18 nov 2015, 19:13
					 #222831
						        
										
										
					
					
					
										
					  															  
                                        
					                        
                
							
					Log ind med sociale netværk
				
                   
									  18 nov 2015, 19:42
					 #222833
						        
										
										
					
					
							Jeg skrev følgende og fik samtlige kr. 15.000 retur på mit 18 måneder gamle TV, idet Samsung blev nødt til at erkende at reparation var og er umulig, fordi LCDpaneler ikke kan udføres tætte uanset fabrikat. Husk det sidste: uanset fabrikat!
Måske kan nogle af jer bruge mine breve:
1. Email
Sagsfremstilling:
Første skrivelse afleveret i Elgiganten den 16. september 2015 til NN, efter at han mundtligt afviste min reklamation.
--------------------------------------------------------------
Reklamation over
Samsung 55”LED/UHD/CMR1000H købt 15.4.2014 - pris kr 15.299
Kontantnota 30490473200
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tordenfluer er konstateret i LCDpanelet, hvilket medfører stor gene på skærmens synsfelt ved almindeligt brug.
Herved må samtidig konstateres, at værdien af TVapparatet af samme årsag er væsentligt nedsat og svært sælgeligt, idet mange forbrugere nu er bekendte med Samsungs tordenflueproblem.
Da insekterne forekommer bag det beskyttende frontglas, der tilsyneladende er indbygget som en del af LCDpanelet, er det som bruger ej muligt at rengøre eller begrænse antallet af nye tordenfluer.
Følgende gøres gældende OVERFOR ELGIGANTEN SØNDERBORG:
Jævnfør Købelovens bestemmelser - foreligger der en materiale- eller fabrikationsfejl, idet TVapparatet ikke er udført korrekt – desuden har sælger ikke oplyst, at der kunne opstå eller være problemer med den manglende forsegling mellem frontglas og LCDpanel, hvilket havde medført, at jeg ikke havde købt Samsung TVapparatet. Sælger har derved forsømt at give oplysning om forhold, der ville have haft væsentlig betydning for mit køb.
TVapparatet anses samtidig af ringere beskaffenhed og brugbarhed, end den i forbindelse med købsaftalens indgåelse skulle være, herunder at kravene i Købelovens par. 75 ikke er opfyldt.
Eventuelle afvisninger fra Samsung vedrører til Elgigantens orientering ikke os – jævnfør Købeloven, men derimod sælger, Elgiganten Sønderborg, hvor TVet er købt. Hvorvidt Samsung kun garanterer 6. mdr i forbindelse vedrører ikke nærværende TVapparat. Derimod gøres både reklamationsrettens 2 årige varighed og Købelovens bestemmelser gældende overfor Elgiganten Sønderborg. Desuden gøres retslige bestemmelser om fejlkonstruktion også gældende.
Medfører reklamationen - imod min forventning- et negativt afslag fra jer, er jeg interesseret i en domstolsafgørelse, altså uden indgåelse af forlig, idet en dom vil medføre præcedens for andre, der står i samme situation med et Samsung-LCD-panel.
Må jeg venligst høre fra jer, hvordan I påtænker at løse problemet.
Kvittering for Elgigantens modtagelse af denne skrivelse samt forevisning af videor og fotos fra Samsung Galaxy S5:
Dato 16. september 2015 Underskrift
Med venlig hilsen
---------------------------------------------
18. september 2015
........
Fortsat email:
Efter at salgsleder NN og Varehuschef NN ligeledes havde læst ovennævnte reklamation, bad NN mig om at tilsende foreviste fotos samt video. Da videoen fylder 78 MB blev vi enige, om at denne ikke blev fremsendt.
Fotos bliver sendt separat. Skrivelse af 16. september blev modtaget af NN.
NN bad mig samtidig om at indlevere TV-apparatet, idet det skulle sendes til et servicecenter, hvilket hurtigt blev ændret til at apparatet direkte ville tilgå en specialist hos Samsung.
Jeg var ikke enig i, at TVet skulle indsendes, idet enhver - uden at være specialist - med selvsyn kan se både hvor og hvorhenne indtrængningen af tordenfluer er sket.
Min bekymring ligger i, at LCDpanelet ellers fungerer upåklageligt og at udskiftning af panelet ikke løser problemet, fordi Samsung ikke magter at gøre panelerne tætte samt risikoen for at få et panel retur, der er behæftet med andre fejl.
Fra en række fora omkring LCD-TVs er jeg bekendt med Samsungs reklamationspolitik - der i lyset af de øvrige fabrikanter på markedet - desværre har den dårligste med mht udskiftning/erstatning, og at reklamationer over 6 måneder afvises, hvilket i øvrigt strider mod Købelovens bestemmelser.
