Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har købt et TV fra Bilka.dk, model Sony 50W805EBAEP (EDGE-LED).

Når man sidder i de mørke natte timer og spiller/ser film så er det muligt at se en del backlight bleeding på TV'et specielt i 21:9 hvor man kan se de sorte bjælker for oven og nederst.

Bilka.dk har så sendt et nyt TV, hvor jeg så kan konstatere samme fejl, vi er blevet enige om at jeg kan få mine penge tilbage.

Jeg har prøvet at lege lidt med indstillingerne, men det er dog stadig muligt at se det.

Jeg har også søgt en del på nettet hvor mange mener at problemet ligger i EDGE-LED teknologien.

Er der nogen som kan anbefale et godt TV, med så lidt backlight bleed som muligt, jeg har kigget på tv liste tråden, men da jeg synes min sag er lidt speciel så spørger jeg alligevel, se mine krav:

48-60"
max 8000kr (ved godt det er lavt i forhold til tommer)
Helst ikke EDGE-LED, med mindre i kan garantere et godt backlight.
3D, Android TV (det er ikke et must)

Kan godt være jeg er lidt sart, men mit gamle samsung tv fra 2007 kunne levere et perfekt billede, så vil jeg os mene at det sku være muligt at få et tv der kan det i dag. :((

/Malum
Vedhæftede filer
SDC10668112.jpg
SDC10668112.jpg (735.95 KiB) Vist 2223 gange
Den var jo bagbelyst... Det er (desværre) normen, at Edge-LED har clouding. Du skal op i Backlit LED før du mindsker risikoen for clouding, men det kan være svært at vide hvilke modeller der har dét hvis man blot kigger specifikationer.

Generelt kan man sige, at alle de telefon-tynde paneler har Edge-LED, dvs. hovedparten af dem fra LG. Samsung har en del modeller i 55", som er backlit, men ellers er det typisk først i 65" modellerne man får det. Samsung JU7005 kunne være et bud hvis prisen skal holdes.
Torben Rasmussen skrev:Den var jo bagbelyst... Det er (desværre) normen, at Edge-LED har clouding. Du skal op i Backlit LED før du mindsker risikoen for clouding, men det kan være svært at vide hvilke modeller der har dét hvis man blot kigger specifikationer.

Generelt kan man sige, at alle de telefon-tynde paneler har Edge-LED, dvs. hovedparten af dem fra LG. Samsung har en del modeller i 55", som er backlit, men ellers er det typisk først i 65" modellerne man får det. Samsung JU7005 kunne være et bud hvis prisen skal holdes.
Okay må prøve at kigge lidt omkring.

Det skal siges at jeg ikke har brug for 4K, så ved jeg ikke om det ændre dit svar.