Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af djocs
Nu er OLED jo også stadig lidt nyt og alle teknologier har en svaghed et eller andet sted, og også OLED.

Jeg tror nu godt jeg vil kunne leve med den fejl, det er jo bare et spørgsmål om hvor perfekt man virkelig ønsker tvet skal være.
Af absalon
djocs skrev:Jeg tror nu godt jeg vil kunne leve med den fejl, det er jo bare et spørgsmål om hvor perfekt man virkelig ønsker tvet skal være.
Ja og der er sikkert mange, som slet ikke bemærker det. I mit tilfælde kommer jeg dog fra et plasma tv, som ikke har den slags problemer. Bevares...sort er ikke lige så sort, men billedet er fint og ensartet, hvilket under normale forhold er at foretrække. I et totalt mørklagt rum er OLED effekten dog temmelig vanedannende, så jeg har virkelig prøvet at få mig selv overbevist om, at det ikke er så slemt med lidt forskel i farverne. Desværre er min kæreste også i stand til at se problemet, og det siger ikke så lidt :p

Stod valget mellem LCD's mange dårligdomme og ditto for OLED, så er OLED den sikre vinder. Nu har jeg dog allerede et ret velfungerende plasma tv, så jeg kan godt vente et par år endnu, og håbe på at de værste børnesygdomme er blevet ryddet af vejen til den tid.
Brugeravatar
Af huntiedk
absalon skrev:Netop som mine arme var ved at nå loftet af begejstring, så fangede mit øje dog noget, som hurtigt fik vendt stemningen til det værre. Panelet var tilsyneladende ikke i stand til at gengive en ensartet hvid, hvilket resulterede i at hvid virkede kold ud mod kanterne af billedet og varm inde mod midten.
Mit har samme problem. Jeg er ligeledes ved at tage turen om Power for at se hvad der kan gøres.
Af PeterD
FED teknologi men billedet SKAL være i orden, ellers skulle de vente med at sætte det i produktion til det er 100% fejlfrit!

Om man bemærker det?

Hvis det IKKE er en del af OLEDs skavanker og man ikke er blevet gjort klar over dette af producenten/ sælger, så er teknologien åbenbart ikke moden endnu.
Af MickDK
Hvis nogen er jeg bliver for trætte af jeres ikke helt perfekte OLED skærme som I har erhvervet til 10K så kunne jeg være interesseret hvis I har en god brugtpris :) - vi er et par stykker der ikke havde chancen for at få del i Powers tilbud (herover i det mørke Jylland).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Vi har været en tur i Korea for at se LG's tv-fabrikker og vi fik bl.a. et kig på OLED-prototyper, der måske eller måske ikke bliver produkter. Vi så bl.a. deres vanvittige (og det er det vitterligt) wallpaper-tv fra denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=0h1MgIWLG1U

Der kommer en artikel op senere på ugen, hvor vi også har nogle detaljer om 2016-modellerne.
Brugeravatar
Af Infinity
Så kom prisen under 8.000,-
ElGiganten Herlev åbningstilbud 31.10.15
(Edit forkert måned)
Vedhæftede filer
Oled.jpg
Oled.jpg (70.36 KiB) Vist 31685 gange
Af bromberg
Rasmus - ja det husker jeg nemlig også:).
Og derfor tror jeg folk på dba er godt naive at tro de får 15.000kr for den skærm..
Af bleze
Torben, de står som udsolgt på hjemmesiden så tror ikke du har ret. Jeg ville dog gerne gå ind og hente ét til den pris, men kø tilbud bliver desværre ikke mig. Har jo et arbejde at passe :)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 203