bentpetersson skrev:Jeg ser også en række 3Dfilm. Det er i min teknikerverden helt vildt, hvad man formår. Udbudet af disse 3Dfilms udvider sig dog ikke særligt. Er det måske tanken at VR og 3D slåes sammen? Det ville være genialt.
Omkring 15% (ca) kan ikke se den type fiktive 3D som biografer/TV viser i dag. Af dem som -kan- se det får nogle hovedpine, dette fordi det ikke er 3D på den måde som hjernen normalt ser det. Af samme grund er producenterne holdt op med at markedsføre det helt så voldsomt som tidligere. Personligt håber jeg den slags "3D" dør - jo før jo bedre.
Det er derimod noget helt andet med VR som jeg spår vil få kæmpe success når børnesygdommene er fikset - her tænker jeg primært på hurtigere opdateringshastighed og højere som begge kræver noget godt HW (min PC er klar til The Rift, men den har heller ikke været helt billig

).
VR briller kan i teorien (kræver ordentligt materiale naturligvis) give 3D præcist som det ses i virkeligheden hvis ellers pupilafstanden er korrekt indstillet. Og modsat den fiktiv 3D (som aldrig vil få succes i længden) så kan VR brillerne korrigere for ens bevægelser i 6 retninger og derfor give en meget mere virkelighedstro opfattelse.