Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af neo7913
Ingen der kan hjælpe, eller bare henvise til sider med test af skærme?
Af Emil Kastberg
Du må liige give noget mere info. Hvor stor skal den være, først og fremmest?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har jo selv test af skærme her på siden... Jeg kan da godt smide et link til vores egen test-sektion, men det virker lidt dumt, ikke?
Af neo7913
Skærmen skal stå i soveværelset og skal primært bruges som computerskærm, til internet, lektier og en lille smule spil. Derudover skal den via en tvtuner i pc'en bruges som tv man skal se fra sengen.
Jeg vil gætte på at over 22" bliver for stort at sidde lige ved, men som tv måtte den jo gerne være 32", så har overvejet en 24" også, men det koster selvfølgelig også en del mere, så tror jeg holder mig til 22".
Jeg har haft kig på Samsung 226BW, som nærmest virker som det bedste bud, selvom jeg er lige bange for det er for meget en gamer skærm. Ergonomi og synsvikler betyder jo også meget for mig. Synes det er en kæmpe jungle at finde rundt i, så håber I kan hjælpe lidt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mange har fejlagtigt fået det indtryk at så snart en skærm er på 2 ms så er det kun en "gamerskærm". Tendensen i branchen har altid været at udvikle skærme med lavere responstid, så når mange skærme har det i dag, så er det blot et bevis på at responstiden ER på vej ned for mange skærme. Du kan jo heller ikke købe skærme med 35 ms længere fordi der simpelthen ikke er nogen grund til at fabrikere dem når nu 2 ms virker.

22" findes kun i skærme med TN paneler, dvs. betragtningsvinklerne ikke vil være perfekte. Det kommer du ikke udenom. I vores sektion for brugeranmeldelser her i forum er der en anmeldelse af HP W2207 som du evt. kunne læse.
Af neo7913
Jeg har læst den test om HP skærmen, og bryder mig egentlig ikke om der er højtalere i, og ellers er jeg lige bange for den blankeskærm kan være et problem. Jeg kan dog rigtig godt lide den fod den har.
F. eks i denne test anbefaler de ViewSonic VG2230wm http://www.pcworld.dk/art/8582?page=12
Her roser de BenQ FP222W-H 22
http://www.tweakup.dk/article/1209/dk/

Synes godt nok det er svært at vælge den der lige passer bedst til mit behov. Men du vil altså anbefale HP'en til mit behov?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil mene at den ene kan være ligeså god som den anden i dit tilfælde. De er alle TN paneler og forskellen vil ikke være afsindig stor - betragtningsvinklerne er og bliver akilleshælen.
Af neo7913
Hmm har du nok ret i, men hvad med Ergonomi det må da have noget at sige og design. Det er måske en meget individuel vurdering, men er der andre jeg skal kigge på en de 3 nævnte?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På ergonomi-siden er HPs skærm den mest fleksible idet foden har flere justeringsmuligheder. Samsungs kan kun tiltes bagover.
Af neo7913
Enig, men der kan købes en fod til samsungen, så den burde blive lige så ergonomi, men ville self være bedre at købe en skærm med den. Er bare meget bange for det med at den HP skærm har det glossy værk