Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Lige et enkelt spørgsmål.
Jeg downloader en masse film på de forskellige torrent sider - og jeg har indtil nu afspillet filmene ved at smide min pc over skræmen.
Jeg er for nyligt blevet gjort opmærksom på, at kvaliteten af filmene vil blive bedre hvis jeg smider dem på en ssd hdd og kobler den direkte i skærm - så den derfor bruger skærmens gfx enheder til at vise filmen i stedet for computeren som ellers er tilfældet.
Er der nogen der kan forklare mig noget om dette ?. om det er sandt, og hvor meget forskel der er. jeg skal ud og have købt mig en ekstern ssd hdd. og det vil jeg ikke, hvis det ikke har nogen ´væsentlig betydning.

og hvis man nu afspiller filmene direkte fra hdd. er det så stadig muligt at få subtitles på .
Read more at http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 3pgIgrL.99
Om du bruger usb stick ssd eller gammel roterende harddisk giver ikke forskeld i billedet.

Men dine hentede film kan vare af meget forskellig kvalitet.

Hvis det er dårligere fra pc skal du måske kikke på opløsningen fra din pc
Hvis din PC og dit TV er på samme netværk, så installér Serviio på PC'en. Det er et gratis mediaserver program.

På TV'et går du ind i Video-app'en, klik på Devices - her kan du se Serviio serveren - klik på den, og du kan streame alle dine film fra PC'en til TV'et over dit netværk.

Kablet netværk er at foretrække over trådløst. ;)
Af miversen10
Jeg tror i har misforstået mig.
Jeg mener ikke, det er specifik ssd hardisk eller almindelig. det er ligeegyldig.
Det jeg mener er, at man burde få et bedre billede at afspille filmene direkte fra harddisken med et usb plug i skærmen. i stedet for du skal køre hele computern over skærmen..
Jeg er blevet fortalt, at hvis du smider computeren over skærmen burger du computerens graffikkort til at afspille f ilmen. mens, hvis du sætte harddisken direkte i din tv skærm. bruger du skræmens enheder til at afspille filmen
Har jeg formuleret mig ordentlig nu ? :D
Er der en forskel på dette
Og jeg er godt klar over at kvaliteten på filmene du downloader er forksllige. men hvis du nu downloader en film i den bedste kvalitet der er, vil den så blive dårligere ved at afspille den over computeren i forhold til hvis du afspiller den via hardisk direkte
Der kunne sagtens være forskel. Men om det er til den ene eller anden side afhænger af TV'et og af computeren, så du kan ikke konkludere på forhånd om det ene er bedre end det andet.
miversen10 skrev:Tak for det pulse. Det vil jeg prøve - hvad med undertekster, hvordan fungere det ?
Det fungerer rigtig fint.
Der har tidligere været issues med .pgs subtitles, men jeg ved ikke om det stadig er et issue.
Du kan altid hente .srt subtitles på subscene.org - det funker i hvert fald fint.