD-topmodeller – nemlig noget wow-faktor over billedkvaliteten.
65JU7005 ikke har den samme pangstærke kontrast, og farvenuancerne skinner ikke så frisk, som vi ved de kan. Derudover oplevede vi tydelige lyspletter på vores testeksemplar, som trækker helhedsindtrykket ned på et ellers flot tv."
Flatpanels supplerer: Tizen lider dog lidt under, at JU7505 (buet version af 7005) “kun” har en quadcore processor, som virker underdimensioneret til styresystemet...."Der er også stadig små-bugs i interfacet, som Samsung skal have luset ud, men ikke noget graverende".
Angående Samsung OneConnect boks:
"Selv Sonys kiksede multi-kabel-extension-tingest, som vi så på X9005B var smartere end dét Samsung har leveret her." og videre: "Hvor LG har inkluderet et scroll-hjul på deres MagicRemote, så har Samsungs nye remote dog ikke noget i dén dur, så jeg fandt mig ofte i situationer, hvor jeg skiftede til knapperne for at scrolle i eks. EPG eller Netflix. Enkelte gange gik cursoren også i udu og ville ikke rigtigt forblive på skærmen'
"Det var dermed ikke imponerende at se DVD’er eller SD-TV udsendelser, så hvis det meste af det du ser i dagligdagen er af denne type, så er JU7505 nok ikke det rigtige at smide penge efter, da dit kildemateriale ganske enkelt ikke er i orden"
"Vi oplevede desværre nogle små-hak i billedet, som typisk fremkommer ved sceneskift. Det lader til at være en effekt af Motion-systemet, og det har været til stede på de fleste Samsung-modeller gennem tiderne, men det var ikke rigtigt til at slippe udenom uanset hvad vi gjorde med MotionPlus. Og her kommer vi så til en anden skavank ved JU7505, for deaktiveres MotionPlus helt, så må du leve med en bevægelsesopløsning i den helt lave ende af skalaen."
Mange citater men du kan så forhåbentlig danne dig et billede udfra dette og ikke hvad sælgerne siger i butikken.
25 nov 2015, 15:48
- Kom så PeterD...jeg ved at det brænder inden i din krop...du MÅ ud med det........fyr din evindelige Panasonic-remse af med de uendelige mængder af (uoverskuelige) links til div. Pana-produkter & tests...

M.V.H.
Jesper Andersen
Jesper Andersen
25 nov 2015, 16:44
Du har ret...Jeg skal måske til at kræve penge for det
Test for at bakke op er vel bedre end at udgyde noget bare pga mærket.
Så Værsgo:
En test af UF860V, hvor de kommer hele vejen rundt:
http://www.lydogbilde.no/test/tv/gruppe ... g-55uf860v
Test for at bakke op er vel bedre end at udgyde noget bare pga mærket.
Så Værsgo:
En test af UF860V, hvor de kommer hele vejen rundt:
http://www.lydogbilde.no/test/tv/gruppe ... g-55uf860v
25 nov 2015, 17:10
- dit gode humør kan man da ikke tage fra dig
( DET var nu heller ikke intentionen...)
( DET var nu heller ikke intentionen...)
M.V.H.
Jesper Andersen
Jesper Andersen
26 nov 2015, 07:50
Har læst omkring begge TV,,,
Men hvilket er BEDST (billedkvalitet)
Der er måske ikke den store forskel?
Men hvilket er BEDST (billedkvalitet)
Der er måske ikke den store forskel?
26 nov 2015, 08:20
- for mig er god/dyb sort enormt vigtigt, og derfor ville jeg vælge et TV m. IPS-panel ( - OM jeg skulle vælge et LCD-TV...).
Derfor ville jeg købe Samsung af de to nævnte.
Derfor ville jeg købe Samsung af de to nævnte.
M.V.H.
Jesper Andersen
Jesper Andersen
26 nov 2015, 08:59
Håber Jesper mener VA panel, ellers hænger argument og valg af panel vist ikke sammen
VA panelet giver bedre sort, men på bekostning af betragtningsvinkler...
VA panelet giver bedre sort, men på bekostning af betragtningsvinkler...
26 nov 2015, 09:06
- det er hvad jeg mener
( 'skal lade være med at skrive indlæg før at jeg er HELT vågen
)
( 'skal lade være med at skrive indlæg før at jeg er HELT vågen
M.V.H.
Jesper Andersen
Jesper Andersen
26 nov 2015, 09:56
Hvis din sofa står og du sidder lige foran skærmen er det JU7005 der har VA panel som giver bedre sort niveau og et generelle bedre billede..
Hvis du sidder skråt for skærmen (lidt ud til højre/venstre side) er et IPS vel at foretrække da betragningsvinklerne er større.
De fleste vælger VA Panel. Placerer sig selv og sofaen midtfor skærmen, tager et fast greb om slikskålen og skubber kone og børn ud til siden...
Hvis du sidder skråt for skærmen (lidt ud til højre/venstre side) er et IPS vel at foretrække da betragningsvinklerne er større.
De fleste vælger VA Panel. Placerer sig selv og sofaen midtfor skærmen, tager et fast greb om slikskålen og skubber kone og børn ud til siden...
26 nov 2015, 10:57
Så samsung benytter VA panel og LG IPS ?
betragtningsvikler er jeg "næsten" ligeglad med. SORT betyder helt klart mest.
betragtningsvikler er jeg "næsten" ligeglad med. SORT betyder helt klart mest.
26 nov 2015, 17:25
Ang. sortniveau:
Samsung-modellen er bagbelyst og VA-panel.
LG-modellen er IPS-panel og kantbelyst.
Hvis sort betyder meget for dig, ville jeg klart snuppe Samsung-modellen.
Samsung-modellen er bagbelyst og VA-panel.
LG-modellen er IPS-panel og kantbelyst.
Hvis sort betyder meget for dig, ville jeg klart snuppe Samsung-modellen.
26 nov 2015, 20:47
Hmm.
Og nu er der lige en anden bruger der har problemer med vertical banding.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=34601
Men det kan selvfølgelig være du ikke får problemer
Og nu er der lige en anden bruger der har problemer med vertical banding.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=34601
Men det kan selvfølgelig være du ikke får problemer
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto