Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
Ok. Tænkte bare at Yousee udsender jo ikke i 4K og dermed må et 4K tv jo opskalere billedet så det passer til skærmen og dermed tænke jeg at det ville blive noget mere uklart på et 65" frem for et 55"
Af Krikee
Det kan være svært, at svare på da det afhænger af hvilken 55" eller 65" model vi snakker om? Der findes jo et hav af forskellige modeller på markedet.

Det er dog vigtigt, at understreger at kvaliteten på DVB-C (kabel-tv) hverken bliver bedre eller dårligere om tv'et har 4K eller ej.
Af thg
Der er enten Sony X8505C eller Philips PUS7600, det kommer an på hvad der er af tilbud til Black Friday.

Kommer det rigtige tilbud ikke, bliver det 55"
Det er klart, at et dårligt signal vil være grimmere hvis du blæser det op på en større skærm, men i min erfaring kan de gode kanaler godt klare en 65" skærm selv i 3 m afstand. De dårlige kanaler derimod, kan godt være lidt grimme i så stor en størrelse - eks. TV2 Fri, BBC-kanalerne, Charlie osv.
Af Stephan A
Nu kan jeg se, at trådejer også snakker om forskellige fjernsyn, så hvordan kan det være at forskellige fjernsyn behandler SD signler forskelligt? Mit nuværende skrammel 32 prosonic viser SD-kandler helt klart uden flimmer, men da jeg havde et panasonic cs630 50" hjemme var der flimmer over hele skærmen, og alle kanaler blev vist super dårligt. Vi snakker altså ikke bare om, det var fordi skærmen var større.