Mit TV er uden pixelskader og andre skader/problemer, der kan forekomme eller opstå med et LCDpanel. Min bekymring ligger ligeledes også i, at apparatet skal sendes og ved en eventuel udskiftning, at panelet kan få andre fejl – ELLER som flere har oplevet: at der udskiftes med et nyt panel, og efter kort siden opleves nyt tordenflueangreb, og efter ny reklamation afviser Samsung at dække også denne skade.
Løsningen er dermed ikke at udskifte med nyt LCDpanel med mindre, at det er forseglet, så insekter ikke kan trænge ind, og at panelet garanteres livsvarigt..
TVproducenten Bang & Olufsen har til Deres orientering for nylig oplyst, at det ikke er muligt at producere tætte LCDskærme.
Så jeg forstår - både som tekniker og forsikringstaksator gennem 22 år - ikke formålet med at indsende apparatet, andet end at trække sagen i langdrag.
Min reklamation en juridisk henvendelse til sælgeren, Elgiganten , ikke til Samsung.
Problematikken er efter min mening det væsentlige kontante værditab, som apparatet nu har fået, fordi der er så meget røre om Samsung og tordenfluer både i medierne og i fora, der omtaler og diskuterer problemet.
Jeg foreslår derfor følgende:
· at Elgiganten naturligvis kan besigtige TVapparatet og problemet helst hos mig eller sekundært i forretningen i Sønderborg, hvor det er købt, og at det sker på et aftalt tidspunkt, hvor også jeg er til stede.
· at vi til besigtigelsen sammen udpeger en syn- og skønsmand, der vurderer kontantværditabet, som jeg anslår til minimum 50 % af købesummen. Udgift til syn- og skønsmand betales af Elgiganten, idet der foreligger en skade indenfor den to årige reklamationsret, og at jeg som bruger ingen indflydelse har om flueproblemet fremkommer eller ej, da apparatet kun har været benyttet ved alment privat brug.
I øvrigt: hvem vil overhovedet købe et TVapparat med både fluer og risiko for at få flere.
Det kan desuden oplyses, at så snart der er tordenfluer i luften, så lukkes vinduer og døre på vor bopæl.
Jeg afventer Deres svar snarest og inden 1. oktober 2015 .
Med venlig hilsen
Ny email:
TVapparatet afhentes til din orientering i morgen fredag ifølge en sms.
Hvis resultatet af en reparation blot bliver, at der udskiftes til en tilsvarende skærm, der er ligeså utæt, vil jeg afprøve retten og dermed finde argumenter for, at jeres sælger burde have orienteret mig inden købet.
Jeg vil, hvis udskifning foretages på denne måde, reelt stå i samme situation som lige efter købet. Blot ved jeg nu, at der er noget helt galt omkring Samsungs produktion og meddeler Samsung mig ikke, at den nye skærm og nye LDCpaneler er tætte, ja så må det manglende svar tages som givet, at Samsung stadig har et problem som købere bør orienteres om - og ikke kun i Danmark.
Jeg bryder mig lige nu ikke om, at NN fra Samsung holder kortene skjult om, hvad hensigtigen er. I hans position handler det ikke som tvivl, men om manglende engagement og beslutsomhed.
Såfremt jeg ikke skriftligt har en afgørelse, som tilfredsstiller min forventning, agter jeg for andre brugere og køberes skyld at offentliggøre sagen og andre sager fra ind- og udland om tordenflueproblemet, idet denne aktuelle sag efter min mening nu trækker i langdrag.
Offentliggørelsen vil finde sted på tirsdag den 29. september og en supplerende pressemeddelse vil udgå herfra til aviser og andre medier den 30. september kl 12.00. Desværre vil Elgigantens navn også fremgå, idet I jo er min retsmæssige sælger.
Jeg agter efterfølgende retsligt at gå efter efter en værdiforringelseserstatning. Alternativt, at der isættes et nyt LCDpanel, der garanteres tæt - eller der ombyttes til helt nyt TV af minimum samme kvalitet som mit nuværende, men ligeledes forudsat tæt, således at jeg ikke skal være nervøs for tordenflueproblemet i forbindelse med både brug eller et salg, hvor jeg vil kunne blive angrebet ved nye tordenflueinfektion, hvis jeg ikke informerer om problemet.
Jeg føler og mærker - desværre - at Samsung ikke spiller med i problemløsningen, og for hver dag der går, bliver jeg sjovt nok mere kampberedt. Og det bliver sværere og sværere for mig at bevare en fortsat positiv holdning til Samsung.
I det mindste skal du have tak, (varehuschef NN), for din foreløbige reaktion, selv om det naturligvis vil blive Elgiganten, der retsligst kommer til at stå på skud.
venlig hilsen
.........
Som nævnt fik jeg hurtigt hele beløbet retur.
					
