Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ali Rezvani
Flotteste TV, ja men dårligste samtidig.
Jeg fortryder så meget at have købt det. Det er langsomt, det fryser, skal genstartes et par gange om dagen.
Næsten hver gang jeg tænder det, så hænger det og jeg skal fjerne strøm og sæt strøm til igen. Har været i dialog med SONY over 2 mdr. Det er det værste service jeg nogen sinde har oplevet. I to måneder har jeg brugt factory reset funktionen 5 gange.
Sagen blev eskaleret til klage afdeling efter 1 måned. De lovede at der kom en opdatering d. 15.10 der skulle løse en masse problemer.
Det gjord den også men der er stadig problemer med ovennævnte. Jeg har så kontaktet dem igen og de gider ikke svar. Det er under alt kritik. Jeg har så kontaktet Elgiganten og de er flinke nok. De kommer og henter det og sender det til rep. Hvis det kan repareres. Det tror jeg ikke.
I følge SONY er det Googles skyld da de skal godkende opdateringerne.
Jeg vil gerne have mine penge tilbage men de har syltet sagen så meget så jeg ikke har min returrettigheder. Når man betaler så meget for et TV så skal det bare spille. Min gamle Samsung som koster 1/3 af prisen har kørt upåklagelig i 4 år.
Jeg vil bestemt ikke anbefale dette TV. Det er lot og ynd ja men det er ikke et TV. Brug heller pengene på et andet TV eller hæng et billede op hvis det skal være flot. Og servicen er grotest. De er pisse ligeglade og arrogante.
Når jeg tænder det, så tager det mellem 2-5 min før der er billede i skærmen. Fleste gange skal jeg tage strømmen af, vente 30 sek og tænd igen.
Når man skifter kanal så tager det ca 10 – 20 sek før man kan se næste kanal.
Jeg er så skuffet med det køb.
Brugeravatar
Af Johnhother
Det gør mig rigtigt ondt, det er en oplevelse som ingen er tjent med. Stort pøj pøj med dit videreforløb, jeg føler virkelig med dig.
Af bromberg
Øv øv... Men som du skriver, så vil elgiganten tage det retur?
- Tænker at de som forhandlere og er lidt presset til det. Håber for dig du får dine penge retur, alt andet er ikke rimeligt. Det er jo en vare der ikke virker som forventet og derfor kan du reelt gå hele vejen ift forbrugerrådets guidelines ihvertfald.
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
Der er så mange problemer med Sony 2015 modeller, jeg har været tæt på at købe, men jeg holder mig langt væk, generelt er tv fra 2015 en kæmpe skuffelse med masser af fejl og mangler, reelt er der ikke noget der er værd at købe, selv et OLED til 55.000,- er problemfyldt.

Jeg ville forsøge at overtale El-giganten til at refundere pengene, ellers må du den lange vej via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, og det kan godt tage imellem 6-10 måneder for at køre sådan en sag, hvis ikke El-giganten indgår forlig under sagens forløb.

Samsung er også et problemfyldt mærke, og deres kundeservice er også rigtig dårlig.
Af PeterD
Øv!!

Håber Virkelig du kan få Elgiganten i tale, og få pengene retur da det nok aldrig bliver bedre med den skærm.

Oplever også at Elgiganten er blevet mere strikse når man kommer med en skærm der ikke lever op til forventningerne. Du bruger de tid på at checke skærmen........Før var det "Defekt skærm?". Nå, OK. "Vil du se efter en ny skærm eller pengene retur?"

Måske skal du se efter Philips, Panasonic eller LG hvis/når du skal se efter et nyt, hvis det bliver enden på det hele..

Er det korrekt at det er Sonys hidtil "tyndeste skærm" til omkring 20.000 kr?