Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Julle78
Jeg er lidt en novice inden for faget, men har stor glæde af artikler, anmeldelser, forum m.m. her på sitet.

Jeg står over for at at skulle købe en ny fladskærm til stuen (skifter fra billedrør!) og efter anmeldelse af ny Apple Tv er jeg ikke i tvivl om at skærmen skal suppleres med denne. Jeg gå ind for enkelhed og regner egenligt med at skærmen nærmest udelukkende skal opleves gennem Apple Tv.

Sofapladserne er ca. 1,5-3 m fra skærmen og jeg er kommet frem til at 43" er passende. Jeg havde egentlig sporet mig ind på LG 43UF772V (dog prissat for højt pt) men kommer i tvivl i forhold til brugen med Apple Tv.

- Kan man bruge optagefunktion igennem Apple Tv?, eller skal man over i fladskærmens brugerflade?

- Har jeg overhovedet brug for "smart tv" funktion ved brug af Apple Tv

- Vil jeg overhovedet få glæde af 4K?

- Kan I anbefale anden fladskærm i samme prisleje (maks. 7.000-8.000 kr)? Jeg prioriterer FLAD/tynd skærm til vægophæng, billedekvalitet, finish/kvalitet.

På forhånd tak.
Af Sanne_E
Når du har Aple tv, er smart tv ligegyldigt. Så brug pengene på god billedkvalitet. Du kan ikke optage med ATV.

Det lyder som om du ikke skifter ting ud i tide og utide. Så er du da fremtidssikret med 4K, selv om det ikke har meget relevans for nuværende.
Af Julle78
Tak for svaret. Og ja, det vil være ærgerligt at vælge 4k fra, og hvis man går efter et rimeligt anstændigt tv får man selvfølgelig også smart tv med.
Er det slet ikke muligt at optage/gemme live udsendelser set fra app's i Apple Tv; fx DR, TV2 og TV3? Vil det kræve en traditionel boksløsning oven i Apple Tv?