Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dhaxx
Jeg overvejer kraftigt at købe et Sony 4k tv, men har læst meget skidt om Android TV styresystemet.

Nu har jeg kun tænkt mig at bruge TV'et til at se TV kanaler, Netflix og Blu-Ray film. Jeg er ikke interesseret i diverse "smart" tv funktioner (nej, jeg skal ikke på Facebook eller spille åndssvage spil via mit fjernsyn...).

Så spørgsmålet er, hvor meget Android TV fylder i dagligdagen, hvis man kun bruger de basale funktioner? Er det et meget påtrængende system, eller kan man leve med det i det tilfælde? Kan man tilgå de basale funktioner uden at skulle gennem diverse Android TV menuer?

Håber der er nogen med erfaring med Android TV der vil dele.
Af acarlsen
Nu har jeg en Nvidia Shield TV, og der er ingen "påtrængende" funktioner. Man kan slå alle forslag fra fra Youtube og andre apps så man kun ser genveje til de apps som er installeret etc.

For Sony tv'ene har de en ekstra horisontalt scrollende menubar med input selektion, hvor man skal vælge Tv eller hdmi indgang etc. og så har man vel en genvej til netflix. Udover denne start skærm med disse muligheder behøver du vel egentligt slet ikke bruge Android TV til noget.

Når det er sagt, så syntes jeg Android TV fungerer glimrende. Som jeg har set det på Sony, så kan man stadig skifte kanal direkte på fjernbetjening og åben TV settings menu, uden det er mere omstændigt end før i tiden.

Samsung/Tizen og Panasonic/Firefox syntes jeg er langt mere rodet, da de har flere forskellige typer menuer/designsprog inde over. LG gør det også godt med et enstartet menusystem.

Men prøv det da i Elgiganten.
Af Pulsedriver
Ja, Android fungerer faktisk godt nu på Sonys TV - er selv ret tilfreds nu med 65X8509C'eren.

Du behøver faktisk ikke engang gå ud i menuen, hvis du helst vil slippe.

Du kan nøjes med at se TV, og så er der en knap på fj.betjeningen der hedder discover - der lægger du bare genveje til de apps du selv vil have - så kan du nøjes med at tage dem derfra. :)

Du kan også, som acarlsen skriver, tilgå settings menuen direkte uden at skulle forbi Home menuen.