Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey
Jeg ønsker at udskift mit gamle 50" Samsung plasma fladskærm med en ny 65"

De 2 tv jeg har kig på er Samsung ju7005 og js9005, er 9005'ern 9000kr bedre end den billigere 7005?

Den skal mest bruges til film og sport (fodbold) som leveres af canal digital via parabol.

Mvh Tage
Jeg mener desværre at der intet er som kan bruges på markedet som er tilfredsstillende til fodbold uden du får problemer af en eller flere ting, også selvom du køber et OLED til 55.000,-

Problemet er de hurtige bevægelser, vertical banding, dirty screen, lyse striber i siderne, o.s.v

Du finder intet i 2015 modellerne uden en eller anden form for problemer, så du må finde det tv med de mindste ulemper du kan leve med, og så overveje om det er værd at købe.

Er selv på kig efter et 65" tv bla. fodbold, og jeg har brugt måneder på at læse om diverse modeller, jeg kan ikke finde noget, så jeg venter til Black Friday (27.11) og ser om der kommer et kanon tilbud på et 65" og det skal være under 10.000,- mere vil jeg ikke give for så mangelfulde tv som markedet tilbyder i 2015, for hvis jeg ikke skal give så meget for det, kan jeg leve med det indtil markedet kommer med noget bedre om 2-4 år.

Ellers bliver mine penge i banken.

Hvis familie, venner, og bekendte spørger mig om køb af et tv, vil mit råd være, hvis det kan vente, så vent til næste års modeller, eller køb meget billigt på tilbud.
JanTheMan skrev:Jeg mener desværre at der intet er som kan bruges på markedet som er tilfredsstillende til fodbold uden du får problemer af en eller flere ting, også selvom du køber et OLED til 55.000,-

Problemet er de hurtige bevægelser, vertical banding, dirty screen, lyse striber i siderne, o.s.v

Du finder intet i 2015 modellerne uden en eller anden form for problemer, så du må finde det tv med de mindste ulemper du kan leve med, og så overveje om det er værd at købe.

Er selv på kig efter et 65" tv bla. fodbold, og jeg har brugt måneder på at læse om diverse modeller, jeg kan ikke finde noget, så jeg venter til Black Friday (27.11) og ser om der kommer et kanon tilbud på et 65" og det skal være under 10.000,- mere vil jeg ikke give for så mangelfulde tv som markedet tilbyder i 2015, for hvis jeg ikke skal give så meget for det, kan jeg leve med det indtil markedet kommer med noget bedre om 2-4 år.

Ellers bliver mine penge i banken.

Hvis familie, venner, og bekendte spørger mig om køb af et tv, vil mit råd være, hvis det kan vente, så vent til næste års modeller, eller køb meget billigt på tilbud.

Det er noget vrøvl, der har været sagt i 10 år... "Vent med at købe til næste år, for SÅ bliver det godt!"
BrianH skrev:
Det er noget vrøvl, der har været sagt i 10 år... "Vent med at købe til næste år, for SÅ bliver det godt!"
Nu er det sådan, at eks. LED og OLED tager nye skridt hvert år i udviklingen hvor der kommer forbedringer på en række områder.

At de så stadig besidder nogle fejl, er en anden snak, men udviklingen er der.
Så er ser bestilt en 65" 9005'er Hifiklubben, så er det bare at håbe jeg bliver tilfreds..

Er der en der har et link til en troværdig test hvor man kan se deres kaliberings foreslag??

Mvh Kjeldahl