03 aug 2007, 09:53
Hvad skal jeg gøre ?
Købte i maj en Dell WFP2007 20,1" fladskærm efter b.la gode råd her fra siden
(http://accessories.euro.dell.com:80/sna ... &sku=59201)
Har prøvet at finde ud af, hvordan jeg kalibrerer den, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.
Med den gamle skærm (ikke fladskærm) gik det nemt og fint med Adobe Gamma-programmet, men det kan tilsyneladende ikke bruges på denne her skærm.
Hvad/hvordan gør jeg så?
Jeg bruger den en hel del til at færdiggøre billeder på, og så er det jo rart at få udprintsne (fra f.eks Pixum) i den nøjagtige & ønskede udgave.
Jeg har f.eks 150 billeder som på den måde venter på at blive klargjort
Jeg har dog også tænkt, OM det er nødvendigt at kalibrere skærmen, eller om den er så godt kalibreret fra fabrikken i forvejen.
Man hører fra nogle, at det ikke er nødvendigt, andre siger at det er ubetinget nødvendigt.
Er der mon ikke nogen som kan hjælpe mig videre ?
Gode råd modtages med kys-hånd (B
På forhånd tak
Købte i maj en Dell WFP2007 20,1" fladskærm efter b.la gode råd her fra siden
Har prøvet at finde ud af, hvordan jeg kalibrerer den, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.
Med den gamle skærm (ikke fladskærm) gik det nemt og fint med Adobe Gamma-programmet, men det kan tilsyneladende ikke bruges på denne her skærm.
Hvad/hvordan gør jeg så?
Jeg bruger den en hel del til at færdiggøre billeder på, og så er det jo rart at få udprintsne (fra f.eks Pixum) i den nøjagtige & ønskede udgave.
Jeg har f.eks 150 billeder som på den måde venter på at blive klargjort
Jeg har dog også tænkt, OM det er nødvendigt at kalibrere skærmen, eller om den er så godt kalibreret fra fabrikken i forvejen.
Man hører fra nogle, at det ikke er nødvendigt, andre siger at det er ubetinget nødvendigt.
Er der mon ikke nogen som kan hjælpe mig videre ?
Gode råd modtages med kys-hånd (B
På forhånd tak