Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
Har igennem et par mdr. kigget efter nyt 55" tv i prisklassen 8-10.000 kr. og håber derfor at det rigtige kommer på tilbud til Black Friday så prisen ender deromkring.

Et krav er twin tuner og derudover går jeg en del op i designet og mulighederne er derfor:

Samsung JU7005 (gode tests, men fravalgt pga. meget tykt og tyk ramme omkring skærmen i plast - dvs. helhedsindtryk er for dårligt/billigt)

Samsung JS8005 (gode tests, men fravalgt efter at have set det i virkeligheden, da rammen omkring skærmen er i rustfri stål og specielt i siderne er denne ramme ca. 2,5 cm. bred, hvilket ikke er pænt og derudover syntes jeg at denne helt lyse rustfri stålkant er irriterende når man kigger på skærmen og det er ligesom om at man kommer til at fokusere på rammen i stedet for skærmen, fordi den springer alt for meget i øjnene)

Panasonic CX750 (får dårlige anmeldelser og folk anbefaler i stedet CX700/CX725 som desværre ikke har twin tuner og CX800 bliver simpelthen for dyr)

Sony X8505C/X8507C/X8509C (nogen som iøvrigt ved hvad de helt præcise forskelle er på de 3 modeller? Får rimelig gode anmeldelser, specielt billedkvalitet. Oplyses ofte som langsom Android system med fejl, men såvidt jeg kan forstå er disse problemer stort set løst ved seneste software opdatering. Hvad der taler imod er også lidt designet, da det er en anelse tykt fra midten og ned)

Philips PUS7600 (denne model har jeg ikke kunne nogle tests af, men den har fået en EISA Award 2015-2016 for "Best buy TV" så et eller andet må det da kunne. Designet syntes jeg er rigtig pænt, da det er tyndere end de fleste andre i prisklassen og så med ægte rustfri stålkant i kanten på siderne, men ikke lige op af skærmen som Samsung JS8005 som ikke er hensigtsmæssigt. Derudover virker fjernbetjeningen ret pæn, gedin og ekstraordinær, hvorimod alle de andre mærkers fjernbetjeninger virker meget standard og som dem som bruges på de billigste modeller. Desværre tvivlsomt om der når at komme nogen tests inden Black Friday og måske også tvivlsomt om nogen har dette tv på tilbud til Black Friday. Har set 4 brugeranmeldelser på Philips' egen hjemmeside som alle er meget negative og så bliver man jo hurtigt i tvivl om det er det rigtige valg: http://www.philips.dk/c-p/55PUS7600_12/ ... nmeldelser)

Så hvad vil I anbefale eller har evt. nogen input - mine umiddelbare valg tilbage er så Sony X8505C/X8507C/X8509C eller Philips PUS7600?
Af Grandahl
Jamen du har jo selv gjort alt forarbejdet. Synes det lyder til du selv bare skal træffe beslutningen.

Evt sænke dine krav, eller betale noget mere.
Af thg
Slet ingen som kender til test af Philips PUS7600 eller som selv har erfaringer med det?
Af Bent odense
thg skrev:Slet ingen som kender til test af Philips PUS7600 eller som selv har erfaringer med det?
thg,du er ikke ligefrem en grønskolling her på forum,så det kan du svare lige så godt på som alle andre, du har været med på en tråd om Phillips tv.Personligt vil jeg ikke have Phillips og dens Ambilight,ips-panel dårligt sortniveau.
Af thg
Det ændrer ikke på at jeg søger tests og personlige erfaringer med nævnte tv.
Af Bent odense
thg skrev:Det ændrer ikke på at jeg søger tests og personlige erfaringer med nævnte tv.
Har du prøvet søg i forum. :)
Af thg
Ja det er afprøvet. Der findes kun denne tråd og den anden tråd jeg har skrevet i omkring PUS7600, men ingen med egne erfaringer eller links til tests :(
Brugeravatar
Af Montago
Enig med Grandahl : "Evt sænke dine krav, eller betale noget mere."

Da jeg selv lavede research omkring mit nuværende TV (Samsung JU7005) fandt jeg frem til at den generelle holdning om Philips er at det er noget værre skrald..

lyder lidt som om du skal spare op i stedet for at købe :D
Af thg
PeterD skrev:Et fornuftigt 55" ligger vel på en 9-10.000 kr...

Og det er jo også netop i den prisklasse jeg søger :)
Af PeterD
Hmm...

CX750 skulle i hvertfald have Twin Tuner.

Ligger prismæssigt mellem 55" CX700 til 9300 kr og 55" CXC725 til 14000 kr

Men ikke så mange "salgssteder" som CXC725..

Her er salgsstedene for CX750.

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3050510/TV ... ign-Priser

Milo og NB Radio de eneste jeg lige kender af navn..PS. Mon ikke man lige kan presse prisen lidt hvis man kommer nyklippet og med en venlig attitude?

Vel en IPS skærm så bred betragtningsvikel:
http://digitalt.tv/panasonic-cx750-test/
Senest rettet af PeterD 02 nov 2015, 15:26, rettet i alt 1 gang.
Af thg
Men CX750 får jo ikke de bedste anmeldelser pga. et andet type panel og der anbefales i stedet CX700/CX725 som jo så desværre ikke har twin tuner, som jo netop er afgørende for mit valg...
Af PeterD
Ja, jeg ved det godt..Og jeg får helt ondt i maven af at vide at CX725 får så gode anmeldelser mod CX750..

Her er i hvertfald lidt om hvad Firefox OS er:

https://youtu.be/sN93wP6I7-E

Bare nogle eksperter lige ville kommentere på hvad du skal gøre..?