Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg står og skal udskifte mit gammel fjersyn med en fladskærm.

Jeg har læst og læst om hvad jeg skal gå efter, men synes jeg bliver mere forvirret af det.

Så vil høre om der er nogle der har et godt bud?

Tv'et skal bruges til almindelig fjernsyn, dvd og playstation 3.

Vil det være en fordel at kigge efter et tv med 1920x1080 i opløsning, for at få maximal udnyttelse af min Playstation 3??

Størrelsen skal helst være 42" eller 46". Budget max 15.000,-

Har luret meget på Sony's KDL W2000 i 46", kunne den være et godt valg??

På forhånd tak.
R32
Af Blondin
Til 15.000,- kan du lige nu få den Sony du nævner i Midtdata. Dog skal du være klar over Midtdata kun sælger den i en kort periode til 14.999,- De er billigst med den pt.
Jeg talte med chefen i Aalborg afd. i dag og han sagde at de hev de sidste hjem fra leverandøren nu, og derefter er den udgået.

Jeg havde selv tænkt på selvsamme model, dog efter at have set Samsung 46M87BD live hælder jeg mere til den pga. design, bedre billede (kan godt lide den blanke overflade). Den koster dog også ca. 2-3000 mere og så er det i en version, med engelsk menu.

Det er kun din PS3, som har noget ud af 1920x1080 opløsningen, men jeg ville selv tage det fulde skridt.

Men tag ud og kig på skærmene, tro ikke kun på hvad du kan læse dig til.

/Blondin
Af R32
Hej Blondin

Tak for svar.

Ja jeg må ud og kigge på nogle for at sammenligne, men det kunne være rart med en anbefalet :)

Hvis man kigger på plasma tv, er opløsning ikke for lille når der står 1024x768?? eller skal det opfattes anderledes end LCD??

Jeg tænker lidt på denne her som jeg lige faldt over:

LG Plasma

Opløsningen er 1024x768 med de skriver full hd (1080p) er det en fejl eller hvordan skal det opfattes?? Kan den evt. anbefales??

/R32
Af R32
Hej igen.

Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig hvilket af disse 2 tv jeg vil få mest ud af for pengene. Er D3000 ikke den nyeste model af de 2?

Sony KDL-46D3000

D3000

Sony KDL-46W2000

W2000

Vil D3000 modellen ikke være godt til Playstation 3??

Håber i kan hjælpe.
/R32
Senest rettet af R32 07 aug 2007, 00:25, rettet i alt 1 gang.
Af POPPER
Det er D3000 modellen Sony bruger i deres PS3 udstillings setup i butikkerne
så den må vel være god
:)
Brugeravatar
Af azrael
Jeg synes nu helt klart, at du burde kigge på plasma når du nu skriver, at du vil bruge tv'et til "almindelig" tv. Med det mener du vel et analogt antenne- eller kabeltvsignal? Prøv at kigge på Panasonics PX/PV70/71 eller PZ70/700 serier. Jeg tror ikke du finder meget bedre til prisen. Ellers er Sonys D3000-serie nok et af de mindre ringe LCD-tv... :)
Af R32
Hej

Tak for svarene.

Tv'et skal mest bruges til Playstation 3 og dvd film, knap så meget almindelig tv.

Vil jeg kunne se nogen betydelig forskel når den ene er full hd og den anden ikke er??

Synes at have læst at lcd er bedst når det gælder konsol.

Jeg har Stofa antennesignal, hvis det har noget at sige.

/R32