Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Woel
Hej i kloge gutter :)

De gamle mener det er tid til ny skærm og der må jeg jo give dem ret, det 5 år gamle skrummel de har stående er ikke meget værd ;)

De går efter et 55", men hvad skal man anbefale dem?

Personligt er jeg lun på Sony X85C på baggrund af de ting test/indlæg jeg kan læse mig til.
Men også Samsung JU7005 lyder lækker, hvad ville i vælge?
er også åben overfor andre muligheder :)

Lidt og gå efter:
10000-15000 kr.
Billedkvalitet
brugervenlighed
fremtidssikret (svært, men så vidt muligt :) )

Det skal primært bruges til at mor´en kan finde ud af smartTV delen, og far´en kan se noget fed action film :)

håber i vil komme med jeres input.
på forhånd tak

PS. lyd er irrelevant
Brugeravatar
Af Johnhother
Det nævnte Sony, er det ikke det som der er så meget bøvl med? I såfald fortjener de bestemt ikke bøvlet. Prøv det af selv sammen med dine forældre - og lad være med at lægge alt for mig i diverse tests, de er nemlig ofte langt fra retningsgivende for de daglige oplevelser.

Hvad med Panasonic 55CX725, rigtigt fornuftigt TV til pengene.
Af PeterD
+1 på Panasonic CXC725 når vi er oppe i den prisklasse.

Fordi det er et VA Panel= Bedre farver og sortniveau ( end IPS som mange er i dag)

Test: "God sortniveau". " God billedkvalitet"

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1343099#12

Score på 83,3 sammenlignet med konkurrenterne:

http://digitalt.tv/panasonic-cx725/

5 ud af 5 i billedkvalitet (CX725 og CX700 er vist samme tv, blot forskel i designet og at CX700 har paraboltuner.

"Multitalentet" " Billede 6 ud af 6"
"Bra svartnivå, jevn lysfordeling på skjermen og naturtro fargegjengivelse"
http://www.lydogbilde.no/test/tv/panasonic-55cx700

"The VA-type LCD panel on the Panasonic TX-50CX700B yielded the deepest native black level we’ve recorded from an Ultra HD 4K TV to date."

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx50cx70 ... 054122.htm

"Panasonic 55CX700 retains its position as a very good buy in its class. Let go of any rivals have pekfjärrkontroll, a snofsigare menu system and more smart services in the arsenal. Here are the Panasonic-values ​​image quality and ease of maintenance that is in focus. And the price is still at a competitive level, which makes 55CX700 (or CXC725 as it is called in a couple of stores) to a well-deserved Best Buy!"

http://www.techsite.io/p/145970

4 ud af 5 stjerner.

"With an accurate image, good contrast and effective picture processing, the TX-55CX700B is a great television. The finish is excellent too, and, while Firefox OS still lacks some apps, it matches the performance of its rivals. Panasonic's latest TV offers all-round performance, and, despite its few flaws, will be a great living-room companion."

http://www.digitalversus.com/tv-televis ... /test.html

Ja, der er nævnt noget med "tordenfluer" men det kan man så håbe på ikke bliver et problem.

Sådan ser deres SMARTstyresystem ud:

https://m.youtube.com/watch?v=sN93wP6I7-E

Det koster 14.000 kr i Elgiganten og er lagervare i de fleste butikker.

Læs test/reviews på nettet i ro og mag derhjemme.

Check priser på pricerunner.dk

Og så lav en liste om hvilket tv i syntes om.

PS. Lad nu ikke sælgerne overtale dine forældre til at købe et Samsung. Dét er de nemlig rigtig,rigtig gode til..

JU7005 får 4 ud af 6 for billedkvaliteten og har "Billedet har nogle uønskede elementer i form af lyse pletter på mørk baggrund, som reducerer den totale kontrast. Et kedeligt kvalitetsproblem, som vi havde håbet at slippe for i denne prisklasse."

http://www.lydogbillede.dk/test/tv/samsung-ue65ju7005/

Slet ikke dette S'UHD og "Nano Colour". Det er REN markedsføring og har intet med UHD at gøre. Lidt ligesom en LED egentlig er en LCD skærm og ikke gør noget specielt revolutionerende for billedet.

Reklame. Reklame. Reklame for at distancere sig fra konkurrenterne.

PS. Mon ikke deres julekalender på Elgiganten.dk fra 1 december igen bliver et langt overflødighedshorn af billige Samsungprodukter?. Nøjagtig som sidste år.