										
					  																Måske kan nogle af jer bruge mine breve:
1. Email
Sagsfremstilling:
Første skrivelse afleveret i Elgiganten den 16. september 2015 til NN, efter at han mundtligt afviste min reklamation.
--------------------------------------------------------------
Reklamation over
Samsung 55”LED/UHD/CMR1000H købt 15.4.2014 - pris kr 15.299
Kontantnota 30490473200
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tordenfluer er konstateret i LCDpanelet, hvilket medfører stor gene på skærmens synsfelt ved almindeligt brug.
Herved må samtidig konstateres, at værdien af TVapparatet af samme årsag er væsentligt nedsat og svært sælgeligt, idet mange forbrugere nu er bekendte med Samsungs tordenflueproblem.
Da insekterne forekommer bag det beskyttende frontglas, der tilsyneladende er indbygget som en del af LCDpanelet, er det som bruger ej muligt at rengøre eller begrænse antallet af nye tordenfluer.
Følgende gøres gældende OVERFOR ELGIGANTEN SØNDERBORG:
Jævnfør Købelovens bestemmelser - foreligger der en materiale- eller fabrikationsfejl, idet TVapparatet ikke er udført korrekt – desuden har sælger ikke oplyst, at der kunne opstå eller være problemer med den manglende forsegling mellem frontglas og LCDpanel, hvilket havde medført, at jeg ikke havde købt Samsung TVapparatet. Sælger har derved forsømt at give oplysning om forhold, der ville have haft væsentlig betydning for mit køb.
TVapparatet anses samtidig af ringere beskaffenhed og brugbarhed, end den i forbindelse med købsaftalens indgåelse skulle være, herunder at kravene i Købelovens par. 75 ikke er opfyldt.
Eventuelle afvisninger fra Samsung vedrører til Elgigantens orientering ikke os – jævnfør Købeloven, men derimod sælger, Elgiganten Sønderborg, hvor TVet er købt. Hvorvidt Samsung kun garanterer 6. mdr i forbindelse vedrører ikke nærværende TVapparat. Derimod gøres både reklamationsrettens 2 årige varighed og Købelovens bestemmelser gældende overfor Elgiganten Sønderborg. Desuden gøres retslige bestemmelser om fejlkonstruktion også gældende.
Medfører reklamationen - imod min forventning- et negativt afslag fra jer, er jeg interesseret i en domstolsafgørelse, altså uden indgåelse af forlig, idet en dom vil medføre præcedens for andre, der står i samme situation med et Samsung-LCD-panel.
Må jeg venligst høre fra jer, hvordan I påtænker at løse problemet.
Kvittering for Elgigantens modtagelse af denne skrivelse samt forevisning af videor og fotos fra Samsung Galaxy S5:
Dato 16. september 2015 Underskrift
Med venlig hilsen
---------------------------------------------
18. september 2015
........
Fortsat email:
Efter at salgsleder NN og Varehuschef NN ligeledes havde læst ovennævnte reklamation, bad NN mig om at tilsende foreviste fotos samt video. Da videoen fylder 78 MB blev vi enige, om at denne ikke blev fremsendt.
Fotos bliver sendt separat. Skrivelse af 16. september blev modtaget af NN.
NN bad mig samtidig om at indlevere TV-apparatet, idet det skulle sendes til et servicecenter, hvilket hurtigt blev ændret til at apparatet direkte ville tilgå en specialist hos Samsung.
Jeg var ikke enig i, at TVet skulle indsendes, idet enhver - uden at være specialist - med selvsyn kan se både hvor og hvorhenne indtrængningen af tordenfluer er sket.
Min bekymring ligger i, at LCDpanelet ellers fungerer upåklageligt og at udskiftning af panelet ikke løser problemet, fordi Samsung ikke magter at gøre panelerne tætte samt risikoen for at få et panel retur, der er behæftet med andre fejl.
Fra en række fora omkring LCD-TVs er jeg bekendt med Samsungs reklamationspolitik - der i lyset af de øvrige fabrikanter på markedet - desværre har den dårligste med mht udskiftning/erstatning, og at reklamationer over 6 måneder afvises, hvilket i øvrigt strider mod Købelovens bestemmelser.
Mit TV er uden pixelskader og andre skader/problemer, der kan forekomme eller opstå med et LCDpanel. Min bekymring ligger ligeledes også i, at apparatet skal sendes og ved en eventuel udskiftning, at panelet kan få andre fejl – ELLER som flere har oplevet: at der udskiftes med et nyt panel, og efter kort siden opleves nyt tordenflueangreb, og efter ny reklamation afviser Samsung at dække også denne skade.
