Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mhras
Vi herhjemme vil rigtig gerne have et nyt TV og jeg glæder mig som en lille dreng hver gang der kommer reklamer i postkassen fra bla. Bilka og Elgiganten.

Elgiganten har et flot tilbud i denne uge hvor man sparer 10K(!) på et Samsung UE60Ju6475XXE. Det er i min verden mange penge, men når jeg så vil finde en anmeldelse af TV'et så dukker der ikke rigtig noget op.

Det ser jeg som et rigtig dårligt tegn. Er det en rigtig antagelse når man ikke kan finde noget på nettet?
Af jng
mhras skrev:Vi herhjemme vil rigtig gerne have et nyt TV og jeg glæder mig som en lille dreng hver gang der kommer reklamer i postkassen fra bla. Bilka og Elgiganten.

Elgiganten har et flot tilbud i denne uge hvor man sparer 10K(!) på et Samsung UE60Ju6475XXE. Det er i min verden mange penge, men når jeg så vil finde en anmeldelse af TV'et så dukker der ikke rigtig noget op.

Det ser jeg som et rigtig dårligt tegn. Er det en rigtig antagelse når man ikke kan finde noget på nettet?
Samsungs typenumre ender i Norden på 5 og på 0 de fleste andre steder. Du kan se bort fra de sidste bogstaver. Jeg kan se, at det apparat, du nævner, hedder UE60JU6470 i Det Forenede Kongerige, hvor prisen, det sted, jeg tjekkede, er ca. 1.900 £.
Du skal selvfølgelig forholde dig til den aktuelle pris, det er sådan set uinteressant, om det er nedsat med 10.000 eller 20.000 kr. ...
mhras skrev:Vi herhjemme vil rigtig gerne have et nyt TV og jeg glæder mig som en lille dreng hver gang der kommer reklamer i postkassen fra bla. Bilka og Elgiganten.

Her:
https://www.avforums.com/review/samsung ... view.11289
Som de andre siger, så hænger det ikke nødvendigvis sådan sammen.

Samsung's 6-serier er "kædemodeller". Dvs. at de findes i utallige varianter, som i store træk er ens. Typiske forskelle er en ekstra funktion eller to (f.eks. twin-tuner eller andet) og nogle designforskelle. De har forskellige modelnumre hos de forskellige kæder, så det er svært at prissammenligne.

Derfor er det også svært at finde anmeldelser på 6-serierne.

Det er kun Elgiganten, der sælger den model du nævner og det er derfor dem der styrer prisen. Prisnedsættelsen på 10.000 ligner dog uagtet en god pris. Du kan sammenligne den med denne rimelig tilsvarende model (også en 60" 6 serie): http://www.pricerunner.dk/pl/2-3103686/ ... ign-Priser
Af mhras
Tak, skal I alle have!

Det var ikke så positivt, det som der står i en anden tråd omkring TV'et - så jeg tror jeg holder nallerne fra det.

Men jeg tror jeg vil løbe videre rundt som en høne uden hoved i den store TV-jungle og se om man en dag render ind i det rigtige til en god pris! :)