Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af niller100
Tænker på at købe en usb harddisk til mit tv med 1 tuner – jeg er helt med på at den kun kan bruges til at optage et program og man ikke kan se en anden kanal mens den optager, når nu mit tv kun har en tuner – men hvis man har f.eks. en youseebox eller anden STB sat til også, den har jo sin egen tuner, kan man så ikke bare skifte til den HDMI indgang hvor yousee box er sat til og brug den til at se en anden kanal - mens harddisken optager på TV ?

LG TV med 4K 2014 model
Af jng
niller100 skrev:Tænker på at købe en usb harddisk til mit tv med 1 tuner – jeg er helt med på at den kun kan bruges til at optage et program og man ikke kan se en anden kanal mens den optager, når nu mit tv kun har en tuner – men hvis man har f.eks. en youseebox eller anden STB sat til også, den har jo sin egen tuner, kan man så ikke bare skifte til den HDMI indgang hvor yousee box er sat til og brug den til at se en anden kanal - mens harddisken optager på TV ?

LG TV med 4K 2014 model
Du har fået 22 svar på samme spørgsmål på recordere.dk. Hvad mangler du svar på?
Af jng
niller100 skrev:Det er lige det - jeg har ikke fået et svar der. Kun en masse måske - der er ikke nogen der har skrevet ja eller nej..
Ingen kan svare ja eller nej uden at kende type osv., men mine ikke-LG-tv-apparater fra 2014 med én tuner kan optage på harddisk fra den indbyggede tuner, mens der på tv-apparatet vises indhold fra en HDMI-kilde. Uden at kende alle tv-apparater er denne funktion en standardmulighed på stort alle nyere tv-apparater med optagemulighed, men det er sjældent forklaret blot nogenlunde i brugervejledningen – uanset tv-mærket.