Løsningen er dermed ikke at udskifte med nyt LCDpanel med mindre, at det er forseglet, så insekter ikke kan trænge ind, og at panelet garanteres livsvarigt..
TVproducenten Bang & Olufsen har til Deres orientering for nylig oplyst, at det ikke er muligt at producere tætte LCDskærme.
Så jeg forstår - både som tekniker og forsikringstaksator gennem 22 år - ikke formålet med at indsende apparatet, andet end at trække sagen i langdrag.
Min reklamation en juridisk henvendelse til sælgeren, Elgiganten , ikke til Samsung.
Problematikken er efter min mening det væsentlige kontante værditab, som apparatet nu har fået, fordi der er så meget røre om Samsung og tordenfluer både i medierne og i fora, der omtaler og diskuterer problemet.
Jeg foreslår derfor følgende:
· at Elgiganten naturligvis kan besigtige TVapparatet og problemet helst hos mig eller sekundært i forretningen i Sønderborg, hvor det er købt, og at det sker på et aftalt tidspunkt, hvor også jeg er til stede.
· at vi til besigtigelsen sammen udpeger en syn- og skønsmand, der vurderer kontantværditabet, som jeg anslår til minimum 50 % af købesummen. Udgift til syn- og skønsmand betales af Elgiganten, idet der foreligger en skade indenfor den to årige reklamationsret, og at jeg som bruger ingen indflydelse har om flueproblemet fremkommer eller ej, da apparatet kun har været benyttet ved alment privat brug.
I øvrigt: hvem vil overhovedet købe et TVapparat med både fluer og risiko for at få flere.
Det kan desuden oplyses, at så snart der er tordenfluer i luften, så lukkes vinduer og døre på vor bopæl.
Jeg afventer Deres svar snarest og inden 1. oktober 2015 .
Med venlig hilsen
Ny email:
TVapparatet afhentes til din orientering i morgen fredag ifølge en sms.
Hvis resultatet af en reparation blot bliver, at der udskiftes til en tilsvarende skærm, der er ligeså utæt, vil jeg afprøve retten og dermed finde argumenter for, at jeres sælger burde have orienteret mig inden købet.
Jeg vil, hvis udskifning foretages på denne måde, reelt stå i samme situation som lige efter købet. Blot ved jeg nu, at der er noget helt galt omkring Samsungs produktion og meddeler Samsung mig ikke, at den nye skærm og nye LDCpaneler er tætte, ja så må det manglende svar tages som givet, at Samsung stadig har et problem som købere bør orienteres om - og ikke kun i Danmark.
Jeg bryder mig lige nu ikke om, at NN fra Samsung holder kortene skjult om, hvad hensigtigen er. I hans position handler det ikke som tvivl, men om manglende engagement og beslutsomhed.
Såfremt jeg ikke skriftligt har en afgørelse, som tilfredsstiller min forventning, agter jeg for andre brugere og køberes skyld at offentliggøre sagen og andre sager fra ind- og udland om tordenflueproblemet, idet denne aktuelle sag efter min mening nu trækker i langdrag.
Offentliggørelsen vil finde sted på tirsdag den 29. september og en supplerende pressemeddelse vil udgå herfra til aviser og andre medier den 30. september kl 12.00. Desværre vil Elgigantens navn også fremgå, idet I jo er min retsmæssige sælger.
Jeg agter efterfølgende retsligt at gå efter efter en værdiforringelseserstatning. Alternativt, at der isættes et nyt LCDpanel, der garanteres tæt - eller der ombyttes til helt nyt TV af minimum samme kvalitet som mit nuværende, men ligeledes forudsat tæt, således at jeg ikke skal være nervøs for tordenflueproblemet i forbindelse med både brug eller et salg, hvor jeg vil kunne blive angrebet ved nye tordenflueinfektion, hvis jeg ikke informerer om problemet.
Jeg føler og mærker - desværre - at Samsung ikke spiller med i problemløsningen, og for hver dag der går, bliver jeg sjovt nok mere kampberedt. Og det bliver sværere og sværere for mig at bevare en fortsat positiv holdning til Samsung.
I det mindste skal du have tak, (varehuschef NN), for din foreløbige reaktion, selv om det naturligvis vil blive Elgiganten, der retsligst kommer til at stå på skud.
venlig hilsen
.........
Som nævnt fik jeg hurtigt hele beløbet retur.
						 Senest rettet af bentpetersson 19 nov 2015, 05:43, rettet i alt 2 gange.
						 						 