Kender ikke så meget til Sony og Philips, LG som også laver formidable skærme, men umiddelbart til Film pp DR1/TV2,Bluray, Sport ville jeg også sætte mine sparepenge på CXC725, og..har de aldrig haft et Panasonic, skal de da i det mindste prøve det.
Af Bent odense
Johnhother skrev:Det nævnte Sony, er det ikke det som der er så meget bøvl med? I såfald fortjener de bestemt ikke bøvlet. Prøv det af selv sammen og lad være med at lægge alt for mig i diverse tests, de er nemlig ofte langt fra retningsgivende for de daglige oplevelser.
Måske blev Rasmus,Torben overrumplet af det nye android platform på Sony X85,og det skal ikke afskrække at man ikke kan forholder sig til en test,som er en god ledtråd.
Brugeravatar
Af Johnhother
Bent odense skrev:
Johnhother skrev:Det nævnte Sony, er det ikke det som der er så meget bøvl med? I såfald fortjener de bestemt ikke bøvlet. Prøv det af selv sammen og lad være med at lægge alt for mig i diverse tests, de er nemlig ofte langt fra retningsgivende for de daglige oplevelser.
Måske blev Rasmus,Torben overrumplet af det nye android platform på Sony X85,og det skal ikke afskrække at man ikke kan forholder sig til en test.
Nu var det nu ikke kun tests herfra jeg stiller spørgsmål ved, selvom "Topanbefalingen" her undre mig såre - men i almindelighed.

Det er for mig langt bedre, at læse tests, måske udtage interessante emner herfra, og så selv smutte ud og kigge. Tage lidt ansvar.

Desværre oplever man ikke sjældent rundt omring, at visse anmeldere har deres egne favoritter, og så er det næsten ligegyldigt hvorledes det spiller.
Senest rettet af Johnhother 13 nov 2015, 19:58, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
Ja..

Man kan vel sige at får man 3-4 anmeldelser fra forskellige testsider som giver "nogenlunde samme resultat med måleudstyr" er det vel bedre end en brugeranmeldelse af en skærm hvor man syntes "Billedet står flot" og designet er virkelig fedt. Især når skærmen er slukket..
Brugeravatar
Af Johnhother
PeterD skrev:Ja..

Man kan vel sige at får man 3-4 anmeldelser fra forskellige testsider som giver "nogenlunde samme resultat med måleudstyr" er det vel bedre end en brugeranmeldelse af en skærm hvor man syntes "Billedet står flot" og designet er virkelig fedt. Især når skærmen er slukket..
Hvis man nu bare er middelmådigt intelligent, og hvis man nu bare har et middelmådigt kendskab og interesse til TV og deres funktioner, mon måske man så kan udlede om en brugeranmeldelse er seriøs og dækkende. Jeg har set flere brugereanmeldelser der er mere dækkende end middelmådige "Officielle" tests og anmeldelser. Bevares, en bruger har til sine anmeldelser ikke diverse måleudstyr, men det betyder ikke, at en brugeranmeldelse er værdiløs. Det vigtige er brugerens kendskab og erfaringer.

Ikke sjældent bygger brugeranmeldelser fra brugere der har benyttet et produkt over længere tid, end en "Professionel" anmelder typisk har haft til rådighed, og kommer dermed med oplysninger som kan være vigtige.
Hvordan kan et tv som x85c få en anbefaling af flatpanels, når der er så mange problemer med android og vigtige funktioner som optagelse slet ikke virker. 65" har også problemer med edge bleeding, det kan man læse mere om på sider som avsforum og minhembio, så bruger input er for mig lige så vigtigt.
Af lennon
Nu kan der desværre være meget forskel på især uensartet baggrundsbelysning på LCD . Ligesom der var meget forskel på blæserstøj og plasmabuzz. Og det kan hverken bruger eller testsites gøre noget ved . Men i min verden har et seriøst testsite et klart begreb om hvordan et referencebillede ser ud , og holder diverse TV op mod det . Brugere vil altid være biased af smag,økonomi osv . Dermed ikke sagt at jeg ikke værdsætter og læser brugeranmeldelser med stor interesse .
Af Woel
Han tænker at Panasonic bestemt også ser spændende ud, tror vi skal ud og prøve panasonic´en og samsung´en før vi beslutter os.

noget helt andet er at jeg fik lovet mor´en i weekenden hun kunne komme på TV2play, viaplay og netflix via smartTV.
nogle der kan svare om pana´en har det? mener samsungen har dem alle, eller tager jeg fejl der?

Tak for alle svarene indtil videre :)