Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jthyge
Hej,

Jeg vil købe mig et nyt tv, og i den forbindelse havde jeg regnet med at jeg kunne bruge mit gamle surround-anlæg.
Men det har desværre ikke nogen digital indgang.

Jeg vil gerne slippe for front højtalere. Findes der noget hvor man bruger fjernsynets højtalere som fronthøjttalere.

Så man kun skal have bag højtalere og subwoofer fremme?
Af Dare_Devil
Hvilket TV handler det om? Jeg ved, at nogle B&O TV har mulighed for at agere center højttaler, men derudover tror jeg ikke, at det er muligt.

Noget helt andet er, at det formentligt ville lyde frygteligt. Klangen af TVets højttalere passer ikke til det resterende setup, med mindre de er eksplicit matchet som i B&O tilfældet.
Af jthyge
Jeg har ikke sat mig fast på en model... Men ikke b&o!!

Tænkte bare at nogen måske havde lavet et lydsystem det fungerede sammen med deres tv.

Men jeg må nok ud at købe desideret surround-anlæg.
Af Markusth
Tjek Sony's high end modeller, det er nok de eneste, hvis de overhovedet kan, der vil have mulighed for dette, sammen med andre "rigtige" højtalere :)
Af abn1075
Vil tro! ok ved godt at tro skal man gøre i kirken :-)

Men vil mene/tro du får svært ved at få det til at virke. Skal tv'et højttalere fungere som front højttalere eller center?? Ved ikke helt hvad du mener? Men da tv'et, tror alle, IKKE har 3 højttalere som vil kunne fungere både som center og fronthøjttalere. Ved godt nogle tv kan simulere surround. Men fladskærme i dag har jo "næsten" alle mega ringe lyd.. Så som Markusth skriver så kan Sony måske som de eneste bruges da de også er de eneste som i dag laver fladskærme med god lyd.(B&O og Loewe gør også men er jo prissat mega højt)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke ændre lyden i TVet så den agerer center-højttaler. Der skal du have B&O eller måske Loewe. Alle andre vil sende stereo ud og du vil ikke kunne styre lyden ift. dit surround-anlæg.