						
										  
                                        
										 
					 
					 Med venlig hilsen bentpetersson
					    
                        					                        
                
									  18 nov 2015, 20:04
					 #222835
						        
										
										
					
					
							Tak for info og indsigt i din sag. (bentpetersson)
Det er vigtig,-at fremtidige brugere på dette forum får et slut-facit,-så de ikke
nødvendigvis skal'-“kommentere og reflekter på dit indlæg.
Faktum er'-* forbrugere har disse forbrugerrettigheder.
http://taenk.dk/gode-raad/25-forkerte-p ... koebeloven
					
										
					  															  
                                        
					                        
                Det er vigtig,-at fremtidige brugere på dette forum får et slut-facit,-så de ikke
nødvendigvis skal'-“kommentere og reflekter på dit indlæg.
Faktum er'-* forbrugere har disse forbrugerrettigheder.
http://taenk.dk/gode-raad/25-forkerte-p ... koebeloven
									  18 nov 2015, 20:21
					 #222836
						        
										
										
					
					
							Samsung krediterede til Elgiganten, der krediterede mig. Jeg forlangte, at beløbet blev udbetalt og på grund af Elgigantens og især varehuschefens omhu og aktive hjælp, købte jeg efter at have gennemgået markedet for fabrikater og modeller, et Samsung UE55JS9005, som jeg er vældig tilfreds med.
PS. På grund af Elgigantens 14 dages ombytningsret fik jeg 13 dage efter det nye køb og afprøvning hjemme yderligere kr 966 retur på grund af prismatching.
...
Antallet af tordenfluer: 2 stk + 1/2
					
										
					  															  
                                        
										 
					 
					 PS. På grund af Elgigantens 14 dages ombytningsret fik jeg 13 dage efter det nye køb og afprøvning hjemme yderligere kr 966 retur på grund af prismatching.
...
Antallet af tordenfluer: 2 stk + 1/2
Med venlig hilsen bentpetersson
					    
                        					                        
                
					Opret konto
				
                    For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
					Log ind på din konto
				
								 
				  							    
